Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Závodní automobil a motocykl. Kdo má větší množství součástek, a který stroj dříve sjede z výrobního pásu? Pojďme se podívat na výrobní proces napříč spolupracujícími továrnami Seat a Ducati.
Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Zajímalo vás někdy, jak probíhá montáž závodních speciálů? Vše se odehrává ve dvou továrnách. Ta Seatu je ve španělském městě Martorell, motocykly se vyrábějí v Boloni. A k samotné výrobě, Seat používá standardní skelet Leonu, na který postupně tým konstruktérů připevní 1400 dílů. Ty teprve dají dohromady Cup Racer.

Tento proces trvá přibližně 277 pracovních hodin. Naproti tomu Ducati je celkově naprosto unikátní -  má speciální závodní podvozek, ke kterému je postupně přidáno dalších 2 060 součástek. To celé ale zabere oproti Seatu pouhých osmdesát hodin práce.

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

A co srdce těchto strojů? Motory se upevňují jako jedna z prvních částí a logicky je těžší ten z auta. Má 179 kilogramů a do konstrukce ho musí zvedat dílenský jeřáb. Do Ducati nainstalují 49 kilogramový motor tři mechanici.

Opravdové rozdíly ale vnikají na dráze, a to hlavně při řazení. V Ducati důvěřují systému Seamless, který zařadí za 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadící páku. Cup Racer spoléhá na šestistupňovou DSG převodovku s pádly.

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

A v neposlední řadě jsou tu brzdy. Ty, které používá Seat, mají průměr 378 mm a šestipístkové třmeny. V zatáčce zpomalují vůz o hmotnosti 1119 kg a maximální rychlostí 267 km/h. U speciálu MotoGP jsou to pak kotouče o velikosti 340 mm s čtyřpístkovými třmeny. Motocykl však váží pouhých 157 kg a jede až 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: Youtube

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků