Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Nebude to dlouho trvat a na českém trhu se objeví ostrý Leon v provedení Cupra. Jak jsme psali již dříve, prozatím se u nás prodávat nebude základní provedení s výkonem 265 koní, ale rovnou varianta označovaná jako Cupra 280. Tedy Leon osazený benzinovým dvoulitrem naladěným na 280 koní a 350 Nm.

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

V kombinaci s manuální převodovkou zvládne stovku za 5,8 s, ve spojení s dvouspojkovým DSG je to o desetinu lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h a za zmínku také stojí přítomnost samosvorného diferenciálu na přední nápravě nebo hmotnost 1395 kg. Základní česká cena má hodnotu 669 900 Kč, přičemž se bavíme o pětidveřové karoserii. Za 714 900 Kč pořídíte Leon Cupra s automatem.

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat ve své tiskové zprávě slibuje zajímavé věci. Těšit se máme třeba na devatenáctipalcová litá kola, systém DCC nebo progresivní řízení, a to v sériové výbavě. Kompletní ceník zatím ještě k dispozici není, ovšem i tak se dá odhadnout, jak na tom zhruba Leon Cupra bude ve srovnání s koncernovými soupeři. Bude na tom velmi dobře.

Základní cena je vzhledem k jízdním výkonům poměrně zajímavá. Octavia RS začíná na částce 629 900 Kč. S maximálním výkonem 220 koní pokoří stovku za 6,8 s, nejvíce se rozjede na 248 km/h. Vedle šedesáti koní musí ale zájemci o Octavii oželet uzávěrku předního diferenciálu a velká kola. Samozřejmě argumentem pro koupi Octavie může být fakt, že za cenu základního Leonu Cupra lze pořídit větší Combi.

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

U Volkswagenu je připraven Golf GTI v provedení Performance. Ten startuje s pětidveřovou karoserií na částce vyšší pouze o dva tisíce korun v porovnání s ostrým Leonem. Uzávěrku předního diferenciálu zde najdete, ovšem vystačit si musíte s nižším výkonem. Ten v tomto případě činí 230 koní. S manuální převodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, nejvyšší rychlost dosahuje na obligátních 250 km/h.

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Uvidíme, jak přesně bude vypadat výbava Leonu Cupra. Podle zkušeností například s nedávno testovaným Leonem ST by ale měla být spíše lepší než v případě koncernových sourozenců. Každopádně co se jízdy týká, už teď je jasné, že za nabízené peníze dostanete nejvíce sportovní muziky právě u Seatu.

Cupra se oficiálně začne prodávat od prvního března. Ještě letos přijde také Leon ST Cupra.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků