Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Přísnější emisní limity, které začnou platit od září, způsobily v evropské automobilové produkci zemětřesení. V případě Seatu Leon Cupra to znamená snížení výkonu o 10 koní.

Když přisla na trh současná generace Seatu Leon Cupra, disponoval její dvoulitrový motor TSI výkonem 206 kW (280 koní) a točivým momentem 350 N.m. Postupem času se výkon zvyšoval. Nejdříve na 213 kW (290 koní), později na kulaťoučkých 300 koní (221 kW). Nejsilnější sériově vyráběný Seat to ale byl od samotného začátku.

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

V souvislosti se zářijovým přechodem na emisní normy Euro 6c (pro stávající vozy) a Euro 6d-TEMP (pro nové vozy), který mimo jiné stojí za pozastavením výroby některých agregátů, se však poměry u Cupry lehce změní. Jednak už od září nebude možné vůz objednat s manuální převodovkou, a vystačit si tak budete muset pouze s DSG, ale dojde také ke snížení výkonu.

Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Cupra se tak znova vrátí na 213 kW (290 koní), avšak pouze verze s předním pohonem. Čtyřkolka, která je dostupná pouze v provedení kombi (ST) si svých 221 kW (300 koní) ponechá. Informoval o tom britský Auto Express s odvoláním na tiskového mluvčího značky. Společnost nicméně neuvedla, jestli se bude snižování týkat i limitované edice Cupra R, která dává 310 koní.

Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Lze očekávat, že parametry spotřeby budou podle metodiky WLTP vyšší, zase by však měly více odpovídat výsledkům běžně dosaženým v reálném provozu. Každá verze a výbava vozů musí být měřena zvlášť, čímž dochází i ke zmíněnému pozastavení výroby některých motorů z důvodu upřednostnění nejvíce prodávaných verzí.

V případě značky Audi je to třeba případ modelu SQ7, ve Volkswagenu Sharan zase úplně skončí motor 2.0 TSI/162 kW a vrcholné dvoulitrové TDI bude nově mít 130 kW namísto dosavadních 135 kW.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků