Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

Německá ladičská firma JE Design připravuje pro autosalon v Essenu sadu úprav pro nový Seat Leon FR. Úpravy se dotkly téměř všeho.

Konstuktéři této společnosti zapracovali na obou motorech, které se jim podařilo významně posílit, samozřejmostí jsou modifikace vzhledu interiéru i exteriéru španělských vozů.

Motory TDI a TFSI nezaznamenaly prakticky žádné změny na své mechanice, zvýšení výkonu tak přineslo pouze přestavení řídicí jednotky a regulačních prvků. Zážehová jednotka nyní dává 270 a ta vznětová 204 koní, což je citelná změna oproti sériovému provedení (211, resp. 170 koní). Narostla též maxima točivého momentu, a sice na 355 (TFSI) a na 380 Nm (TDI), což představuje nárůst o 75 a 30 Nm. Výsledkem těchto úprav je zlepšená dynamika, Leon FR s motorem TFSI díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h již za 6,2 s, vznětové provedení k tomu potřebuje o 1,4 s delší čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme použití prahových spoilerů a modifikovaných nárazníků. Vzadu přitom najdeme dva páry kulatých koncovek výfuku, vpředu pak členitou spodní hranu a vestavěná světla z LED pro denní svícení. Hlavní reflektory byly rovněž upraveny. A jelikož teprve kola dělají auto, osadily u JE Designu nový Leon FR devatenáctipalcovými, sportovními leštěnými ráfky. Změn doznaly též závěsy kol, jež vůz o 35 mm přiblížily k vozovce a dostaly nové pružicí jednotky se stavitelnou charakteristikou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

JE Design vsadil na okázalost, proto svůj Leon FR opatřil vzhůru výklopnými dveřmi, což je dobře patrné z přiložených snímků. Otvírají pohodlný přístup k specifickým sportovním sedadlům s funkcí masáží, jež jsou čalouněna spolu s obklady dveří, loketní opěrkou, volantem a madlem ruční brzdy dvoubarevnými koženými potahy se zvýrazněným, kontrastním stehováním.

Seat Leon FR v úpravě JE Design bude veřejnosti představen 28. listopadu na veletrhu v Essenu, ale ceny známe již nyní. Pokud se vám tedy přístup JE Designu líbí, připravte si 12 652 Euro pro vylepšení verze TFSI, nebo 12 552 Euro za modifikaci čiperného dieselu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Seat Leon FR

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků