Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Nejrychlejší Seat v historii zůstává u pohonu předních kol. Vznikne v limitované edici 799 kusů a už je kompletně vyprodaný.

Už na 310 koní, které putují stále pouze na kola přední nápravy, posunuli motoráři Seatu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce v takřka již kultovním modelu Cupra.

Týká se to však pouze limitované edice, která čítá celkem 799 kusů. "Česká kvóta činila pouze deset exemplářů a všechny jsou již rozebrány. A to podotýkám, že zatím nejsou známé ceny," uvedl pro Autorevue.cz Filip Stoulil z tuzemského zastoupení této španělské automobilky.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

"Jedním z vlastníků tohoto vozu bude i aktuální mistr Evropy v okruhových závodech ETCC Petr Fulín," dodal Stoulil.

Cupra R se od běžných verzí tohoto modelu liší i vizuálně. Například na karosérii je řada prvků (kola, zrcátka, logo) lakována v měděné barvě, použity byly i karbonové doplňky.

Technici nesahali jen do řídící jednotky motoru. Vyměnili také výfuk, změnili odklon kol přední nápravy, brzdy získali od Bremba a standardem jsou adaptivní tlumiče. Výkon 310 koní má pouze verze s manuální převodovkou, kdo chce automat, musí si vystačit s "pouhými" třemi stovkami.

Hovoří se o tom, že příští rok dorazí i verze kombi s pohonem všech kol a výkonem vyhnaným až na 335 koní. I v tomto případě se však předpokládá pouze omezená výrobní série.

Kompletní fotogalerii vozu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků