Seat Leon: do třetice všeho dobrého

Nový Seat Leon doplňuje již zavedenou dvojici Altea a Toledo. Stojí na stejném základu, liší se však nejen vzhledem exteriéru, ale i interiéru. Koncept uvedený na ženevském autosalonu má velmi blízko k sériové podobě. (doplněno)
Seat Leon: do třetice všeho dobrého

Nový Leon je za krátkou dobu už třetím seatem, který spatřil světlo světa. Nejprve to byl před rokem a půl prototyp Altey následovaný na loňské Ženevě sériovým modelem. Loni v létě se ukázala studie nového Toleda, která byla dovedena do finále v Paříži a letos je to koncept další generace Leonu, který je stejně jako Altea a Toledo postaven na stejné „golfovské“ platformě (rozvor 2 578 mm). Oproti současnému Leonu je o něco delší, 4 343 mm. Stejně jako dříve i zde lze předpokládat, že studie je velmi blízká konečné podobě vozu; ta se představí už na autosalonu v Barceloně a do prodeje půjde v létě.

Z trojice jmenovaných vypadá Leon nejvíce dynamicky, aby také ne, když jde o „nejsportovnější“ model Seatu. Nejvíce odlišná je záď, kde vynikne výrazný nárazník, malé páté dveře a do nich hluboko zasahující světla. Novinkou je také palubní deska; Altea i Toledo ji mají na chlup stejnou, zatímco u Leonu se dost liší. Zvláštně řešená je kaplička, z obrázků se zdá, že je obšitá kůží. Sportovní sedadla, tříramenný volant a spousta chromu je samozřejmostí. Na obrázku zaujmou i samostatná zadní sedadla a protažený středový tunel (koncepce 2+2). Všimněte si také klik zadních dveří ve stylu Alfy 156; Walter zapracoval...

Pod kapotou studie je umístěn klasický motor 2.0 TFSI s přímým vstřikem a přeplňováním turbodmychadlem. Ten dává maximální výkon 147 kW (200 k), maximální točivý moment 280 Nm a je spojen se sekvenční převodovkou DSG. Tento motor se už zabydlel v několika modelech koncernu - Golf GTI, A3, A4, dostane ho Octavia RS a měl by se objevit i pod kapotou Toleda a Altey. Na stovku s tímto motorem zrychlí Leon Prototype za 6,9 s a má maximálku 239 km/h. Motor pohání přední nápravu s devatenáctipalcovými litými koly obutými do pneumatik rozměru 265/30 R19.

Ve výbavě konceptu najdete adaptivní bi-xenonové světlomety, prostor kolem vozu sledují čtyři kamery – tři jsou umístěné na karoserii (na kapotě motoru, ve zpětném zrcátku na straně řidiče a ve třetím brzdovém světle), čtvrtá je umístěn v modulu interiérového osvětlení vpředu u stropu vozu. Obraz z kamer se přenáší na dva separátní monitory. Pod sedadlem spolujezdce je uložený DVD přehrávač propojený s interiérovými monitory, což oceníte na dlouhých cestách.

Tip: Test Toleda 2.0 FSI, test Altey 1.6 MPI

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků