Seat Leon FR550: hot-hatch s dieselem pod kapotou

Španělská automobilka Seat představila nedávno veřejnosti novou verzi modelu Leon s přívlastkem FR550. Edice vznikla při příležitosti začátku závodů BTCC (British Touring Car Championship), kde závodí několik Seatů.

Civilní verzi inspirovanou závodním speciálem pohání dvoulitrový turbo-diesel s výkonem 170 koní, jedná se tedy o stejný agregát jako ve verzi FR. Vůz zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 vteřin a maximální rychlost atakuje hodnotu 220 km/h.

Navýšení výkonu se v tomto případě sice nekoná, ovšem paket FR550 nabízí alespoň optické vylepšení. V dynamicky laděném interiéru najdeme sportovní sedadla a USB přípojku. Při pohledu zvenku pak polahodí oku 18-ti palcové slitinové disky „Draco“. Kromě klasických barev bude mít zákazník na výběr i ze speciální palety dostupné pouze pro tuto verzi.

Vozů z limitované edice FR550 bude vyrobeno přesně 550 kusů, o čem v podstatě napovídá již samotný název. Kdo tedy čekal, že číslo 550 bude mít něco do činění s výkonem či dynamikou, bude zklamán...

Klepněte pro větší obrázek 
Seat Leon FR550
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků