Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Automobilka Seat si připravila na nadcházející madridský autosalon řadu novinek. Mezi jednu z nejočekávanějších patří i představení ostré verze sportovně laděného Leonu s označením FR. Ten dostane pod kapotu osvědčenou výkonnou techniku a trochu španělského temperamentu navrch.
Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Seat si získal s minulou generací modelu Leon mnoho sportovně laděných fanoušků automobilů na svou stranu. Ani s příchodem nové generace nepřišli tito fanoušci zkrátka a model Leon nasadil laťku dynamických a sportovních tvarů ještě výše. Po svém příchodu byl Leon nabízen s motory, které sice uspokojily většinu řidičů, ale pro ty nejtemperamentnější si schoval své verze na pozdější dobu. A ta právě přichází. První z rodiny ostrých Leonů se totiž představí již za pár dní veřejnosti na autosalonu v Madridu.

Nový Leon FR dostane pod kapotu osvědčenou a kvalitní techniku. Srdcem tohoto modelu bude přeplňovaný přímovstřikový motor o objemu 2,0 litru s označením TFSI. Agregát dává výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 280 Nm. Seat Leon FR s ním zrychlí na stovku za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h.

Tip: Test modelu Octavia RS se stejným motorem 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k) si můžete přečíst zde

Změny verze FR však nejsou jen pod kapotou. Tento model totiž dostal nová 17" kola, která mohou být na přání vyměněny za 18". Nová je mj. i koncovka výfuku, stříbrné kryty vnějších zrcátek, modifikované nárazníky a další části karosérie, anatomická sedadla, nové dekorace v interiéru, které kladou důraz na sportovní pocit, nový sportovně tvarovaný volant potažený kůži, nové jsou i dekorace sdružených přístrojů s bílým pozadím, místo běžného černého a mnoho dalšího. Nově je naladěn i podvozek, který doznal zvýšení tvrdosti, mírného snížení a také naladění, které lépe odpovídá výkonnostním možnostem vozu.

Leon FR však nebude dodáván pouze s motorem 2,0 TFSI, ale také ve verzi s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), který Seat před pár dny představil v modelu Altea FR. S tímto motorem zvládne Leon FR sprint na stovku za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h.

Seat být "ef-erkem" neměl říci k Leonu své poslední slovo, zákazníci by se měli dočkat ještě superostré verze Cupra s motorem 2,0 TFSI s výkonem 240-260 koní a možná i pohonem všech kol. Uvidíme, čím nás Seat ještě překvapí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon FR

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků