Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Automobilka Seat si připravila na nadcházející madridský autosalon řadu novinek. Mezi jednu z nejočekávanějších patří i představení ostré verze sportovně laděného Leonu s označením FR. Ten dostane pod kapotu osvědčenou výkonnou techniku a trochu španělského temperamentu navrch.
Seat Leon FR, dvě stě kobyl a španělský temperament (představení)

Seat si získal s minulou generací modelu Leon mnoho sportovně laděných fanoušků automobilů na svou stranu. Ani s příchodem nové generace nepřišli tito fanoušci zkrátka a model Leon nasadil laťku dynamických a sportovních tvarů ještě výše. Po svém příchodu byl Leon nabízen s motory, které sice uspokojily většinu řidičů, ale pro ty nejtemperamentnější si schoval své verze na pozdější dobu. A ta právě přichází. První z rodiny ostrých Leonů se totiž představí již za pár dní veřejnosti na autosalonu v Madridu.

Nový Leon FR dostane pod kapotu osvědčenou a kvalitní techniku. Srdcem tohoto modelu bude přeplňovaný přímovstřikový motor o objemu 2,0 litru s označením TFSI. Agregát dává výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 280 Nm. Seat Leon FR s ním zrychlí na stovku za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h.

Tip: Test modelu Octavia RS se stejným motorem 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k) si můžete přečíst zde

Změny verze FR však nejsou jen pod kapotou. Tento model totiž dostal nová 17" kola, která mohou být na přání vyměněny za 18". Nová je mj. i koncovka výfuku, stříbrné kryty vnějších zrcátek, modifikované nárazníky a další části karosérie, anatomická sedadla, nové dekorace v interiéru, které kladou důraz na sportovní pocit, nový sportovně tvarovaný volant potažený kůži, nové jsou i dekorace sdružených přístrojů s bílým pozadím, místo běžného černého a mnoho dalšího. Nově je naladěn i podvozek, který doznal zvýšení tvrdosti, mírného snížení a také naladění, které lépe odpovídá výkonnostním možnostem vozu.

Leon FR však nebude dodáván pouze s motorem 2,0 TFSI, ale také ve verzi s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), který Seat před pár dny představil v modelu Altea FR. S tímto motorem zvládne Leon FR sprint na stovku za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h.

Seat být "ef-erkem" neměl říci k Leonu své poslední slovo, zákazníci by se měli dočkat ještě superostré verze Cupra s motorem 2,0 TFSI s výkonem 240-260 koní a možná i pohonem všech kol. Uvidíme, čím nás Seat ještě překvapí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon FR

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků