Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition: 310 španělských koní

Seat letos získal dvě nejvyšší příčky v šampionátu cestovních vozů (WTCC) a jakožto oslavu tohoto úspěchu připravil zvláštní edici modelu, který v šampionátu bojoval. Co také jiného, chtělo by se dodat.

Na svět tak přišel Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition. Jak již název naznačuje, vychází z modelu Cupra R a přidává mu solidní porci výkonu navíc. Vyznačuje se posíleným motorem 2,0 TFSI, který nyní dává 310 koní (série 265 koní), méně kompromisně naladěným podvozkem a odolnějšími brzdami. To vše dodal takřka dvorní tuner Volkswagenu, firma Abt Sportsline.

Nezůstalo ale jen u technických vylepšení, Leon je dále obdařen upraveným interiérem se sportovními sedadly čalouněnými alcantarou, „rychlou šachovnicí” na palubní desce a bohatou výbavou vč. navigačního systému. Taktéž zvenku si R310 nespletete, především díky masivním polepům ze všech stran.

Pozoruhodné je, že vítězství slaví Seat upraveným benzinovým modelem, když v šampionátu zvítězil mj. díky nasazení dieselových motorů, které jsou pravidly FIA dlouhodobě protěžovány. Ale za to se snad ani zlobit nebudeme. Za co už se zlobit můžeme je fakt, že R310 bude, bůh ví proč, prodáván pouze ve Švýcarsku v omezené sérii 200 kusů. Pokud byste si pro něj snad chtěli do Švýcar zajet, připravte si 44 900 franků, tedy nějakých 850 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků