Seat Leon Cupra R: dosud nejrychlejší Seat

Seat se ve Frankfurtu pochlubí typem Leon Cupra R. Pro modelový rok 2010 tak přijde s vůbec nejrychlejším vozem své historie.

Low-endové značky to mají občas o poznání snadnější než ty renomované. Proto tak Seat nyní může směle svoji novinku označit za nejvýkonnější vůz, jaký kdy postavil. Pod jeho kapotou se objeví pochopitelně opět koncernový přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI s přeplňováním, který však v porovnání s dosavadním provedením Leon Cupra posílil o plných 25 koní na velmi slušných 265 koní (194 kW). Není zatím jisté, zda se bude jednat o stejný agregát, jaký používá Audi S3, ale měl by využívat nové, vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, jež „... uspokojí vyšší požadavky na jízdní výkony, a to plně v souladu s přísnými emisními normami Euro V“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečná porce výkonu Seatu Leon Cupra R umožní oproti verzi Cupra s 240 koňmi zkrátit dobu potřebnou ke sprintu z 0 na 100 km/h z 6,4 na 6,1 s, přičemž nejvyšší rychlost se konečně zarazí až na omezovači při 250 km/h. Samozřejmostí je pohon pouze předních kol. Mezi nimi si našel místo pouze elektronický samosvorný diferenciál XDS. Spotřeba by se v kombinovaném provozu měla pohybovat okolo normované hodnoty 8,1 l/100 km.

Zvenčí se nový vrcholný Leon vyznačuje symboly R na masce chladiče, v pravé části výklopné zádi, na přístrojovém štítu a dálkovém ovladači centrálního zamykání, ale především devatenáctipalcovými ráfky s pěticemi dvojitých paprsků osazenými pneumatikami 235/35. To umožnilo instalaci výkonnějších brzd, přední kotouče tak mají rozměry 345 x 30 mm, ty zadní pak 286 x 12 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posádku uvítají přední anatomická, kůží čalouněná sedadla, osvětlení LED na přístrojovém štítě, kůží potažený multifunkční volant nebo hliníkové obklady pedálů.

Více informací se dočkáme teprve ve Frankfurtu při oficiální premiéře Seatu Leon Cupra R.

Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra R
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků