Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Závodní automobil a motocykl. Kdo má větší množství součástek, a který stroj dříve sjede z výrobního pásu? Pojďme se podívat na výrobní proces napříč spolupracujícími továrnami Seat a Ducati.
Seat Leon Cup Racer vs Ducati MotoGP. Který z nich je těžší sestrojit?

Zajímalo vás někdy, jak probíhá montáž závodních speciálů? Vše se odehrává ve dvou továrnách. Ta Seatu je ve španělském městě Martorell, motocykly se vyrábějí v Boloni. A k samotné výrobě, Seat používá standardní skelet Leonu, na který postupně tým konstruktérů připevní 1400 dílů. Ty teprve dají dohromady Cup Racer.

Tento proces trvá přibližně 277 pracovních hodin. Naproti tomu Ducati je celkově naprosto unikátní -  má speciální závodní podvozek, ke kterému je postupně přidáno dalších 2 060 součástek. To celé ale zabere oproti Seatu pouhých osmdesát hodin práce.

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

A co srdce těchto strojů? Motory se upevňují jako jedna z prvních částí a logicky je těžší ten z auta. Má 179 kilogramů a do konstrukce ho musí zvedat dílenský jeřáb. Do Ducati nainstalují 49 kilogramový motor tři mechanici.

Opravdové rozdíly ale vnikají na dráze, a to hlavně při řazení. V Ducati důvěřují systému Seamless, který zařadí za 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadící páku. Cup Racer spoléhá na šestistupňovou DSG převodovku s pádly.

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

Jak se bude jmenovat nové SUV od Seatu? Návrh můžete poslat i vy

A v neposlední řadě jsou tu brzdy. Ty, které používá Seat, mají průměr 378 mm a šestipístkové třmeny. V zatáčce zpomalují vůz o hmotnosti 1119 kg a maximální rychlostí 267 km/h. U speciálu MotoGP jsou to pak kotouče o velikosti 340 mm s čtyřpístkovými třmeny. Motocykl však váží pouhých 157 kg a jede až 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: Youtube

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků