Seat Leon Cupra, specifikace nového hot hatche

Souboj opravdu ostrých hot hatchů může pomalu začít. Prozatímní vládce Opel Astra OPC totiž dostane pořádného soupeře v podobě nového Seatu Leon Cupra. Přestože oficiální představení proběhne až v příštím týdnu na londýnském autosalonu, přinášíme vám již nyní specifikace této novinky.

Seat čerpal při vývoji tohoto modelu ze svých úspěchů v okruhových závodech WTCC a také využil poznatky z vývoje ostrého modelu FR. U Cupry však šli ještě dál a tak přichází další hatchback, který bude nucen přenášet prostřednictvím přední nápravy velký výkon.

Pod kapotou se objeví vyladěný přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI. Agregát bude disponovat výkonem 177 kW (240 k) při 6 300 otáčkách a točivým momentem 300 Nm mezi 2 200-5 500 otáčkami. O přenos výkonu se bude starat manuální šestistupňová převodovka, která bude výkon dodávat na přední kola. Stejně jako Astra OPC, nebude mít Cupra přední samosvorný diferenciál, který by pomáhal s trakci.

Leon Cupra zvládne sprint na stovku za výborných 6,4 s a dosáhne maximální rychlosti 247 km/h. Kilometr s pevným startem pak zvládne za 26,4 s. Také pružné zrychlení je velmi dobré. Z 80 na 120 km/h to na 5. převodový stupeň stihne za 6,4 s a na šestý za 8,2 s. Ručička rychloměru se pak zastaví na hodnotě 244 km/h.

Také spotřeba je na daný potenciál příznivá. Ve městě si Cupra řekne o 12,3 l, mimo město o 7 l a v kombinovaném cyklu o 8,9 l Naturalu N98 na 100 km.

Protože je Cupra opravdovým sportovním náčiním, doznal Leon pořádných změn. Upraven byl podvozek, který je samozřejmě výrazně tvrdší, než u běžných verzí, ale je také snížen. Posíleny byly přední stabilizátory a také nastavení geometrie je odlišné. Přední náprava je typu McPherson a zadní Multilink. O přenos povelů na kola se stará elektromechanický posilovač řízení. O zastavení se postarají přední 345 mm kotouče s vnitřním chlazením a zadní 286 mm ventilované kotouče.

Leon Cupra dostane do standardní výbavy kola z lehké slitiny o rozměru 7,5x18" s pneu 225/40.Také interiér se dočkal sportovního vzhledu. Dominantou jsou anatomické sedadla s logem Cupra a také sportovní volant se stejným nápisem. Dekorace palubní desky a přístrojového panelu jsou provedeny v hliníku.

Zda se stane Cupra králem hot hatchů nižší střední třídy ukážou až srovnávací testy s Astrou OPC, které konečně přichází pořádný konkurent.

  Leon Cupra Astra OPC
Motor 2,0 turbo 2,0 turbo
Výkon (kW/k) 177/240 (6 300 ot.) 177/240 (5 600 ot.)
Točivý moment (Nm) 300 (2 200-5 500 ot.) 320 (2 400 ot.)
Zrychlení 0-100 (s) 6,4 6,4
Maximální rychlost (km/h) 247 244
Spotřeba město (l/100 km) 12,3 13,0
mimo město (l/100 km) 7,0 7,0
kombinace (l/100 km) 8,9 9,2

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků