Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

Německá ladičská firma JE Design připravuje pro autosalon v Essenu sadu úprav pro nový Seat Leon FR. Úpravy se dotkly téměř všeho.

Konstuktéři této společnosti zapracovali na obou motorech, které se jim podařilo významně posílit, samozřejmostí jsou modifikace vzhledu interiéru i exteriéru španělských vozů.

Motory TDI a TFSI nezaznamenaly prakticky žádné změny na své mechanice, zvýšení výkonu tak přineslo pouze přestavení řídicí jednotky a regulačních prvků. Zážehová jednotka nyní dává 270 a ta vznětová 204 koní, což je citelná změna oproti sériovému provedení (211, resp. 170 koní). Narostla též maxima točivého momentu, a sice na 355 (TFSI) a na 380 Nm (TDI), což představuje nárůst o 75 a 30 Nm. Výsledkem těchto úprav je zlepšená dynamika, Leon FR s motorem TFSI díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h již za 6,2 s, vznětové provedení k tomu potřebuje o 1,4 s delší čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme použití prahových spoilerů a modifikovaných nárazníků. Vzadu přitom najdeme dva páry kulatých koncovek výfuku, vpředu pak členitou spodní hranu a vestavěná světla z LED pro denní svícení. Hlavní reflektory byly rovněž upraveny. A jelikož teprve kola dělají auto, osadily u JE Designu nový Leon FR devatenáctipalcovými, sportovními leštěnými ráfky. Změn doznaly též závěsy kol, jež vůz o 35 mm přiblížily k vozovce a dostaly nové pružicí jednotky se stavitelnou charakteristikou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

JE Design vsadil na okázalost, proto svůj Leon FR opatřil vzhůru výklopnými dveřmi, což je dobře patrné z přiložených snímků. Otvírají pohodlný přístup k specifickým sportovním sedadlům s funkcí masáží, jež jsou čalouněna spolu s obklady dveří, loketní opěrkou, volantem a madlem ruční brzdy dvoubarevnými koženými potahy se zvýrazněným, kontrastním stehováním.

Seat Leon FR v úpravě JE Design bude veřejnosti představen 28. listopadu na veletrhu v Essenu, ale ceny známe již nyní. Pokud se vám tedy přístup JE Designu líbí, připravte si 12 652 Euro pro vylepšení verze TFSI, nebo 12 552 Euro za modifikaci čiperného dieselu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Seat Leon FR
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků