Seat Leon Copa: nejsilnější tovární Leon

Seat Leon je v poslední době celkem oblíbeným terčem různých limitovaných verzí a úprav. Před pár týdny jsme tu měli edici FR550, jež pod svou kapotou ukrývala dieselový agregát. Kromě toho nesmíme zapomínat ani na proslulou verzi Cupra, kterou však s Copou na okruhu hravě předjede.

Nový Seat Leon Copa bude pohánět známý čtyřválec 2,0 FSI, který díky přidanému turbu dosahuje v tomto případě výkonu 285 koní a maximální točivý moment 360 Nm. Copa zvládne za ideálních podmínek stovku z klidu za 5,9 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na hodnotě 254 km/h. S těmito parametry se z něj stává oficiálně nejsilnější Leon vyrobený Seatem.

Zvenku se tento sportovně naladěný prcek od svých sériových soukmenovců liší především dynamickým bodykitem a speciálním bílým lakem s táhnoucími se pruhy přes střed karoserie. Uvnitř nalezneme sportovní kůží čalouněná sedadla, hliníkové pedály a ve stejném, sportovním duchu, laděný volant a řadící páku.

O unikátnosti této verze svědčí i fakt, že vyprodukováno bude pouze 55 kusů a prodávat se budou za zhruba 38 500 Euro (cca 965 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek 
Seat Leon Copa

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků