Seat Leon Cupra R: Leon 4 Cupra V6 brzy přijde o pozici nejvýkonnějšího Seatu

O plánovaném uvedení modelu Cupra R v modelové řadě Leon se již nějaký čas šeptalo a skutečnost je stejně lákavá jako předpoklady.
Seat Leon Cupra R: Leon 4 Cupra V6 brzy přijde o pozici nejvýkonnějšího Seatu

Leon Cupra R není prvním automobilem s označením Cupra R v nabídce Seatu. Stejné označení nese i nejvýkonnější Ibiza. Dvě stě zájemců o pomalu odcházející generaci tohoto malého španěla tedy může vychutnávat výkon 180 koní.

Pokud vám Ibiza připadá malá, tak právě pro vás Seat přivil Leon Cupra R. Základní silueta automobilu se nijak výrazně nezměnila. Líbivé linie Leonu byly jen podtrženy přepracovaným nárazníkem s velkými otvory pro přívod vzduchu a na horní hraně pátých dveří přibyl spoiler.

Pod kapotou

Pod kapotu Leónu Cupra R najdeme čtyřválcovou 1.8 s přeplňování nabízející výkon 210 ks při 5 800 ot./min a točivý moment 270 Nm v rozmezí od 2 700 ot./min do 5 000, ot./min. Zásluhu na výkonu má nejen použitá pětiventilová technika a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, ale také dvojice mezichladičů stlačeného vzduchu, která se stará o optimální teplotu vzduchu přicházejícího do válců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Svůj výkon Seat Leon Cupra R nijak neskrývá

Seat León Cupra R zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 7 vteřin a uhání maximální rychlostí 237 km/h. Kilometr s pevným startem zvládne za 27,4 vteřiny. K probuzení závodnických vášní dobře přispívá i naladění výfukového potrubí, které vydává typický chraplavý zvuk závodních speciálů.

Výkon motoru je přenášen prostřednictvím šestistupňové přímořazené převodovky na kola přední nápravy.
Na čem sedí

Kromě pohonu přední nápravy, což se může zdát jako nevýhoda. Zase na druhé straně odpadnutí součástek na pohon zadní nápravy má  rozhodující vliv na snížení hmotnosti o 168 kg ve srovnání s Leónem 4 CUPRA V6. Celkový poměr hmotnosti a výkonu je tedy 6,6 kg/ks.

Na podvozku proběhla celá řada změn, jmenujme o 10% tužší tlumiče ve srovnání s Leónem 4 CUPRA. Samozřejmou a k bezpečnosti na silnici přispívající součástí jsou elektronické systémy k omezení prokluzu předních kol (TCS) a systém elektronické stability (ESP).

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Dobrý podvozek a kvalitní brzdy dobře sekundují výkonnému motoru

O bezpečné zastavení se starají ventilované kotouče na všech kolech. Kotouče mají průměr 312 mm v předu a 256 mm vzadu. Za příplatek je možné získat i brzdový kit Brembo, který obsahuje čtyřpístkové třemeny a kotouče o průměru 323 mm. Spolu s většími brzdovými kotouči nutné objednat 18“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18, zatímco automobil s sériovými brzdami je vybaven koly 17“ s pneumatikami 225/45 ZR17.

Interiér

V interiéru upoutají sportovní přední sedadla Recaro, bílé podklady přístrojů na palubní desce, sportovní vrtané pedály, kůží obšitý tříramenný volant. Výbava je tradičně velmi bohatá, namátkou vybíráme automatickou klimatizaci, elektrické ovládaní bočních oken.

Klepněte pro větší obrázek
V interiéru převládají černé odstíny  

Seat León Cupra R je automobilem schopným bez problémů přepravit celou rodinu a nabídnout i slušnou porci sportovního zážitku. O prodejní ceně a případném prodeji na českém trhu nebyly dosud zveřejněny žádné informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I cestují v zadu sedalech mají k dispozici sedadla s dobrým vedením,
vyplývá to s koncepce 2+1, na druhé strně je Leon Cupra R,
prakticky čtyřmístný - zadní prostřední sedadlo jen "nouzové"

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků