Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Nejrychlejší Seat v historii zůstává u pohonu předních kol. Vznikne v limitované edici 799 kusů a už je kompletně vyprodaný.

Už na 310 koní, které putují stále pouze na kola přední nápravy, posunuli motoráři Seatu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce v takřka již kultovním modelu Cupra.

Týká se to však pouze limitované edice, která čítá celkem 799 kusů. "Česká kvóta činila pouze deset exemplářů a všechny jsou již rozebrány. A to podotýkám, že zatím nejsou známé ceny," uvedl pro Autorevue.cz Filip Stoulil z tuzemského zastoupení této španělské automobilky.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

"Jedním z vlastníků tohoto vozu bude i aktuální mistr Evropy v okruhových závodech ETCC Petr Fulín," dodal Stoulil.

Cupra R se od běžných verzí tohoto modelu liší i vizuálně. Například na karosérii je řada prvků (kola, zrcátka, logo) lakována v měděné barvě, použity byly i karbonové doplňky.

Technici nesahali jen do řídící jednotky motoru. Vyměnili také výfuk, změnili odklon kol přední nápravy, brzdy získali od Bremba a standardem jsou adaptivní tlumiče. Výkon 310 koní má pouze verze s manuální převodovkou, kdo chce automat, musí si vystačit s "pouhými" třemi stovkami.

Hovoří se o tom, že příští rok dorazí i verze kombi s pohonem všech kol a výkonem vyhnaným až na 335 koní. I v tomto případě se však předpokládá pouze omezená výrobní série.

Kompletní fotogalerii vozu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků