Nová generace Seatu Leon dorazila na český trh bez většího rozruchu. Dříve, než se poprvé posadíme za volant, si blíže ukážeme jednotlivé výbavy.
Seat Leon nové generace je dalším vozem, který doplatil na pandemii koronaviru. Světu se poprvé ukázal na konci ledna, avšak jen staticky a na první svezení, jakožto i rozhovory s lidmi, kteří o něm mohou říci více než prostá tisková zpráva, dosud nedošlo. Za volant se poprvé posadíme až zítra a budeme si moci vůz vyzkoušet na českých silnicích, půjde však o opravdu letmé seznámení. S leonem totiž zatím můžeme strávit nanejvýš dvě a půl hodiny.
Dnes jsou tomu přesně dva týdny, co český importér vozů Seat zveřejnil ceny nového leonu a asi není moc velkým překvapením, že se drží poměrně vysoko. Nejlevnější verze s motorem 1.0 TSI/81 kW vychází na 484.900 Kč, což je dokonce více, než dáte za nejlevnější golf. V oficiálních materiálech nenajdete fotky všech dostupných verzí, oficiální konfigurátor je ale chytřejší. Proto to dnes uděláme stejně jako v případě Volkswagenu Golf a ukážeme si, jak nový leon vypadá v dostupných výbavách.
Nejlevnější verze nabídky se jmenuje Reference a na našem trhu je dostupná s motory 1.0 TSI/81 kW (od 484.900 Kč) a 2.0 TDI/85 kW (594.900 Kč). Oba motory jsou kombinovány s manuální převodovkou. Vůz vyjíždí na 15palcových kolech s poklicemi, má LED světlomety i zadní svítilny, 6 airbagů, jednozónovou automatickou klimatizaci, elektromechanickou parkovací brzdu, startování tlačítkem, elektricky ovládaná boční okna, infotainment s 8,25palcovým dotykovým displejem, dva USB-C konektory vpředu, služby Seat Connect, omezovač rychlosti a záruku na 5 let/100.000 km. V nabídce je pět odstínů laku karoserie, přičemž pouze červený Pure je bez příplatku.
Linie Style je o 35.000 Kč dražší a také zahrnuje výše zmíněné motory. Ve standardu má litá 16palcová kola, sportovní kožený multifunkční volant, výškově nastavitelná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, tempomat, automatickou 3zónovou klimatizaci, boční airbagy vzadu a kolenní airbag řidiče, bluetooth handsfree či dvojité dno v kufru. Infotainment má 7 reproduktorů místo pěti a cestující vzadu si mohou nabíjet telefony díky dvěma USB-C zdířkám navíc.
Za vrchol nabídky leonu můžeme považovat linii Xcellence, která začíná na ceně 594.900 Kč. Pod kapotou má benzinovou patnáctistovku TSI o výkonu 96 kW, volitelně můžete mít silnější verzi s výkonem 110 kW a manuální i automatickou převodovkou. Součástí standardní výbavy jsou litá 17palcová kola Dynamic I, zadní LED svítilny s hezčím světelným podpisem, zatmavená zadní okna, digitální přístrojový štít, polokožená sedadla, zadní parkovací senzory, bezklíčové odemykání a startování či vrcholné ambientní osvětlení v interiéru.
Infotainment verze Xcellence odpovídá linii Style, což znamená, že i vrcholné výbavě chybí navigace (octavia i golf ji v nejvyšších výbavách mají standardně). Ta je s výjimkou výbavy Reference za příplatek 18.900 Kč a váže se k ní větší 10,25palcová dotyková obrazovka. Můžete ale zvolit akční paket Technology Excellence za 38.000 Kč, v němž navigace nechybí, a k tomu zahrnuje vrcholné LED světlomety, parkovací asistent včetně senzorů vpředu a vzadu či paket Winter (vyhřívaná přední sedadla, volant a trysky ostřikovačů čelního skla, samostatně za 10.500 Kč).
Kdo má raději sportovnější vzhled, sáhne po linii FR, která vedle agregátů dostupných pro linii Xcellence zahrnuje i turbodiesel 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG. Vůz s motorem 1.5 TSI/96 kW začíná na částce 589.900 Kč, má 17palcová kola Dynamic II, sportovní podvozek, volbu jízdních režimů, dekorační lišty Ice Metal (Excellence má odstín Nordic Wood), nechybí osvětlené prahové lišty, sportovní volant s plochou spodní částí, spousta znáčků FR zvenku i uvnitř či falešné koncovky výfuku.
I zde chybí navigace (samostatně za 18.900 Kč), je však zahrnuta v akčním paketu Technology FR za 38.000 Kč, jehož součástí jsou i 18palcová litá kola Performance II. A jenom za ta byste samostatně dali 17.500 Kč.
Je to právě linie FR, která z našeho přehledu vychází nejlépe. Má téměř shodnou výbavu s linií Excellence, ale je levnější, nabízí nejvíce možností pohonu, a navíc k Seatu, který v portfoliu mainstremových značek koncernu VW představuje sportovněji laděnou možnost, sedí tak nějak nejlépe. Verze FR navíc bude první, se kterou se už zítra poprvé svezeme na českých silnicích. Pod kapotou bude mít motor 1.5 TSI/110 kW kombinovaný s manuální převodovkou a o jízdní dojmy se podělíme co nevidět.
Nový Seat Leon hatchback: Technická data a české ceny |
Motorizace |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.5 TSI |
1.5 eTSI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
Objem [cm3] |
999 |
1498 |
1498 |
1498 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW] |
81 |
96 |
110 |
110 |
85 |
110 |
Toč. moment [N.m] |
200 |
200 |
250 |
250 |
300 |
360 |
Převodovka |
6M |
6M |
6M |
7A |
6M |
7A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,9 |
9,4 |
8,4 |
8,4 |
10,4 |
8,6 |
Max. rychlost [km/h] |
197 |
210 |
216 |
216 |
201 |
218 |
Spotřeba [l/100 km] |
4,6-4,8 |
4,8-4,9 |
4,8-5,0 |
4,7-4,9 |
3,4-3,5 |
3,6-3,8 |
Provozní hm. [kg] |
1268 |
1302 |
1316 |
1361 |
1389 |
1446 |
Cena Reference [Kč] |
484.900 |
- |
- |
- |
574.900 |
- |
Cena Style [Kč] |
519.900 |
549.900 |
- |
- |
609.900 |
- |
Cena Xcellence [Kč] |
- |
594.900 |
619.900 |
679.900 |
- |
739.900 |
Cena FR [Kč] |
- |
589.900 |
614.900 |
674.900 |
- |
734.900 |
Příplatek za kombi Sportstourer činí 20.000 Kč (nedostupné u výbavy Reference; u výbavy Style dostupné pouze s motorizací 1.5 TSI (96 kW/130 k). |