První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

jarek  |  11. 06. 2019 08:07

Diagnóza: koncernovy fanatik.

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 08:08

Zařazení CNG verze do výbav Xcellence a FR může prodejům pomoci (dříve se nabízel jen ve "fleetové výbavě" Style). Ale Leon má v ČR velmi specifický druh zakázníků, kdy prodeje čistě benzinových verzí tvoří více než 97 % prodejů (diesel a CNG dohromady ani ne 3 %) a nelze očekávat, že se to nějak výrazně změní.

Odpovědět  |   | 
HAFTAN  |  11. 06. 2019 11:03

Ano, sám jsem jedním z těch 97 procent. Důvod je ten, že pokud člověk chce koncern kvůli dostupnosti servisu, lepší následné prodejnosti apod. tak je to nejlevnější cesta k autu velikosti Golf / Octavia. Ceníková cena 570tis jde pomocí slev a bonusů stlačit výrazně pod půl milionu a vy tak dostanete za cenu průměrné Scaly nadstandardního Leona. Volba rozumu.

Jinak motor 1.5 TSI 96kW není žádný trhač asfaltu, ale poskytuje příjemné dynamické svezení při spotřebě cca 6,5 litru (primárně město+dálnice), na okreskách není problém stlačit o litr níže.

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 12:33

Plně souhlasím. Já jsem totiž taky těch 97 %, i když s o něco starším 1.4 TSI 92 kW.

Odpovědět  |   | 
J  |  18. 06. 2019 17:19

Také benzín, ještě starší neudušený 1,4 TSI 110kW FR a jede párádně...a s adapt. podvozkem komfortně i na tenkých 18 gumách.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 06. 2019 08:42

"Dojezd pouze na palivo v tlakových nádobách měl činit asi 440 km, což kdekomu vystačí na celý týden."

Ale podobny teoreticky dojazd elektromobilov je pre Autorevue problem. Samozrejme, s vynimkou elektromobilov od VAG, kde 440 km kdekomu vystaci na tyzden.

Odpovědět  |   | 
pouch  |  11. 06. 2019 09:02

Samozrejme. Protoze to, ze to ma CNG, neznamena, ze nemuzete dat jezdit na benzin. Nemluve o rychlosti tankovani, jak benzinu a CNG. Takze ano, co je v elektromobilu vnimano jako silny nedostatek, u CNG/benzinu nevadi.

Stacilo zapojit hlavu, nemate zac.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 06. 2019 12:18

Porovnavam teoreticke cisla dojazdu a ich skreslene hodnotenie.

Ak sa bavime v rovine najazdu 440 km/tyzden, tak to pri elektromobile nie je ziadny problem, pretoze si ten elektromobil po veceroch pripnem do zasuvky.

A mimochodom, CNG pumpy nie su na kazdom rohu, jo 9 litrov benzinu to isti.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 06. 2019 16:07

Jenže natankování CNG na dalších 440km trvá 10 minut, auto je lehčí a v součtu tak podobně ekologické. Naopak počet dobíjecích stanic za chvíli asi předstihne plničky CNG..jenže čekat frontu dvou aut na CNG a na nabíječce...?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 06. 2019 17:11

Když ve městě je jedna plnička a před tebou jsou dva autobusy, které se tlakují 40min jeden, tak cng vidíš aji ve snu. Mercedes měl akci na domácí plničky a to dává větší smysl.

Odpovědět  |   | 
Soso  |  16. 09. 2019 23:10

Čakanie na plničke počas tankovania busov nemusí byť nutné. Je to chyba projektanta, dá sa napraviť. Postačí zmena zapojenia vysokotlakových zásobníkov za kompresorom s prioritou plnenia zásobníka pre výdajný stojan pre tankovanie osobných automobilov. V tom prípade sa predĺži tankovanie busu. (ak má kompresor výkon napr. 500Nm3/h, 20 Nm3 pre osobák naplní za necelé 3 minúty).

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  11. 06. 2019 09:16

Jo máš pravdu. CNG navíc není dlouhodobá univerzální cesta. Ale je to taky tím, že elektrika je nová. Také jsem si zatím nezvykl a vidím spíše jen nevýhody. Snad s vyjímkou autobusu MHD. Stojí potichu, bezhlučný rozjezd kdy jen zabzučí a není to jak když bafne vínový Ikarus 280.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 06. 2019 10:00

V Praze testuji hybridni Volva, prijemne/tiche svezeni.

http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-hybridni-aut... ...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 06. 2019 22:32

po Londýne bežne behajú hybridné volvá , alebo Leilandy. Je to fakt veľmi zaujímave. Pohnutie je na elektriku, po chvíli sa rozbehne spaľovací motor. Ten pracuje v troch režimoch, po rozbehu, a zaradení do jezdného pruhu sa spúšta a začína vo vyšších otáčka, postupne beží v stredných a pri zastavovaní beží na voľnobeh. Na zastávke, alebo na semaforoch vždy stojí s vypnutým motorom. Ešte jedna zaujímavosť, z kávy dokážu vytlačiť ešte neaký olej, a niektoré busy naň jazdia. Vypočítali, že keby zo všetkých kaviarni v meste zozbierali kávu, tak by naňu mohli jazdiť všetký autobusy.

Odpovědět  |   | 
Soso  |  16. 09. 2019 23:28

Som prevedčený, že CNG je najekologickejšia a dlhodobá cesta.
CNG= metán je možné vyrábať aj elektricky z obnoviteľných zdrojov (elektrolýzou vyrobený vodík + dotovanie CO2 = CH4 = čistý metán)
Pri CNG nie sú potrebné žiadne rafinérky + rozvoz cisternami ako pri benzína alebo nafte, plyn tečie z ložiska napr. na Sibíri po rúre cez kompresor priamo do vozidla. Má najlepší cenový pomer prenosu energie od vrtu po kolesá vozidla.
Elektromobily majú mnoho záporov, hlavne ekologických, spotrebujú viac primárnych palív na prejdenie 1 km, ťažba lítia je neekologická, doposiaľ nie je vyriešená recyklácia,
Taktiež vodík je neefektívny, na výrobu 1 kg vodíka sa spotrebuje až 55 kWh elektrickej energie, cena vodíka prekračuje 8 Eur/kg + distribučné náklady.
Zemný plyn v tranzitnom potrubí stojí cca 0,3 Eur/kg + distribučné náklady + náklady na kompresiu.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  11. 06. 2019 10:17

Měl jsem zapůjčeny dva lektromobily a to Leaf a Soul. Dojez byl tragický (140 km a 120 km) - jezdil jsem v listopadu. CNG je z hlediska provozu bez větších komplikací pokud jezdíte po ČR a aspoň jednou týdně jedete kolem plničky. Trhu s auty CNG by pomohl větší výběr aut, přitom v některých zemích je celkem slušný výběr. Dále by rozvoji CNG pomohla maličkost a to dotace na domácí plničky pro rodinné domky (když máte plyn tak je cena cca 120 tisíc).

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2019 12:29

Dojíždění do práce mám 550 km týdně. LPG čerpaček po cestě několik, CNG ani jedna, musel bych sjet z cesty a jet obklikou. Jako soukromý uživatel bych to asi přežil. Problém je, když to občas nafasuju na služební cestu, to hledání CNG čerpaček mimo známé oblasti je otrava, zejména při jízdě do zahraničí.

Odpovědět  |   | 
Papo  |  11. 06. 2019 15:15

CNG Octavii s 1.5 GTEC mam jako sluzebak tri mesice a bylo to prvni auto, ktere dealer s 1.5 predaval. Objednana byla v cervenci 2018, dodana v unoru 2019. Doposud najeto 5200 km, je to sluzebak. Jelikoz je to Octavia, je to kombi (OK) a je to DSG (diky bohu za ty dary). Cenu neresim, cenikovka je uplne nesmyslna (cca 650k v "fleetove" vybave)

Pojdme resit realne zazitky a dojmy:
1. Realny kombinovany dojezd na obe plne nadrze je 500 km (400+100). Pri vyslovene eko jizde se da dostat na 550 (440+110).
2. Auto jezdi opravdu ekonomicky, vetsinu casu stravim ve meste a okoli, dlouhodoba dle PP je 4.4 kg/100 km. Pri klidne (ne pomale) nocni jizde mimo mesto jsem opakovane dokazal jet za 3.1 kg / 100 km
3. Pokud touzite o bezemocnim premistovadle z bodu A do bodu B, dokaze plynova Octavia poslouzit dokonale - jestli Seat dokaze aspon trosku pobavit, to netusim :( Bylo by fajn, pokud ano...
4. Clovek si pak tak nejak zvyka na ten elektromobilni dojezd, dovolena autem pak je jasne definovana siti cerpacek :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A