Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Nebude to dlouho trvat a na českém trhu se objeví ostrý Leon v provedení Cupra. Jak jsme psali již dříve, prozatím se u nás prodávat nebude základní provedení s výkonem 265 koní, ale rovnou varianta označovaná jako Cupra 280. Tedy Leon osazený benzinovým dvoulitrem naladěným na 280 koní a 350 Nm.

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

V kombinaci s manuální převodovkou zvládne stovku za 5,8 s, ve spojení s dvouspojkovým DSG je to o desetinu lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h a za zmínku také stojí přítomnost samosvorného diferenciálu na přední nápravě nebo hmotnost 1395 kg. Základní česká cena má hodnotu 669 900 Kč, přičemž se bavíme o pětidveřové karoserii. Za 714 900 Kč pořídíte Leon Cupra s automatem.

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat ve své tiskové zprávě slibuje zajímavé věci. Těšit se máme třeba na devatenáctipalcová litá kola, systém DCC nebo progresivní řízení, a to v sériové výbavě. Kompletní ceník zatím ještě k dispozici není, ovšem i tak se dá odhadnout, jak na tom zhruba Leon Cupra bude ve srovnání s koncernovými soupeři. Bude na tom velmi dobře.

Základní cena je vzhledem k jízdním výkonům poměrně zajímavá. Octavia RS začíná na částce 629 900 Kč. S maximálním výkonem 220 koní pokoří stovku za 6,8 s, nejvíce se rozjede na 248 km/h. Vedle šedesáti koní musí ale zájemci o Octavii oželet uzávěrku předního diferenciálu a velká kola. Samozřejmě argumentem pro koupi Octavie může být fakt, že za cenu základního Leonu Cupra lze pořídit větší Combi.

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

U Volkswagenu je připraven Golf GTI v provedení Performance. Ten startuje s pětidveřovou karoserií na částce vyšší pouze o dva tisíce korun v porovnání s ostrým Leonem. Uzávěrku předního diferenciálu zde najdete, ovšem vystačit si musíte s nižším výkonem. Ten v tomto případě činí 230 koní. S manuální převodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, nejvyšší rychlost dosahuje na obligátních 250 km/h.

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Uvidíme, jak přesně bude vypadat výbava Leonu Cupra. Podle zkušeností například s nedávno testovaným Leonem ST by ale měla být spíše lepší než v případě koncernových sourozenců. Každopádně co se jízdy týká, už teď je jasné, že za nabízené peníze dostanete nejvíce sportovní muziky právě u Seatu.

Cupra se oficiálně začne prodávat od prvního března. Ještě letos přijde také Leon ST Cupra.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků