Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Nejrychlejší Seat v historii zůstává u pohonu předních kol. Vznikne v limitované edici 799 kusů a už je kompletně vyprodaný.

Už na 310 koní, které putují stále pouze na kola přední nápravy, posunuli motoráři Seatu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce v takřka již kultovním modelu Cupra.

Týká se to však pouze limitované edice, která čítá celkem 799 kusů. "Česká kvóta činila pouze deset exemplářů a všechny jsou již rozebrány. A to podotýkám, že zatím nejsou známé ceny," uvedl pro Autorevue.cz Filip Stoulil z tuzemského zastoupení této španělské automobilky.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

"Jedním z vlastníků tohoto vozu bude i aktuální mistr Evropy v okruhových závodech ETCC Petr Fulín," dodal Stoulil.

Cupra R se od běžných verzí tohoto modelu liší i vizuálně. Například na karosérii je řada prvků (kola, zrcátka, logo) lakována v měděné barvě, použity byly i karbonové doplňky.

Technici nesahali jen do řídící jednotky motoru. Vyměnili také výfuk, změnili odklon kol přední nápravy, brzdy získali od Bremba a standardem jsou adaptivní tlumiče. Výkon 310 koní má pouze verze s manuální převodovkou, kdo chce automat, musí si vystačit s "pouhými" třemi stovkami.

Hovoří se o tom, že příští rok dorazí i verze kombi s pohonem všech kol a výkonem vyhnaným až na 335 koní. I v tomto případě se však předpokládá pouze omezená výrobní série.

Kompletní fotogalerii vozu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků