SEAT León Cupra R

Již delší dobu je jasná sportovní orientace španělské automobilky SEAT v rámci koncernu VW. Nejnovější přírůstek, zatím pouze jako koncept, byl představen...
SEAT León Cupra R
Již delší dobu je jasná sportovní orientace španělské automobilky SEAT v rámci koncernu VW. Nejnovější přírůstek, zatím pouze jako koncept, byl představen na autosalonu ve španělské Barceloně a přesně v duchu tradice nese jméno Cupra.

SEAT používá pro označení sportovně laděných verzí již zmíněný výraz Cupra. Označení Cupra najdeme u modelové řady Ibiza, Cordóba i León. Pro opravdové nadšence se vyrábí i verze Cupra R. Zatím však pouze v modelové řadě Ibiza a u dnes popisovaného konceptu na bázi SEATu León.

Pod kapotu Leónu Cupra R najdeme čtyřválcovou 1.8 s přeplňování nabízející výkon 210 ks při 5 800 ot./min a točivý moment 270 Nm již při 2 700 ot./min. Není divu, že SEAT León Cupra R útočí na titul nejsilnějšího automobilu s předním pohonem ve své třídě a stane se nejsilnějším automobilem v historii SEATu. Zásluhu na výkonu má nejen použitá pětiventilová technika a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, ale také dvojice mezichladičů stlačeného vzduchu, která se stará o optimální teplotu vzduchu přicházejícího do válců.

Roli prostředníka mezi motorem o poháněnými koly hraje stejně jako u „běžného“ Leónu 4 Cupra šestistupňová převodovka s přímým řazením. Zásadní rozdíl je však v tom, že León Cupra R má pohon pouze přední nápravy, což zatím v historii koncernu VW nebylo realizováno. Odpadnutí součástek na pohon zadní nápravy má za následek snížení hmotnosti o 140 kg ve srovnání s Leónem 4 Cupra. Celkový poměr hmotnosti a výkonu je tedy 6,6 kg/ks.

SEAT León Cupra R zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 7 vteřin a uhání maximální rychlostí 237 km/h. Kilometr s pevným startem zvládne za 27,4 vteřiny. K probuzení závodnických vášní dobře přispívá i naladění výfukového potrubí, které vydává typický chraplavý zvuk závodních speciálů.

Na podvozku proběhla celá řada změn, jmenujme o 10% tužší tlumiče ve srovnání s Leónem 4 Cupra apod. Samozřejmou a k bezpečnosti na silnici přispívající součástí jsou elektronické systémy k omezení prokluzu předních kol (TCS) a systém elektronické stability (ESP). O bezpečné zastavení se starají ventilované kotouče na všech kolech vybavené čtyřpístkovými třemeny Brembo. Kotouče mají průměr 320 mm v předu a 256 mm vzadu.

Design karoserie se příliš nezměnil. Barva, ve které byl León Cupra R představen, je velmi emotivní a velmi mu sluší. O tom, s kým máme tu čest, nás na první pohled přesvědčuje nový přední nárazník s velkými stupy vzduchu. Efektní jsou i 17“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/45 R 17.

V interiéru upoutají sportovní přední sedadla Recaro, bílé podklady přístrojů na palubní desce, sportovní vrtané pedály, kůží obšitý tříramenný volant. Výbava je tradičně velmi bohatá, namátkou vybíráme automatickou klimatizaci, elektrické ovládaní bočních oken.

Seat León Cupra R je automobilem schopným bez problémů přepravit celou rodinu a nabídnout i slušnou porci sportovního zážitku. O prodejní ceně a případném prodeji na českém trhu nebylo dosud rozhodnuto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků