Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

28 komentářů

Pete1
30. června • 23:45

Strašné kecy. Seat robí, čo robí. Napríklad M-B z dvojlitra vytlačí aj 400 koní. Aj za to môže EU?

da
30. června • 9:35

Trapnej redaktor, ale čemu se divit, jsme proste trapní češi. Já dekuji EU, že se o emise stará. A co je to 10 koní v takovým množství koňů? Prd, ale kopnout do EU se prostě musí. Zdá se to jako maličkost, ale práve díky takovýmhle nenápadným poznámkám prot EU, kterých je bohužel v česku hodně, je EU vnímaná obecně negativně, i když bez ní bysme v celý evropě a hlavne my v ČR byli pořád jak v době kamenný. Hlupák si to ale neuvědomí a chce z EU vystupovat...

X1
1. července • 18:08

Přesně tak👍

neodborník
30. června • 9:00

Poděkujte Seatu, že to neumí. Pane Myčko, zase vedle.

pcwifi
30. června • 8:27

stejny sratchky jako obecne znecisteni, v EU se skrti limity a cina to dozene dalsima novejma fabrikama, co vypusti do luftu 100x vic sajrajtu, nez vyplodi vsecka auta v cele EU za rok. A hrat si s cislama 290 vs 300, no tak to uz snad ani neni co rikat...

Jirka
30. června • 5:59

Tady v evrope bruselaci snszi byt zelenejsi nez je mozne. Mrknete na cinu a blizky vychod jak huli. Stokrat hur nez EU. A jeden kontinent to nevytrhne.

bzzz
30. června • 19:19

Mrkni na Cinu, jak investuje do 'zelenejsich' technologii. Jeden kontinent to nevytrhne, ale budeme treba krast, protoze vsichni kolem bezostysne kradou?

V3S
29. června • 17:06

Proč emisní normy vadí? Já nechcí žít v prostředí plném smogu.

jogurt
29. června • 21:33

Myslíte, že Euro 6A,B,C a D-TEMP nějak souvisí se smogem? A víte vůbec, co to je smog?

V3S
29. června • 23:37

smog znamená znečištění, uvedené normy snižují oxidu uhelnatého (CO), oxidu dusíku (NO x), uhlovodíků (HC) a pevných částic. tz. snižují znečišťují

jogurt
2. července • 19:24

nikoli, smog neznamená ani omylem to, co píšete

Sir CHerokee
29. června • 16:55

A co hodíme na EU příště? Že málo prší? Nebo, že je moc horko? Přitom nebát členství v Eu a rostoucí životní úrovni, tak jezdíme v pseudomoderních derivátech žigulů a favoritů a vy, pane redaktore, nemáte o čem psát.

foji
29. června • 14:16

Přesně s EU to nesouvisí. V superbu bude taky jen 200kW místo 206 protože si to zákazníci přáli.

jogurt
29. června • 21:44

Tady je důvodem převodovka, nikoliv EU. Ale můžete být v klidu, měřený výkon motoru 206kW je 219kW a motoru 200kW je také 219kW. Takže o nic nepřijdete, jen budete mít lepší, odolnější a modernější převodovku.

Jan Mička
2. července • 6:05 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Kvůli převodovce? To mě zajímá. Třeba v Arteonu má motor 2.0 TSI/206 kW převodovku DQ381, stejně jako Golf R po faceliftu, kde v pohodě zvládne 310 koní. Se starším šestikvaltem bylo Erko na 300 koních, tak kde je u Cupry problém?

jogurt
2. července • 19:24

patrně vám uniklo, že řeč byla o superbu a passatu 206 vs 200kW

Saman
29. června • 12:30

snizeni vykonu u kratke verze fakt nijak nesouvisi z EU a emisnima limitama, to zas jen novinarina auto.cz ukazuje svoji pravou tvar, vy us ste horsi nez vas sestersky Blesk ;-)

Venal
29. června • 12:00

Že by se tady z toho opravdu stával čistě koncernový PR web???

Vlk z Vlkohradu
29. června • 13:11

Kde?

jogurt
29. června • 12:54

ale no tak, pane Vošický, i trapnost má své meze..

V3S
29. června • 11:39

Koukám, že Mička je eurofob, před pár dny lživé fantasmagorie o poviném ručení dětských autíček dnes zase lži v nadpise. 300 k zůstává u čtyřkolky, jen předokolka přijde o 10 k. A nenapadlo vás Mičko, že to je krok automobilky, aby preferovala dražší čtyřkolku jako výkonnější?

jogurt
29. června • 12:52

Mička stejně tak neví, od kdy je závazná norma 6C a 6D-TEMP...., plácá o důvodech pozastavení výroby SQ7 (vyčerpaná výrobní kvóta, nikoli emice), kterých aktuálně mají němečtí dealeři na skladě 1288ks (stav k 29.6.2018) a předpokládá se, že je kompletně vyprodají dlouho před začátkem platnosti 6C a nepočítají s tím, že by je registrovali na sebe,
.mimo jiné i proto, že SQ7 ji plní.

Jan Mička
29. června • 13:01 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,kvóta pro český trh je sice pro letošek vyprodaná, auto ale nelze ani objednávat, takže dopady vám jistě dojdou. SQ7 je okrajový model a musel dát přednost těm verzím, které se více prodávají. Zkušeben pro homologaci je málo, a vzhledem k tomu, že je potřeba testovat každou verzi zvlášť (nejenom kombinace motor, převodovka, pohon, ale také výbava), vzniká přetlak. Tolik k informacím získaných z oficiálních zdrojů.Honza

Pavel F.
29. června • 14:56

Že se musí testovat každá výbava je zajímavá informace. Takže když si mohu nalikat x tisíc variant výbavy, tak automobilka musí otestovat každou variantu výbavy zvlášť? :-D

jogurt
29. června • 21:30

Ano, to opravdu otestovat musí. Jedna z mála informací od pana Mičky, která je pravdivá.S vyčerpanými kvótami SQ7 to nemá absolutně nic společného.
Pan Mička si ovšem plete český trh a výrobu obecně. Což je poměr 1:1000. Objednávky SQ7 pro celou síť Porsche (A, CZ. SLO, SK, H, UA) byly zastaveny koncem března bez jakékoli vazby na emise, ale v Německu se objednávalo až do 29.5., ve Francii do 6.6., ve Švýcarsku do 12.6.... důvod: Kvóty. A soudruzi ze Salzburgu si prostě nevyjednali dostatek aut.
Tvrzení o okrajovém modelu je úplný nesmysl. Prodeje SQ7 jsou například v Německu početně téměř identické s Q7, prodeje minulé generace Q5 byly v SRN z 37% tvořeny modelem SQ5. Mimo jiné i proto mají němečtí prodejci obrovskou zásobu vozů SQ7, ale relativně malý počet Q7.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
29. června • 22:10

spousta z verzi ktere jdou nakonfigurovat se nikdy ani nevyrobi, takze ne, vsechny se opravdu netestuji a je to nesmysl, testuji a homologuji se pouze takzvane prvni kodove zaklady (nekde jsou ty kody videt v tabulkach konfiguratoru), tedy vesmes to co si lze poridit jako stupen vybavy, takze pokud ma dany model 3 stupne vybavy, 5 motorizaci, 2 prevodovky a moznost AWD a treba FWD dostupne ve vsech vybavach, pak se testuje celkem 60 aut B-], jen tak pro predstavu, Q7 nabizi neco prez 30 tisic konfiguracnich moznosti, jeste nez bys auto zacal prodavat, musel bys vyrobit a nechat homologovat prez 30 tisic Q7 ve vsech moznych kombinacich vybav a nasledne bys ty auta nesmel prodat jako nova ale jako zanovni a tohle je zdroj primo ze Skodovky

x12345678
29. června • 22:04

Nazdar, Jogurte :-)), jak ti jezdí SQ7?
Stáhl jsem si data:
Plán SQ7 modelového roku 2018 byl 2000ks, objednáno bylo 7441 ks. Bratislava nestíhá a do výroby najíždí nový Touareg.........

bzzz
29. června • 11:28

Takze 300konikova verze bude akorat v jine konfiguraci/karoserii. Ale v nadpisu je nezbytne si kopnout do EU, protoze na tu prumerny ctenar slysi.

Doporučujeme

Články odjinud