Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Závodní automobil a motocykl. Kdo má větší množství součástek, a který stroj dříve sjede z výrobního pásu? Pojďme se podívat na výrobní proces napříč spolupracujícími továrnami Seat a Ducati.
Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Zajímalo vás někdy, jak probíhá montáž závodních speciálů? Vše se odehrává ve dvou továrnách. Ta Seatu je ve španělském městě Martorell, motocykly se vyrábějí v Boloni. A k samotné výrobě, Seat používá standardní skelet Leonu, na který postupně tým konstruktérů připevní 1400 dílů. Ty teprve dají dohromady Cup Racer.

Tento proces trvá přibližně 277 pracovních hodin. Naproti tomu Ducati je celkově naprosto unikátní -  má speciální závodní podvozek, ke kterému je postupně přidáno dalších 2 060 součástek. To celé ale zabere oproti Seatu pouhých osmdesát hodin práce.

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

A co srdce těchto strojů? Motory se upevňují jako jedna z prvních částí a logicky je těžší ten z auta. Má 179 kilogramů a do konstrukce ho musí zvedat dílenský jeřáb. Do Ducati nainstalují 49 kilogramový motor tři mechanici.

Opravdové rozdíly ale vnikají na dráze, a to hlavně při řazení. V Ducati důvěřují systému Seamless, který zařadí za 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadící páku. Cup Racer spoléhá na šestistupňovou DSG převodovku s pádly.

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

A v neposlední řadě jsou tu brzdy. Ty, které používá Seat, mají průměr 378 mm a šestipístkové třmeny. V zatáčce zpomalují vůz o hmotnosti 1119 kg a maximální rychlostí 267 km/h. U speciálu MotoGP jsou to pak kotouče o velikosti 340 mm s čtyřpístkovými třmeny. Motocykl však váží pouhých 157 kg a jede až 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: Youtube

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků