Seat Leon Cupra od JE Designu: 330 koní

Ladičská společnost JE Design představila řádně posílený vrchol modelové řady Seat Leon. Jeho výkon asi uhádnete, co zbytek?

Tato německá firma se nikdy nespokojí se základními výkonovými parametry standardních výrobků koncernu Volkswagen Group, nyní si zde do prádla vzali nejvýkonnější variantu řady Leon s označením Cupra R od španělské společnosti Seat.

Ani sériová verze přitom není žádným beránkem, neboť její dvoulitrový čtyřválec TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním dává slušných 265 koní (195 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm. Do sady modifikací se zařadily především přeprogramovaná řidicí jednotka, upravené sání se sportovním filtrem a nová výfuková soustava. Tyto prvky se podílí na výkonu rovných 330 koní (243 kW), zatímco točivý moment dosahuje 420 Nm. Díky těmto parametrů údajně Leon Cupra R vyšlechtěný u JE Designu zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 268 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy, jimiž Leon Cupra R u firmy JE Design prošel, náleží stavitelné tlumicí jednotky KW, přičemž tužší a kratší pružiny snížily světlou výšku vozu o 40 mm. Na první pohled pak zaujmou jasně zbarvené lité ráfky s průměrem 19 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 235/35. Na karoserii vyvedené v dvoutónovém barevném ladění najdeme též přepracovaný přední nárazník, prahové obklady, rozměrné přítlačné křídlo na zádi nebo zvláštní grafické prvky, jež ladí s použitými koly. Obdobné dvoubarevné ladění pak pokračuje také uvnitř tohoto vozu, kde zdobí obklady palubní desky i kůží čalouněná sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra JE Design
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků