SEAT León Cupra R

Již delší dobu je jasná sportovní orientace španělské automobilky SEAT v rámci koncernu VW. Nejnovější přírůstek, zatím pouze jako koncept, byl představen...
SEAT León Cupra R
Již delší dobu je jasná sportovní orientace španělské automobilky SEAT v rámci koncernu VW. Nejnovější přírůstek, zatím pouze jako koncept, byl představen na autosalonu ve španělské Barceloně a přesně v duchu tradice nese jméno Cupra.

SEAT používá pro označení sportovně laděných verzí již zmíněný výraz Cupra. Označení Cupra najdeme u modelové řady Ibiza, Cordóba i León. Pro opravdové nadšence se vyrábí i verze Cupra R. Zatím však pouze v modelové řadě Ibiza a u dnes popisovaného konceptu na bázi SEATu León.

Pod kapotu Leónu Cupra R najdeme čtyřválcovou 1.8 s přeplňování nabízející výkon 210 ks při 5 800 ot./min a točivý moment 270 Nm již při 2 700 ot./min. Není divu, že SEAT León Cupra R útočí na titul nejsilnějšího automobilu s předním pohonem ve své třídě a stane se nejsilnějším automobilem v historii SEATu. Zásluhu na výkonu má nejen použitá pětiventilová technika a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, ale také dvojice mezichladičů stlačeného vzduchu, která se stará o optimální teplotu vzduchu přicházejícího do válců.

Roli prostředníka mezi motorem o poháněnými koly hraje stejně jako u „běžného“ Leónu 4 Cupra šestistupňová převodovka s přímým řazením. Zásadní rozdíl je však v tom, že León Cupra R má pohon pouze přední nápravy, což zatím v historii koncernu VW nebylo realizováno. Odpadnutí součástek na pohon zadní nápravy má za následek snížení hmotnosti o 140 kg ve srovnání s Leónem 4 Cupra. Celkový poměr hmotnosti a výkonu je tedy 6,6 kg/ks.

SEAT León Cupra R zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 7 vteřin a uhání maximální rychlostí 237 km/h. Kilometr s pevným startem zvládne za 27,4 vteřiny. K probuzení závodnických vášní dobře přispívá i naladění výfukového potrubí, které vydává typický chraplavý zvuk závodních speciálů.

Na podvozku proběhla celá řada změn, jmenujme o 10% tužší tlumiče ve srovnání s Leónem 4 Cupra apod. Samozřejmou a k bezpečnosti na silnici přispívající součástí jsou elektronické systémy k omezení prokluzu předních kol (TCS) a systém elektronické stability (ESP). O bezpečné zastavení se starají ventilované kotouče na všech kolech vybavené čtyřpístkovými třemeny Brembo. Kotouče mají průměr 320 mm v předu a 256 mm vzadu.

Design karoserie se příliš nezměnil. Barva, ve které byl León Cupra R představen, je velmi emotivní a velmi mu sluší. O tom, s kým máme tu čest, nás na první pohled přesvědčuje nový přední nárazník s velkými stupy vzduchu. Efektní jsou i 17“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/45 R 17.

V interiéru upoutají sportovní přední sedadla Recaro, bílé podklady přístrojů na palubní desce, sportovní vrtané pedály, kůží obšitý tříramenný volant. Výbava je tradičně velmi bohatá, namátkou vybíráme automatickou klimatizaci, elektrické ovládaní bočních oken.

Seat León Cupra R je automobilem schopným bez problémů přepravit celou rodinu a nabídnout i slušnou porci sportovního zážitku. O prodejní ceně a případném prodeji na českém trhu nebylo dosud rozhodnuto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 243 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků