Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Automobilka Seat si připravila na nadcházející madridský autosalon řadu novinek. Mezi jednu z nejočekávanějších patří i představení ostré verze sportovně laděného Leonu s označením FR. Ten dostane pod kapotu osvědčenou výkonnou techniku a trochu španělského temperamentu navrch.
Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Seat si získal s minulou generací modelu Leon mnoho sportovně laděných fanoušků automobilů na svou stranu. Ani s příchodem nové generace nepřišli tito fanoušci zkrátka a model Leon nasadil laťku dynamických a sportovních tvarů ještě výše. Po svém příchodu byl Leon nabízen s motory, které sice uspokojily většinu řidičů, ale pro ty nejtemperamentnější si schoval své verze na pozdější dobu. A ta právě přichází. První z rodiny ostrých Leonů se totiž představí již za pár dní veřejnosti na autosalonu v Madridu.

Nový Leon FR dostane pod kapotu osvědčenou a kvalitní techniku. Srdcem tohoto modelu bude přeplňovaný přímovstřikový motor o objemu 2,0 litru s označením TFSI. Agregát dává výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 280 Nm. Seat Leon FR s ním zrychlí na stovku za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h.

Tip: Test modelu Octavia RS se stejným motorem 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k) si můžete přečíst zde

Změny verze FR však nejsou jen pod kapotou. Tento model totiž dostal nová 17" kola, která mohou být na přání vyměněny za 18". Nová je mj. i koncovka výfuku, stříbrné kryty vnějších zrcátek, modifikované nárazníky a další části karosérie, anatomická sedadla, nové dekorace v interiéru, které kladou důraz na sportovní pocit, nový sportovně tvarovaný volant potažený kůži, nové jsou i dekorace sdružených přístrojů s bílým pozadím, místo běžného černého a mnoho dalšího. Nově je naladěn i podvozek, který doznal zvýšení tvrdosti, mírného snížení a také naladění, které lépe odpovídá výkonnostním možnostem vozu.

Leon FR však nebude dodáván pouze s motorem 2,0 TFSI, ale také ve verzi s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), který Seat před pár dny představil v modelu Altea FR. S tímto motorem zvládne Leon FR sprint na stovku za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h.

Seat být "ef-erkem" neměl říci k Leonu své poslední slovo, zákazníci by se měli dočkat ještě superostré verze Cupra s motorem 2,0 TFSI s výkonem 240-260 koní a možná i pohonem všech kol. Uvidíme, čím nás Seat ještě překvapí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon FR

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků