První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

jarek  |  11. 06. 2019 08:07

Diagnóza: koncernovy fanatik.

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 08:08

Zařazení CNG verze do výbav Xcellence a FR může prodejům pomoci (dříve se nabízel jen ve "fleetové výbavě" Style). Ale Leon má v ČR velmi specifický druh zakázníků, kdy prodeje čistě benzinových verzí tvoří více než 97 % prodejů (diesel a CNG dohromady ani ne 3 %) a nelze očekávat, že se to nějak výrazně změní.

Odpovědět  |   | 
HAFTAN  |  11. 06. 2019 11:03

Ano, sám jsem jedním z těch 97 procent. Důvod je ten, že pokud člověk chce koncern kvůli dostupnosti servisu, lepší následné prodejnosti apod. tak je to nejlevnější cesta k autu velikosti Golf / Octavia. Ceníková cena 570tis jde pomocí slev a bonusů stlačit výrazně pod půl milionu a vy tak dostanete za cenu průměrné Scaly nadstandardního Leona. Volba rozumu.

Jinak motor 1.5 TSI 96kW není žádný trhač asfaltu, ale poskytuje příjemné dynamické svezení při spotřebě cca 6,5 litru (primárně město+dálnice), na okreskách není problém stlačit o litr níže.

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 12:33

Plně souhlasím. Já jsem totiž taky těch 97 %, i když s o něco starším 1.4 TSI 92 kW.

Odpovědět  |   | 
J  |  18. 06. 2019 17:19

Také benzín, ještě starší neudušený 1,4 TSI 110kW FR a jede párádně...a s adapt. podvozkem komfortně i na tenkých 18 gumách.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 06. 2019 08:42

"Dojezd pouze na palivo v tlakových nádobách měl činit asi 440 km, což kdekomu vystačí na celý týden."

Ale podobny teoreticky dojazd elektromobilov je pre Autorevue problem. Samozrejme, s vynimkou elektromobilov od VAG, kde 440 km kdekomu vystaci na tyzden.

Odpovědět  |   | 
pouch  |  11. 06. 2019 09:02

Samozrejme. Protoze to, ze to ma CNG, neznamena, ze nemuzete dat jezdit na benzin. Nemluve o rychlosti tankovani, jak benzinu a CNG. Takze ano, co je v elektromobilu vnimano jako silny nedostatek, u CNG/benzinu nevadi.

Stacilo zapojit hlavu, nemate zac.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 06. 2019 12:18

Porovnavam teoreticke cisla dojazdu a ich skreslene hodnotenie.

Ak sa bavime v rovine najazdu 440 km/tyzden, tak to pri elektromobile nie je ziadny problem, pretoze si ten elektromobil po veceroch pripnem do zasuvky.

A mimochodom, CNG pumpy nie su na kazdom rohu, jo 9 litrov benzinu to isti.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 06. 2019 16:07

Jenže natankování CNG na dalších 440km trvá 10 minut, auto je lehčí a v součtu tak podobně ekologické. Naopak počet dobíjecích stanic za chvíli asi předstihne plničky CNG..jenže čekat frontu dvou aut na CNG a na nabíječce...?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 06. 2019 17:11

Když ve městě je jedna plnička a před tebou jsou dva autobusy, které se tlakují 40min jeden, tak cng vidíš aji ve snu. Mercedes měl akci na domácí plničky a to dává větší smysl.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  11. 06. 2019 09:16

Jo máš pravdu. CNG navíc není dlouhodobá univerzální cesta. Ale je to taky tím, že elektrika je nová. Také jsem si zatím nezvykl a vidím spíše jen nevýhody. Snad s vyjímkou autobusu MHD. Stojí potichu, bezhlučný rozjezd kdy jen zabzučí a není to jak když bafne vínový Ikarus 280.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 06. 2019 10:00

V Praze testuji hybridni Volva, prijemne/tiche svezeni.

http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-hybridni-aut... ...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 06. 2019 22:32

po Londýne bežne behajú hybridné volvá , alebo Leilandy. Je to fakt veľmi zaujímave. Pohnutie je na elektriku, po chvíli sa rozbehne spaľovací motor. Ten pracuje v troch režimoch, po rozbehu, a zaradení do jezdného pruhu sa spúšta a začína vo vyšších otáčka, postupne beží v stredných a pri zastavovaní beží na voľnobeh. Na zastávke, alebo na semaforoch vždy stojí s vypnutým motorom. Ešte jedna zaujímavosť, z kávy dokážu vytlačiť ešte neaký olej, a niektoré busy naň jazdia. Vypočítali, že keby zo všetkých kaviarni v meste zozbierali kávu, tak by naňu mohli jazdiť všetký autobusy.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  11. 06. 2019 10:17

Měl jsem zapůjčeny dva lektromobily a to Leaf a Soul. Dojez byl tragický (140 km a 120 km) - jezdil jsem v listopadu. CNG je z hlediska provozu bez větších komplikací pokud jezdíte po ČR a aspoň jednou týdně jedete kolem plničky. Trhu s auty CNG by pomohl větší výběr aut, přitom v některých zemích je celkem slušný výběr. Dále by rozvoji CNG pomohla maličkost a to dotace na domácí plničky pro rodinné domky (když máte plyn tak je cena cca 120 tisíc).

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 12:29

Dojíždění do práce mám 550 km týdně. LPG čerpaček po cestě několik, CNG ani jedna, musel bych sjet z cesty a jet obklikou. Jako soukromý uživatel bych to asi přežil. Problém je, když to občas nafasuju na služební cestu, to hledání CNG čerpaček mimo známé oblasti je otrava, zejména při jízdě do zahraničí.

Odpovědět  |   | 
Papo  |  11. 06. 2019 15:15

CNG Octavii s 1.5 GTEC mam jako sluzebak tri mesice a bylo to prvni auto, ktere dealer s 1.5 predaval. Objednana byla v cervenci 2018, dodana v unoru 2019. Doposud najeto 5200 km, je to sluzebak. Jelikoz je to Octavia, je to kombi (OK) a je to DSG (diky bohu za ty dary). Cenu neresim, cenikovka je uplne nesmyslna (cca 650k v "fleetove" vybave)

Pojdme resit realne zazitky a dojmy:
1. Realny kombinovany dojezd na obe plne nadrze je 500 km (400+100). Pri vyslovene eko jizde se da dostat na 550 (440+110).
2. Auto jezdi opravdu ekonomicky, vetsinu casu stravim ve meste a okoli, dlouhodoba dle PP je 4.4 kg/100 km. Pri klidne (ne pomale) nocni jizde mimo mesto jsem opakovane dokazal jet za 3.1 kg / 100 km
3. Pokud touzite o bezemocnim premistovadle z bodu A do bodu B, dokaze plynova Octavia poslouzit dokonale - jestli Seat dokaze aspon trosku pobavit, to netusim :( Bylo by fajn, pokud ano...
4. Clovek si pak tak nejak zvyka na ten elektromobilni dojezd, dovolena autem pak je jasne definovana siti cerpacek :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A