Seat Leon Cupra, specifikace nového hot hatche

Souboj opravdu ostrých hot hatchů může pomalu začít. Prozatímní vládce Opel Astra OPC totiž dostane pořádného soupeře v podobě nového Seatu Leon Cupra. Přestože oficiální představení proběhne až v příštím týdnu na londýnském autosalonu, přinášíme vám již nyní specifikace této novinky.

Seat čerpal při vývoji tohoto modelu ze svých úspěchů v okruhových závodech WTCC a také využil poznatky z vývoje ostrého modelu FR. U Cupry však šli ještě dál a tak přichází další hatchback, který bude nucen přenášet prostřednictvím přední nápravy velký výkon.

Pod kapotou se objeví vyladěný přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI. Agregát bude disponovat výkonem 177 kW (240 k) při 6 300 otáčkách a točivým momentem 300 Nm mezi 2 200-5 500 otáčkami. O přenos výkonu se bude starat manuální šestistupňová převodovka, která bude výkon dodávat na přední kola. Stejně jako Astra OPC, nebude mít Cupra přední samosvorný diferenciál, který by pomáhal s trakci.

Leon Cupra zvládne sprint na stovku za výborných 6,4 s a dosáhne maximální rychlosti 247 km/h. Kilometr s pevným startem pak zvládne za 26,4 s. Také pružné zrychlení je velmi dobré. Z 80 na 120 km/h to na 5. převodový stupeň stihne za 6,4 s a na šestý za 8,2 s. Ručička rychloměru se pak zastaví na hodnotě 244 km/h.

Také spotřeba je na daný potenciál příznivá. Ve městě si Cupra řekne o 12,3 l, mimo město o 7 l a v kombinovaném cyklu o 8,9 l Naturalu N98 na 100 km.

Protože je Cupra opravdovým sportovním náčiním, doznal Leon pořádných změn. Upraven byl podvozek, který je samozřejmě výrazně tvrdší, než u běžných verzí, ale je také snížen. Posíleny byly přední stabilizátory a také nastavení geometrie je odlišné. Přední náprava je typu McPherson a zadní Multilink. O přenos povelů na kola se stará elektromechanický posilovač řízení. O zastavení se postarají přední 345 mm kotouče s vnitřním chlazením a zadní 286 mm ventilované kotouče.

Leon Cupra dostane do standardní výbavy kola z lehké slitiny o rozměru 7,5x18" s pneu 225/40.Také interiér se dočkal sportovního vzhledu. Dominantou jsou anatomické sedadla s logem Cupra a také sportovní volant se stejným nápisem. Dekorace palubní desky a přístrojového panelu jsou provedeny v hliníku.

Zda se stane Cupra králem hot hatchů nižší střední třídy ukážou až srovnávací testy s Astrou OPC, které konečně přichází pořádný konkurent.

  Leon Cupra Astra OPC
Motor 2,0 turbo 2,0 turbo
Výkon (kW/k) 177/240 (6 300 ot.) 177/240 (5 600 ot.)
Točivý moment (Nm) 300 (2 200-5 500 ot.) 320 (2 400 ot.)
Zrychlení 0-100 (s) 6,4 6,4
Maximální rychlost (km/h) 247 244
Spotřeba město (l/100 km) 12,3 13,0
mimo město (l/100 km) 7,0 7,0
kombinace (l/100 km) 8,9 9,2

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků