Seat Leon: do třetice všeho dobrého

Seat Leon: do třetice všeho dobrého

Nový Seat Leon doplňuje již zavedenou dvojici Altea a Toledo. Stojí na stejném základu, liší se však nejen vzhledem exteriéru, ale i interiéru. Koncept uvedený na ženevském autosalonu má velmi blízko k sériové podobě. (doplněno)

Nový Leon je za krátkou dobu už třetím seatem, který spatřil světlo světa. Nejprve to byl před rokem a půl prototyp Altey následovaný na loňské Ženevě sériovým modelem. Loni v létě se ukázala studie nového Toleda, která byla dovedena do finále v Paříži a letos je to koncept další generace Leonu, který je stejně jako Altea a Toledo postaven na stejné „golfovské“ platformě (rozvor 2 578 mm). Oproti současnému Leonu je o něco delší, 4 343 mm. Stejně jako dříve i zde lze předpokládat, že studie je velmi blízká konečné podobě vozu; ta se představí už na autosalonu v Barceloně a do prodeje půjde v létě.

Z trojice jmenovaných vypadá Leon nejvíce dynamicky, aby také ne, když jde o „nejsportovnější“ model Seatu. Nejvíce odlišná je záď, kde vynikne výrazný nárazník, malé páté dveře a do nich hluboko zasahující světla. Novinkou je také palubní deska; Altea i Toledo ji mají na chlup stejnou, zatímco u Leonu se dost liší. Zvláštně řešená je kaplička, z obrázků se zdá, že je obšitá kůží. Sportovní sedadla, tříramenný volant a spousta chromu je samozřejmostí. Na obrázku zaujmou i samostatná zadní sedadla a protažený středový tunel (koncepce 2+2). Všimněte si také klik zadních dveří ve stylu Alfy 156; Walter zapracoval...

Pod kapotou studie je umístěn klasický motor 2.0 TFSI s přímým vstřikem a přeplňováním turbodmychadlem. Ten dává maximální výkon 147 kW (200 k), maximální točivý moment 280 Nm a je spojen se sekvenční převodovkou DSG. Tento motor se už zabydlel v několika modelech koncernu - Golf GTI, A3, A4, dostane ho Octavia RS a měl by se objevit i pod kapotou Toleda a Altey. Na stovku s tímto motorem zrychlí Leon Prototype za 6,9 s a má maximálku 239 km/h. Motor pohání přední nápravu s devatenáctipalcovými litými koly obutými do pneumatik rozměru 265/30 R19.

Ve výbavě konceptu najdete adaptivní bi-xenonové světlomety, prostor kolem vozu sledují čtyři kamery – tři jsou umístěné na karoserii (na kapotě motoru, ve zpětném zrcátku na straně řidiče a ve třetím brzdovém světle), čtvrtá je umístěn v modulu interiérového osvětlení vpředu u stropu vozu. Obraz z kamer se přenáší na dva separátní monitory. Pod sedadlem spolujezdce je uložený DVD přehrávač propojený s interiérovými monitory, což oceníte na dlouhých cestách.

Tip: Test Toleda 2.0 FSI, test Altey 1.6 MPI

Fotogalerie

  

  

  

  

  

  

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud