Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

Německá ladičská firma JE Design připravuje pro autosalon v Essenu sadu úprav pro nový Seat Leon FR. Úpravy se dotkly téměř všeho.

Konstuktéři této společnosti zapracovali na obou motorech, které se jim podařilo významně posílit, samozřejmostí jsou modifikace vzhledu interiéru i exteriéru španělských vozů.

Motory TDI a TFSI nezaznamenaly prakticky žádné změny na své mechanice, zvýšení výkonu tak přineslo pouze přestavení řídicí jednotky a regulačních prvků. Zážehová jednotka nyní dává 270 a ta vznětová 204 koní, což je citelná změna oproti sériovému provedení (211, resp. 170 koní). Narostla též maxima točivého momentu, a sice na 355 (TFSI) a na 380 Nm (TDI), což představuje nárůst o 75 a 30 Nm. Výsledkem těchto úprav je zlepšená dynamika, Leon FR s motorem TFSI díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h již za 6,2 s, vznětové provedení k tomu potřebuje o 1,4 s delší čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme použití prahových spoilerů a modifikovaných nárazníků. Vzadu přitom najdeme dva páry kulatých koncovek výfuku, vpředu pak členitou spodní hranu a vestavěná světla z LED pro denní svícení. Hlavní reflektory byly rovněž upraveny. A jelikož teprve kola dělají auto, osadily u JE Designu nový Leon FR devatenáctipalcovými, sportovními leštěnými ráfky. Změn doznaly též závěsy kol, jež vůz o 35 mm přiblížily k vozovce a dostaly nové pružicí jednotky se stavitelnou charakteristikou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

JE Design vsadil na okázalost, proto svůj Leon FR opatřil vzhůru výklopnými dveřmi, což je dobře patrné z přiložených snímků. Otvírají pohodlný přístup k specifickým sportovním sedadlům s funkcí masáží, jež jsou čalouněna spolu s obklady dveří, loketní opěrkou, volantem a madlem ruční brzdy dvoubarevnými koženými potahy se zvýrazněným, kontrastním stehováním.

Seat Leon FR v úpravě JE Design bude veřejnosti představen 28. listopadu na veletrhu v Essenu, ale ceny známe již nyní. Pokud se vám tedy přístup JE Designu líbí, připravte si 12 652 Euro pro vylepšení verze TFSI, nebo 12 552 Euro za modifikaci čiperného dieselu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Seat Leon FR
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků