Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráží poměrem výkonu a ceny Octavii RS i VW Golf GTI

Nebude to dlouho trvat a na českém trhu se objeví ostrý Leon v provedení Cupra. Jak jsme psali již dříve, prozatím se u nás prodávat nebude základní provedení s výkonem 265 koní, ale rovnou varianta označovaná jako Cupra 280. Tedy Leon osazený benzinovým dvoulitrem naladěným na 280 koní a 350 Nm.

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

V kombinaci s manuální převodovkou zvládne stovku za 5,8 s, ve spojení s dvouspojkovým DSG je to o desetinu lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h a za zmínku také stojí přítomnost samosvorného diferenciálu na přední nápravě nebo hmotnost 1395 kg. Základní česká cena má hodnotu 669 900 Kč, přičemž se bavíme o pětidveřové karoserii. Za 714 900 Kč pořídíte Leon Cupra s automatem.

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat ve své tiskové zprávě slibuje zajímavé věci. Těšit se máme třeba na devatenáctipalcová litá kola, systém DCC nebo progresivní řízení, a to v sériové výbavě. Kompletní ceník zatím ještě k dispozici není, ovšem i tak se dá odhadnout, jak na tom zhruba Leon Cupra bude ve srovnání s koncernovými soupeři. Bude na tom velmi dobře.

Základní cena je vzhledem k jízdním výkonům poměrně zajímavá. Octavia RS začíná na částce 629 900 Kč. S maximálním výkonem 220 koní pokoří stovku za 6,8 s, nejvíce se rozjede na 248 km/h. Vedle šedesáti koní musí ale zájemci o Octavii oželet uzávěrku předního diferenciálu a velká kola. Samozřejmě argumentem pro koupi Octavie může být fakt, že za cenu základního Leonu Cupra lze pořídit větší Combi.

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

U Volkswagenu je připraven Golf GTI v provedení Performance. Ten startuje s pětidveřovou karoserií na částce vyšší pouze o dva tisíce korun v porovnání s ostrým Leonem. Uzávěrku předního diferenciálu zde najdete, ovšem vystačit si musíte s nižším výkonem. Ten v tomto případě činí 230 koní. S manuální převodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, nejvyšší rychlost dosahuje na obligátních 250 km/h.

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička

Uvidíme, jak přesně bude vypadat výbava Leonu Cupra. Podle zkušeností například s nedávno testovaným Leonem ST by ale měla být spíše lepší než v případě koncernových sourozenců. Každopádně co se jízdy týká, už teď je jasné, že za nabízené peníze dostanete nejvíce sportovní muziky právě u Seatu.

Cupra se oficiálně začne prodávat od prvního března. Ještě letos přijde také Leon ST Cupra.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků