První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

20 komentářů

Papo
11. června • 15:15

CNG Octavii s 1.5 GTEC mam jako sluzebak tri mesice a bylo to prvni auto, ktere dealer s 1.5 predaval. Objednana byla v cervenci 2018, dodana v unoru 2019. Doposud najeto 5200 km, je to sluzebak. Jelikoz je to Octavia, je to kombi (OK) a je to DSG (diky bohu za ty dary). Cenu neresim, cenikovka je uplne nesmyslna (cca 650k v "fleetove" vybave)Pojdme resit realne zazitky a dojmy:
1. Realny kombinovany dojezd na obe plne nadrze je 500 km (400+100). Pri vyslovene eko jizde se da dostat na 550 (440+110).
2. Auto jezdi opravdu ekonomicky, vetsinu casu stravim ve meste a okoli, dlouhodoba dle PP je 4.4 kg/100 km. Pri klidne (ne pomale) nocni jizde mimo mesto jsem opakovane dokazal jet za 3.1 kg / 100 km
3. Pokud touzite o bezemocnim premistovadle z bodu A do bodu B, dokaze plynova Octavia poslouzit dokonale - jestli Seat dokaze aspon trosku pobavit, to netusim :( Bylo by fajn, pokud ano...
4. Clovek si pak tak nejak zvyka na ten elektromobilni dojezd, dovolena autem pak je jasne definovana siti cerpacek :)

Joe Doe
11. června • 8:42

"Dojezd pouze na palivo v tlakových nádobách měl činit asi 440 km, což kdekomu vystačí na celý týden."Ale podobny teoreticky dojazd elektromobilov je pre Autorevue problem. Samozrejme, s vynimkou elektromobilov od VAG, kde 440 km kdekomu vystaci na tyzden.

Rosťa
11. června • 10:17

Měl jsem zapůjčeny dva lektromobily a to Leaf a Soul. Dojez byl tragický (140 km a 120 km) - jezdil jsem v listopadu. CNG je z hlediska provozu bez větších komplikací pokud jezdíte po ČR a aspoň jednou týdně jedete kolem plničky. Trhu s auty CNG by pomohl větší výběr aut, přitom v některých zemích je celkem slušný výběr. Dále by rozvoji CNG pomohla maličkost a to dotace na domácí plničky pro rodinné domky (když máte plyn tak je cena cca 120 tisíc).

Q
11. června • 12:29

Dojíždění do práce mám 550 km týdně. LPG čerpaček po cestě několik, CNG ani jedna, musel bych sjet z cesty a jet obklikou. Jako soukromý uživatel bych to asi přežil. Problém je, když to občas nafasuju na služební cestu, to hledání CNG čerpaček mimo známé oblasti je otrava, zejména při jízdě do zahraničí.

Rokyta ex Acz
11. června • 9:16

Jo máš pravdu. CNG navíc není dlouhodobá univerzální cesta. Ale je to taky tím, že elektrika je nová. Také jsem si zatím nezvykl a vidím spíše jen nevýhody. Snad s vyjímkou autobusu MHD. Stojí potichu, bezhlučný rozjezd kdy jen zabzučí a není to jak když bafne vínový Ikarus 280.

Soso
16. září • 23:28

Som prevedčený, že CNG je najekologickejšia a dlhodobá cesta.
CNG= metán je možné vyrábať aj elektricky z obnoviteľných zdrojov (elektrolýzou vyrobený vodík + dotovanie CO2 = CH4 = čistý metán)
Pri CNG nie sú potrebné žiadne rafinérky + rozvoz cisternami ako pri benzína alebo nafte, plyn tečie z ložiska napr. na Sibíri po rúre cez kompresor priamo do vozidla. Má najlepší cenový pomer prenosu energie od vrtu po kolesá vozidla.
Elektromobily majú mnoho záporov, hlavne ekologických, spotrebujú viac primárnych palív na prejdenie 1 km, ťažba lítia je neekologická, doposiaľ nie je vyriešená recyklácia,
Taktiež vodík je neefektívny, na výrobu 1 kg vodíka sa spotrebuje až 55 kWh elektrickej energie, cena vodíka prekračuje 8 Eur/kg + distribučné náklady.
Zemný plyn v tranzitnom potrubí stojí cca 0,3 Eur/kg + distribučné náklady + náklady na kompresiu.

David
26. února • 9:45

Nic proti CNG jako palivu, ale jsou ta auta na CNG už vychytaná? Měl jsem auto na LPG a už nikdy víc. S autem byly pořád problémy. Svítila kontrolka motoru - do servisu - tam s autem 2 hodiny jezdili a něco s notebookem seřizovali... prý ten plyn museli doseřídit, stálo mě to 1200 Kč a půl dne času. Díky LPG mi odešlo palivové čerpadlo, auto hůře topilo. Kolega měl auto na LPG a na konci záruky měl v motoru špatné ventilové vůle - právě díky LPG... Jsou s CNG taky takové potíže?

JindraPce
20. března • 7:38

No já doufám, že s CNG u Leona problémy nebudou, mám ho objednaný.
Jinak na LPG jsem měl předělaný všechny auta. Jezdím tak skoro 20 let a žádné velké problémy nikdy nebyly (také mi svítil motor, stačilo jen vyměnit svíčky a vše OK). Jde o to vybrat správné auto (tedy hlavně dobrý motor) a pak správnou firmu na přestavbu (a na tu jsem měl štěstí) no a o auto se trochu aktivně starat. Kdyby byly auta s dobrým větším motorem dnes běžně k dostání, jdu zase do LPG, ale už nejsou (asi jen Mitsubishi, ale jen s 5-tikvaltem). Proto jsem šel do Leonu, snad ten motor vydrží.

bzzz
11. června • 10:00

V Praze testuji hybridni Volva, prijemne/tiche svezeni.http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-hybridni-aut... ...

pacho
12. června • 22:32

po Londýne bežne behajú hybridné volvá , alebo Leilandy. Je to fakt veľmi zaujímave. Pohnutie je na elektriku, po chvíli sa rozbehne spaľovací motor. Ten pracuje v troch režimoch, po rozbehu, a zaradení do jezdného pruhu sa spúšta a začína vo vyšších otáčka, postupne beží v stredných a pri zastavovaní beží na voľnobeh. Na zastávke, alebo na semaforoch vždy stojí s vypnutým motorom. Ešte jedna zaujímavosť, z kávy dokážu vytlačiť ešte neaký olej, a niektoré busy naň jazdia. Vypočítali, že keby zo všetkých kaviarni v meste zozbierali kávu, tak by naňu mohli jazdiť všetký autobusy.

pouch
11. června • 9:02

Samozrejme. Protoze to, ze to ma CNG, neznamena, ze nemuzete dat jezdit na benzin. Nemluve o rychlosti tankovani, jak benzinu a CNG. Takze ano, co je v elektromobilu vnimano jako silny nedostatek, u CNG/benzinu nevadi.Stacilo zapojit hlavu, nemate zac.

Joe Doe
11. června • 12:18

Porovnavam teoreticke cisla dojazdu a ich skreslene hodnotenie.Ak sa bavime v rovine najazdu 440 km/tyzden, tak to pri elektromobile nie je ziadny problem, pretoze si ten elektromobil po veceroch pripnem do zasuvky.A mimochodom, CNG pumpy nie su na kazdom rohu, jo 9 litrov benzinu to isti.

Moik
11. června • 16:07

Jenže natankování CNG na dalších 440km trvá 10 minut, auto je lehčí a v součtu tak podobně ekologické. Naopak počet dobíjecích stanic za chvíli asi předstihne plničky CNG..jenže čekat frontu dvou aut na CNG a na nabíječce...?

petr r. (petrumr)
12. června • 17:11

Když ve městě je jedna plnička a před tebou jsou dva autobusy, které se tlakují 40min jeden, tak cng vidíš aji ve snu. Mercedes měl akci na domácí plničky a to dává větší smysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Soso
16. září • 23:10

Čakanie na plničke počas tankovania busov nemusí byť nutné. Je to chyba projektanta, dá sa napraviť. Postačí zmena zapojenia vysokotlakových zásobníkov za kompresorom s prioritou plnenia zásobníka pre výdajný stojan pre tankovanie osobných automobilov. V tom prípade sa predĺži tankovanie busu. (ak má kompresor výkon napr. 500Nm3/h, 20 Nm3 pre osobák naplní za necelé 3 minúty).

Q
11. června • 8:08

Zařazení CNG verze do výbav Xcellence a FR může prodejům pomoci (dříve se nabízel jen ve "fleetové výbavě" Style). Ale Leon má v ČR velmi specifický druh zakázníků, kdy prodeje čistě benzinových verzí tvoří více než 97 % prodejů (diesel a CNG dohromady ani ne 3 %) a nelze očekávat, že se to nějak výrazně změní.

HAFTAN
11. června • 11:03

Ano, sám jsem jedním z těch 97 procent. Důvod je ten, že pokud člověk chce koncern kvůli dostupnosti servisu, lepší následné prodejnosti apod. tak je to nejlevnější cesta k autu velikosti Golf / Octavia. Ceníková cena 570tis jde pomocí slev a bonusů stlačit výrazně pod půl milionu a vy tak dostanete za cenu průměrné Scaly nadstandardního Leona. Volba rozumu.Jinak motor 1.5 TSI 96kW není žádný trhač asfaltu, ale poskytuje příjemné dynamické svezení při spotřebě cca 6,5 litru (primárně město+dálnice), na okreskách není problém stlačit o litr níže.

Q
11. června • 12:33

Plně souhlasím. Já jsem totiž taky těch 97 %, i když s o něco starším 1.4 TSI 92 kW.

J
18. června • 17:19

Také benzín, ještě starší neudušený 1,4 TSI 110kW FR a jede párádně...a s adapt. podvozkem komfortně i na tenkých 18 gumách.

jarek
11. června • 8:07

Diagnóza: koncernovy fanatik.

Doporučujeme

Články odjinud