Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Závodní automobil a motocykl. Kdo má větší množství součástek, a který stroj dříve sjede z výrobního pásu? Pojďme se podívat na výrobní proces napříč spolupracujícími továrnami Seat a Ducati.
Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Zajímalo vás někdy, jak probíhá montáž závodních speciálů? Vše se odehrává ve dvou továrnách. Ta Seatu je ve španělském městě Martorell, motocykly se vyrábějí v Boloni. A k samotné výrobě, Seat používá standardní skelet Leonu, na který postupně tým konstruktérů připevní 1400 dílů. Ty teprve dají dohromady Cup Racer.

Tento proces trvá přibližně 277 pracovních hodin. Naproti tomu Ducati je celkově naprosto unikátní -  má speciální závodní podvozek, ke kterému je postupně přidáno dalších 2 060 součástek. To celé ale zabere oproti Seatu pouhých osmdesát hodin práce.

Video | SUV | Premiéry | Autosalony | Seat

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

A co srdce těchto strojů? Motory se upevňují jako jedna z prvních částí a logicky je těžší ten z auta. Má 179 kilogramů a do konstrukce ho musí zvedat dílenský jeřáb. Do Ducati nainstalují 49 kilogramový motor tři mechanici.

Opravdové rozdíly ale vnikají na dráze, a to hlavně při řazení. V Ducati důvěřují systému Seamless, který zařadí za 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadící páku. Cup Racer spoléhá na šestistupňovou DSG převodovku s pádly.

Video | Zajímavosti | Seat

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

A v neposlední řadě jsou tu brzdy. Ty, které používá Seat, mají průměr 378 mm a šestipístkové třmeny. V zatáčce zpomalují vůz o hmotnosti 1119 kg a maximální rychlostí 267 km/h. U speciálu MotoGP jsou to pak kotouče o velikosti 340 mm s čtyřpístkovými třmeny. Motocykl však váží pouhých 157 kg a jede až 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: Youtube

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků