Seat Leon Cupra od JE Designu: 330 koní

Ladičská společnost JE Design představila řádně posílený vrchol modelové řady Seat Leon. Jeho výkon asi uhádnete, co zbytek?

Tato německá firma se nikdy nespokojí se základními výkonovými parametry standardních výrobků koncernu Volkswagen Group, nyní si zde do prádla vzali nejvýkonnější variantu řady Leon s označením Cupra R od španělské společnosti Seat.

Ani sériová verze přitom není žádným beránkem, neboť její dvoulitrový čtyřválec TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním dává slušných 265 koní (195 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm. Do sady modifikací se zařadily především přeprogramovaná řidicí jednotka, upravené sání se sportovním filtrem a nová výfuková soustava. Tyto prvky se podílí na výkonu rovných 330 koní (243 kW), zatímco točivý moment dosahuje 420 Nm. Díky těmto parametrů údajně Leon Cupra R vyšlechtěný u JE Designu zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 268 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy, jimiž Leon Cupra R u firmy JE Design prošel, náleží stavitelné tlumicí jednotky KW, přičemž tužší a kratší pružiny snížily světlou výšku vozu o 40 mm. Na první pohled pak zaujmou jasně zbarvené lité ráfky s průměrem 19 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 235/35. Na karoserii vyvedené v dvoutónovém barevném ladění najdeme též přepracovaný přední nárazník, prahové obklady, rozměrné přítlačné křídlo na zádi nebo zvláštní grafické prvky, jež ladí s použitými koly. Obdobné dvoubarevné ladění pak pokračuje také uvnitř tohoto vozu, kde zdobí obklady palubní desky i kůží čalouněná sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra JE Design
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků