Tak mozno prave preto zvolili tuto kombinaciu lebo takto koncipovanych aut moc nie je.Väcsina zadokolky alebo 4kolky a aut.prev.Cas ukaze ci to je dobra taktika,rozhodnu predajne cisla.A ked sa nebudu predavat je dost mozne,ze to bude posledni takto postaveni Seat.A moj nazor je,ze aj na tomto Seate sa dobre zajazdit len si treba na to zvyknut a trocha zmenit styl jazdy.
No po zkušenostech se stávající Cuprou, nepochybuju, že se po nich jen zapráší :-)
A manuální převodovka....?To má být jako nějaká výhoda nebo co že to cpete do nadpisu jako "bonus" !!! Auto má nějakých 300k na předek a ještě ke všemu si to někdo vezme s manualem, když může mít špičkovou dvouspojku DSG, nesmysl...
No jasně, že manuální převodovka. Mám to tedy v předchozí verzi v 290 koních a samozřejmě v manuálu. Kdo chce svoje auto opravdu řídit, vždycky se kupuje manuál (až u BMW M4 bych z jistých důvodů asi zvažoval, zda jo nebo ne... ), ti kdo si chtějí jen vozit prde si kupují automaty :-). Ta rozkoš sám si řadit co mne napadne, dávat si meziplyny.. to evidentně někteří nechápou, pak ale já nechápu, proč by si kupovali taková auta... .A k čemu by na tomhle autě byla čtyřkolka? To taky nechápu, jeho jedinečný charater je právě v tom, že je to předohrab :-), nikdy se mi po čtyřkolce nestýskalo. Také všechny testy, od lidí kteří umí řídit, potvrdily, že to s náhonem na čtyři ztratilo drive a charakter... a jistou hbitost... . Když chci čtyřkolku tak kupuji Subaru ne (případně, nedej bože, Audi)?Tohle auto, jak je zamýšleno, bude mít X drive... o který by ho automat a čtyřkolka připravili. V Seatu evidentně vědí co dělají (i když to, že novějším verzím vzali mechanickou ruční brzdu tomu moc nenasvědčuje... tohle ji bude mít? I když tady evidentně asi šlo o náklady...).Kdo to nechápe, ať si to prostě nekupuje... :-)
M4 + automat:Protiřečíš si. Svoji M4, v případě automatu, bys tudíž pak už opravdu nechtěl řídit, vozil bys sis jen zadeček, neměl bys už víc tu rozkoš zařadit si co tě napadne a dávat meziplyny. Pokud s automatem, pak já nechápu, proč by sis kupoval takový auto. Evidentně říkáš u jednoho auta to a u druhýho ono, přestože obě jsou tu jen pro zábavu. Tudíž z toho mi plyne, že seš jednou nohou nakročenej navždy změnit styl a do budoucna už kupovat jen automaty bez ohledu na to, jestli je to auto pro zábavu nebo denní ježdění.
...to jsou pro mne pindy. Uvažoval jsem o koupi M4, četl řadu testů - tam jde o to jak je to celkově sladěný dohromady a co k naturelu toho auta patří, o launch control, který s manuálem nelze... a vůbec... . No no nakonec se rozhodl, že pokud bych šel do takhle drahýho auta tak spíš s Alfou Romeo Giulia quadrifoglio... kde zase naopak jen s manuálem :-).. chce to o tom něco vědět.
samozřejmě i u tý M4 mluvím o vypnutým automatu a RUČNÍM řazení pod volantem s dvojspojkou... jde o ty elektronický souvislosti... . Čistej automat by mě do auta nikdy nesměl... sám si řadím, sám si bourám... ;-)
Ahoj mám verzi 280 a podepisuji napsané výše. Plus přidám, že nechápu stesk nad tím, že vůz dostal pouze 10 koní navíc. Myslím, že tato úprava už o výkonu (kde je limitem koncept FWD) již není, ale je o vylepšení jízdních vlastností - odklonem od komfortu k větší agilitě. Proto ostřejší brzdy, jiný odklon kol a patrně hlučnější výfuk. Zkrátka posun Cupry více směrem např. k Civicu Type-R. Verze 4x4 a automat je naopak spíše příklon ke Golfu R, což je patrný konflikt s politikou VW a navíc by asi nepřinesla nic, co by pro ostřejší verzi mělo přínos. Pro příklad - tuším, že např. video britského Autocaru přineslo srovnání z testovací trati, že Golf R není rychlejší než Cupra 280.
Zdravím, potvrzuji, právě jsem si přinesl AUTOTIP (nic moc, uznávám) - ale dělali tam porovnání hothatchů - včetně okruhových jízd. Seat Cupra si dal na okruhu (testovací okruh Goodyearu ve Francii) k obědu mnohé čtyřkolky- časy:Audi TT RS: 94,94 sMercedes AMG A 45: 97,20Honda Civic Type R: 97,85Seat Cupra: 98,82 (tedy kromě Hondy před ním auta mnohem výkonnější)----Ford Focus RS: 99,50Subaru WRX STI: 100,28vW Golf R: 101,70 (:-) :-) ) - opravdu jízdně propadák, potvrzují i jiné testyMINI JCW Countryman AII4: 103,16Celkově se v hodnocení dělil 2-3 místo s Civicem Type R (to by mně tedy museli platit, abych s něčím tak hnusným jezdil po silnici a ještě si nechal vytřást všechny plonby :-) )Takže za sebou nechal 3 výkonnější čtyřkolky - to je odpověď na "K čemu 300 koní na přední nápravě?... :-) .Cupra je nejlepší poměr cena výkon, a nejlepší universál (chci vidět se kterým z těch aut byste jezdili po Praze denně do práce... s Cuprou v pohodlí... ).
Čas Cupry se v testech na okruhu v porovnání s konkurencí celkem liší: v testu -myslím- Garáže SK (youtube) byl pomalejší než např. Peugeot 308 GTI nebo Megane, jindy bývá zase rychlejší. Myslím, že se to hodně liší dle typu pneumatik, pokud testují verzi s příplatkovejma Michelinama, tak bude Cupra vždy ve výhodě, naopak jsem nejednou slyšel (např. Fulín), že Continentaly z výroby se na ni nehodí.Tak nebo tak, víc než časy si myslím, že je v porovnání s konkurencí rozhodující spíše naturel auta a vlastní potřeby. A tady je super, že každý hot-hatch je trochu jiný. Ztřeštěný a extrovertní Civic, nepraktický Megane pro puristy, výhodná a praktická Cupra. atd. Každý z těchto aut má něco do sebe. Ale to pohodlí po Praze je pořád relativní, furt to s Cuprou dost mlátí, najedu cca 80% času a už mi mlátí náprava (uložení tlumiče je moc měkké), pravděpodobně prasklý silentblok.
No, nemám po Praze problém a mně to připadá pohodlné - pravda záleží na tom, s čím se srovnává. Já jsem před koupí porovnával jízdní vlastnosti Octavie RS se standardními tlumiči - to byla proti Cupře uskákaná a udrncaná koza a s Kiou GT, což byla gumová žvejkačka... . Taky můžu porvonat s poslední Fabii - je samozřejmě daleko udrncanější (Cupra má el. řízené tlumiče) a předposledním BMW řady 5 v dieselu - to je pohodlnější :-)
Kterou po Praze jezdíš? Potkávám tak asi dvě-tři (bílou, šedou, stříbrnou - vše 5dv.), jinak je to úplná výjimka. Trochu mě to zaráží, soudě dle toho, kolik lidí na fóru tvrdí, že ji má. Teď v týdnu jsem viděl parkoval na Vršovické u nějakého hipstera s holkou, měl bílé combi si Orange paketem, ukázal jsem mu palec a čuměl na mě, jako jestli jsem se zblázil, nebo jestli mu gratuluju, že umí vyparkovat :-) Já bílá 280 s black paketem, bez performance, bez samolepek a nějakejch kravin.
.. jo, asi si mne taky viděl, když píšeš o Vršovicích, motám se kolem Vinohrad a do Vršovic zajíždím, taky hodně na Starý Město a přes Holešovice na D8 :-).
... taky bez ničehoa teď nectnosti:pro mne ne dobrý ledkový světla :-) - světlo je takový rozplizlý a v noci na okresce nic moc,katastrofa je, pokud v noci přejedete odbočku a musíte potmě couvat - to snad nemá žádný zadní světlo :-) - stojím přitom na brzdě abych dozadu alespoň něco viděl,řazení by to mohlo mít přesnější, ale zvykl jsme si, spojka se mi zdá rozměklá rozplizlá,brzdy mám klasický ne posílený bremba - vyhovují ( na okruh jsem se zatím nedostal :-( ), dají se velice jemně dávkovat i levou nohou, (no ale po poslední zkušenosti - mohly by být i ostřejší :-)přední příplatkový sedačky - dost nutnost, ale ty vysoký boky jsou z molitanu nebo co a moc pevný boční vedení tedy neposkytují - zato při nasedání řidiče na levé straně dost trpí - ta bílá "ozdobná" páska na sedadlech je z nějakýho blbýho plastu a při namáhání praská a trhá se - prodejce to nezajímá,co mne vyloženě štve, je "bezpečnostní standard VW" - už při malém sešlápnutí brzdy to odpojí plyn, navíc pro mne blbý postavení pedálu (mezi plynem a spojkou je dost velká mezera, plyn je utopený pod brzdou) - takže na nějaký brždění do zatáčky při podřazování s meziplynem pravou nohou - zapomeňte - alespoň já se svojí úzkou nohou to nedávám...Na rychlost a akceleraci si velice rychle zvyknete (když jsem to kupoval upadla mi čelist ;-) ) ...a za chvíli... je vám to tak nějak líný (pak se zdá podvozek měkčí...)... a pak je to zmuchlaný :-).
Šedým pětidvířkem. Teď, bohužel, stojí v AutoJarov dost sešrotovaná po ošklivý nehodě... ale snad to dají dohromady.
Tak držím palce. Já svoji poslal předkem přes obrubník a očesal přední nápravu. Oprava za 430 tis, v Porsche Inter Praha Smíchov. Snad je Auto Jarov lepší a budeš mít štěstí. Tady predikce opravy 2-3 týdny, nakonec 3 měsíce, naprostý nezájem a hlavně neprofesionalita (lži) z jejich strany, pomohly pouze stížnosti. Vůbec mám na Cupru smůlu, leasingovka míří do insolvence a Cupra s ní, budu ji vracet.Jinak Leon sám o sobě mi moc dobré auto nepřijde, u Cupry jde opravdu o sladění jízdních vlastností, síly a relativního komfortu. Zbytek auta v ničem nevyniká. Ale jízdně paráda - uvažuji nyní o 335i a mám obavu, že bude "pomalá" a hlavně těžkopádná v zatáčkách.
No to jsem právě taky zvažoval, co dál... . Přemýšlel jsem, že pokud mně vyjde nějaký obchod, udělal bych si radost něčím lepším a zábavnějším... ale teď jsem silně nahlodán. Po poslední zkušenosti - udělat během zlomku sekundy hromadu šrotu z auta za 2,5 míče... při těch cenách pojištění... . Tak bohatej zase nejsem, a člověk si takový auto nekupuje kvůli tomu, aby s ním jezdil jako slečinka... . O trojkový řadě jsem taky přemýšlel, ale stejný obavy, navíc za jakou cenu - a je to přeci jen snobská cena za snobskou značku (nejsem si úplně jistej, zda cena u 3xx odpovídá kvalitě .-) a taky už to dneska má každej druhej :-), M2 - dtto?Tak asi zůstanu u nějakýho hothatche za poloviční cenu - na likvidování po našich příšerných!! silnicích to stačí, na obavy kdo ti to kdy šlohne taky a pokud s tím nedej bože někam práskneš zbude na náhradní... . Tím máme definovánu cenovou úroveň...jenže co... .
Já bych si vybral Focus RS a autorizovanou úpravu Mountune. Dostaneš 375koní, záruka zůstává, při troše štěstí se vejdeš na rovné mega. Navíc RS relativně nepadá moc na ceně.Já měl Cupru na operák, zkušenost silně negativní, řeším teď trochu bizarní kombinaci Fiat 500 (do města) a starší Porsche Boxster na zábavu. BMW jsem nakonec zamítl, 335i jako Cupra nepojede.
No Auto Jarov - první predikce 3 měsíce, nakonec o něco málo déle než 3 týdny. Před tím jsem o nich na internetu četl stejný hrůzy, jaký popisuješ. 280 tis. Musel jsem si říct, že trvám na seřízení geometrie a otestování předních tlumičů (po takový ráně- vytahovali to na rámu), jinak by to neudělali... . No - nějaký papír mi na ty kontroly dali - ale jestli to opravdu udělali... nezbývá než doufat. Zatím jsem to jen krátce projel po Praze - a cítím to ve volantu trochu jiný, nějakou vůli kolem středový polohy navíc... , zdá se mi že to tak úplně nesedí, nevím - prostě tomu už úplně nevěřím. A to co jsem si o nich na internetu přečetl mi dost nahlodalo... . Zkontroloval někdo pořádně gumy, když jsem projel troskama z druhýho auta... aby mě to někde ve větší rychlosti nebouchlo, vyměnili pás řidiče (říkají pokaždý něco jinýho)? Všechno ti odkývají, ale co se s tím opravdu dělo ví bůh. Syn mojí známý dělal v AJ v servisu škody a pravil, že co se tam děje, je hrozný... . Nejradši bych to nechal ještě prohlídnout někde jinde... , nejsem žádnej kutil, abych se hrabal v novějších autech sám, s tím jsem skončil u škody 120... .
Já po opravě auto vracel 2x, nejdříve špatně dotažená hadice k turbu, další návštěva kvůli vibracím do volantu. Jinak auto po opravě kupodivu nikde nevrzalo, jediné a to nevím, jestli tak bylo, je prudké brzdění, silně znervózní záď - typicky silně na brzdy někde kolem 150ti výše, pokud je v ten auto v oblouku či táhlé zatáčce, je to průser. Celkem mě děsí, že dva obrovské autorizáky jsou schopný auto při opravě zkurvit. V hlavách mají akorát velké fleety, kde se to naučili ojebávat a pokud má někdo auto pro radost, tak to odsere taky, protože žádný individuální přístup neznají. Představa, že si třeba takto koupím R8 a chovají se k ní tak, jak mám zkušenost, to mě děsí.
Stačí aby bylo trošku mokro a už se poznaj výhody 4x4
... a na suchu nevýhody v zatáčkách, protože ve 4x4 to nemá špéru (elektronicky řízenou) - a to je u Cupry úplně na prd.... . Já s tím tedy nejel... ale vím co mi ta špéra dělá, a podle testů je 4x4 dost na prd... .Stalo se mi za 2 roky 2x, že by to na mokru šlo přes přední kola ven... , takže podle mne bonus 4x4 je jen u toho machrování na semaforech - ano předohrab při ostrým přidání prokluzuje... .
To máš samozřejmě pravdu, stejně jako v zimě. A s Cuprou ani nezafrajeříš na semaforech :-) Ale nutno říct, že v obou případech je to tak nějak jedno (a v tom druhým díkybohu). Cupra a hot-hatch (z mého subj. pohledu) není o rozjezdech, ale o tom, že se vyblbneš na na volné silnici, nejlíp okresce. Konkrétně u Cupry jsou to rychlosti kolem 3. a místy 4. rychlostního stupně. A tam to už pak musíš auto ubrzdit nebo udržet na silnici, což na mokru by stejně nešlo ani jedno, takže 4x4 by Ti nepomohlo. Nebo jo, ale jiný, s diferákama jako v Subaru a s někým, kdo to uřídí, což upřímně není 99% z nás tady. Furt je to relativně levný auto, s 4x4 je dle testů těžší, méně hbité v zatáčkách a obecně pomalejší.
Mch - ve výše zmíněném testu bylo diskvalifikováno Audi TT RS s karbonkeramickými brzdami (u nás cena 2 053 000,- bez jakékoli nadstandardní výbavy navíc) - protože mu na okruhu selhali právě příplatkové keramické brzdy - uvařili se :-).No já jsme za Cupru dal asi 750 tis. - takže třetinu :-). Stačí... .
a komu to prospěje: třistakobyl napředku?
Řid
Ř
Tak asi nieco na tom bude,ze si to koncern diriguje ale i tak tento Seat sa podaril a postavil zaujimave a konkurencie schopne auto.
Ja mam model roku 2016 ale dost mi chyba pohon na 4 kolesa.V 2017 konecne predavaju 4kolku ale len s automatom ...Teraz konecne opat manual ale opat predokolka ...Proste 4kolku s manualom nie a nie.Proste Seat nema konkurovat VW v tom to bude.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.