Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Nejrychlejší Seat v historii zůstává u pohonu předních kol. Vznikne v limitované edici 799 kusů a už je kompletně vyprodaný.

Už na 310 koní, které putují stále pouze na kola přední nápravy, posunuli motoráři Seatu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce v takřka již kultovním modelu Cupra.

Týká se to však pouze limitované edice, která čítá celkem 799 kusů. "Česká kvóta činila pouze deset exemplářů a všechny jsou již rozebrány. A to podotýkám, že zatím nejsou známé ceny," uvedl pro Autorevue.cz Filip Stoulil z tuzemského zastoupení této španělské automobilky.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

"Jedním z vlastníků tohoto vozu bude i aktuální mistr Evropy v okruhových závodech ETCC Petr Fulín," dodal Stoulil.

Cupra R se od běžných verzí tohoto modelu liší i vizuálně. Například na karosérii je řada prvků (kola, zrcátka, logo) lakována v měděné barvě, použity byly i karbonové doplňky.

Technici nesahali jen do řídící jednotky motoru. Vyměnili také výfuk, změnili odklon kol přední nápravy, brzdy získali od Bremba a standardem jsou adaptivní tlumiče. Výkon 310 koní má pouze verze s manuální převodovkou, kdo chce automat, musí si vystačit s "pouhými" třemi stovkami.

Hovoří se o tom, že příští rok dorazí i verze kombi s pohonem všech kol a výkonem vyhnaným až na 335 koní. I v tomto případě se však předpokládá pouze omezená výrobní série.

Kompletní fotogalerii vozu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků