Seat Leon Cupra 290 oficiálně. Na českém trhu bude od konce září

Seat Leon Cupra 290 oficiálně. Na českém trhu bude od konce září

Seat oficiálně představil podrobnosti týkající se nového Leonu Cupra 290, o kterém jsme psali už dříve. Nová ostřejší verze dostane kromě několika vyloženě detailních změn exteriéru a interiéru především nově laděný výfuk a výkon motoru zvýšený na 213 kW (290 k). Do prodeje na českém trhu dorazí tento model koncem září, tedy za pár týdnů.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Aktuální Leon Cupra 280 nabízí 206 kW (280 k), respektive 350 Nm dostupných od 1700 do 5600 ot./min. Stovku vůz zvládne podle oficiálních údajů za 5,9 s v kombinaci s manuálem a maximálně jede 250 km/h. Leon Cupra 290 disponuje výkonem 213 kW (290 k) a vrcholem točivého momentu 350 Nm, který je ale dostupný v širším pásmu otáček (do 5800 ot./min). Sprint na stovku se zlepší o desetinu sekundy a maximálka zůstává stejná, protože se s omezovačem nehýbalo.

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Na pohled ostřejší verzi Leonu Cupra prakticky nemáte šanci poznat, protože jediným prvkem prozrazujícím zvýšený výkon je nápis Cupra 290 na zádi. Interiér pak nabídne chromové detaily, o ještě sportovněji naladěném výfuku už řeč byla.

Cupra 290 se začne prodávat koncem září a v nabídce nahradí stávající Cupru 280, která se nadále prodávat nebude. Trochu pikantní je fakt, že už stávající Cupra vykazuje výkon kolem tří stovek koní, takže je dost možné, že každá současná Cupra 280 je zároveň i Cuprou 290. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků