Nový Seat Leon vyrazil na první cestu. Z fabriky, která musela ustoupit koronaviru

34 komentářů

Milan
12. září • 22:05

Zdravím jen sem se chtěl zeptat mám seat leon 1.8t 20v 132kw rok výroby 2003. A chtěl jsem vědět jesli to je taky cupra nebo ne díky za odpověď

Ralf
22. března • 16:37

Seat vypadá z nové čtveřice bohužel nejhůře, nejkrásnější je opět Audi a její A3... následuje Octavia, Golf ... Leon je auto bez jasného DNA, ta značka má určitě více charisma něž nějaký Hyundai nebo KIA, ale působí příliš křehce a fádně, nový model je takový nic neříkající. Nic nového ... ale vše je věcí vkusu, takže pokud se vám líbí chybu neuděláte. Je to dobře postavené auto, ale za podobné peníze je zde hromada jiných, které jsou v některých ohledech ještě lepší - Focus, Honda, nová Corolla, ačkoliv nejsem fanda korejců tak nový ProCeed je opravdu povedený a moc pěkný. i30 nezmiňují, protože to auto nejenže je ošklivé, ale hlavně ničím opravdu snad krom ceny nevyniká nad ostatními.

JK
22. března • 17:10

Já taky na korejce moc nejsem, ale popravdě Kia má dlouhodobě poměrně povedný design a i30N Fastback bude asi na rozdíl od Seatu možná opravdu zajímavá pro řidiče i když subjektivně se mi vůbec nelíbí. Seat je takový neukotvený. Aktuálně to působí jako španělské variace na asijský design.

Ralf
22. března • 22:58

Nějak tak, Korejci ač to zní k nevíře jsou dnes do automobilismu možná nejnadšenější značkou. Nové Genesisy jsou opravdu nádherný auta. Doba se změnila.

OnlyTruth
22. března • 14:21

Bude aj 2,0tsi 4x4 ?

Q
21. března • 19:40

Na fotkách se mi nová generace moc nezdá. Je taková baculatější, opticky vyšší, bez ostrých linek, prostě ztratila takový ten dynamický vzhled. Více se teď blíží mainstremu, hlavně Focusu a Korejcům. Odklon od dřívější filosofie jde vidět i na tom, že už vůbec nemá viditelné koncovky výfuku.
Interiér vypadá na fotkách o něco lépe a kvalitnější než současná generace. Ale bohužel trpí na novou koncernovou politiku "všechno ovládat dotykovou obrazovkou" (výjimka je Audi A3, tam panel ovládání klimatizace zůstane). Tím přišel o špičkovou ergonomii současné generace.
Neznáme samozřejmě ještě ceny, ty mohou u nás v ČR rozhodnout. A v rámci celé Evropy můžou rozhodnout virus.

bzzz
21. března • 19:46

Jako ze kvuli viru se nebudou prodavat/kupovat Seaty? ;-)

Q
21. března • 20:08

No že kvůli viru půjde do kytek celý trh s auty. A Seat má vyšší podíl prodejů v Jižní Evropě a obecně mezi soukromými zákazníky, takže se může propadnout více než celý trh.

Znalec
21. března • 13:26

Vyzerá veľmi pekné a moderne.
Palec hore, oveľa lepšie ako súčasný model

LeonST
21. března • 8:19

Současný Leon mi maximálně vyhovuje, nebudu mít problém ani s tou to generací. Širší rozvor mu přijde k duhu, ještě větší důraz na komfort a vybavenost (doufám, že sedačky budou stejně tuhé s bočním vedením), u Leonu vždy kvalitní podvozek a pro mne 2.0 TDI Evo pod kapotou v kombinaci s pěkně střiženým kombíkem ve výbavě Xcellence bude dobrá volba. Skladové vozy půjdou pořídit díky orientaci místní poptávky směrem do Mladé Boleslavi s výraznými slevami, chce to jen trochu trpělivosti. Nový Leon je více unifikovaný a méně originální, ale vnímám ho jako pohledově velmi pěkné auto. U hatchbacku mě nenadchl ten prolis na zadních dveřích, ale já preferuji kombi a to je opravdu povedené a větší než moje současná ST verze.Mě v podstatě štve jenom přechod na ovládání běžných funkcí přes infotainment na tabletu, což je problém všech koncernových aut a nemožnost objednat manuál pro kubaturu 2.0 TDI a 2.0 TSI, protože DSG s tím brutálním podtáčením a následným nesmyslným podřazováním, nevhodným zpřevodováním, nevyužívá vůbec optimum motoru a slušně ho devastuje.Proti současnému Leonu bych uvítal bych dvě vylepšení: umístit parkovací kameru tak, aby se při jízdě nešpinila a nemusel jsem ji pořád čistit a informaci o spuštění regenerace DPF filtru včetně odhadovaného ukončení, případně toto nechat na rozhodnutí samotného šoféra, který nejlíp ví, kdy pojede delší a kratší štreky.

WP
23. března • 7:16

Rozvor je delší, rozchod je širší;-)

petr r. (petrumr)
21. března • 8:24

asi kdo si koupí diesel v dnešní době, tak asi nebude jezdit krátké trasy na to jsou na trhu jiné vozy.

LeonST
21. března • 11:56

Řada lidí to má nárazové a jezdí s naftou i kratší trasy i delší trasy. Je to naprosto běžné. S kvalitní naftou bez biosložky, aditivem a dodržením rozumného chování zj. při studeném motoru je využití TDI univerzální. TDI Evo navíc díky úpravě chlazení nebude trpět dlouhým zahříváním. Asi na rozvážení dětí a nákupy nikdo nepotřebuje dvoulitr v naftě. Ale kdo to takhle má? Regenerace DPF by bylo dobré mít možnost ovlivnit.

Q
21. března • 19:30

To jste výjimka. Více než 95 % Leonů se v ČR prodá s benzínovým motorem. Akorát teď nedávno měli nějakou spšel akci na diesely, tak se jich prodalo o něco víc. Já jsem kupoval v roce 2017 a tehdy byl 1.4 TSI víceméně jasná volba. Je ale fakt, že nový motor 1.5 TSI je ve výsledku o něco horší, takže nůžky mezi TSI a TDI se zmenšily.

LeonST
22. března • 8:16

Máte určitě pravdu. U mě šlo o výhodnou cenu, která byla v konečném výsledku stejná jako 1.4 TSI. Předtím jsem měl Leona ST 2015, tedy před faceliftem ve výbavě Style + nějaké příjemné drobnosti navíc právě s 1.4 TSI ACT 110 kW a to auto bylo vyloženě řidičsky příjemné. Lehký předek, slušná dynamika, naprosto tichý motor a díky systému vypínání válců jsem byl na spotřeba mezi 5,5-6,5 litru. Pán, který ho ode mne pak koupil mi psal, že je z něho úplně nadšený :-) Takže myslím, že ať u máte 92 nebo 110 kW, určitě musíte být spokojený - navíc předpokládám, že bez filtru pevných částic ;-)U té nafty je pochopitelně dost znát vyšší krouťák a tak na delší trasy a v plném naložení neztrácí dynamiku a ve vyšších rychlostech spotřeba roste podstatně méně než u malého benzínového turba, ale tahá dost těžké převody, to mu něco ubírá. Pro mne je TDI CR v podstatě kultivovaná jednotka, měl jsem dřív 1.9 TDI PD... Upřímně, kdybych si to mohl dovolit, měl bych v garáži obě verze :-)

JK
20. března • 20:54

Nejvyspělejší možná, ale jinak historicky nejnepovedenější Leon ever. Nepovedl se exteriér, interiér je depresivní a nabídka motorů zatím taky žádná. Ale umí se "spojit s telefonem" - ostatně stejně, jako konkurence. Ať raději rozpracují pořádně Cupru a Seat zaříznou - je v portfoliu zbytečný. Není hezký, není řidičský, není levný,... nemá žádná racionální, či iracionální pro.

Mik
21. března • 9:34

Seat byl v roce 2012 na pokraji krachu, ale vysekal se z toho právě kvůli leonu. Tento leon krásně navazuje na předešlou generaci a přijde mi celkem nefér ho hodnotit (stejně jako čtyřkovou ovci, nebo golfa) dokud ho člověk neviděl naživo, nebo v něm nejel. A v porovnání s koncernem to není ani zdaleka drahé auto, samozřejmě že v porovnání s dacii nebo hyundaiem jo

Mirek
21. března • 11:19

Já ti nevím, ale pokud v článku napsali "Základní cena se má pohybovat okolo 20.000 eur, což je v přepočtu asi 550.000 Kč." a není specifikovaná výbava té základní ceny, tak je to drahé auto a není potřeba přirovnávat k ničemu. Klidně takto může jít o naprosté "holátko".

petr r. (petrumr)
21. března • 8:21

nový leon má lepší ergonomii třeba toho displeje jak škoda, ale to řada lidí nevidí.

JK
21. března • 11:59

Avšak je stejně nepraktický v ovládání čistě přes display, jako Octavia i Golf. Navíc ten interiér vypadá opravdu žalostně. Když už jsou Seaty uvnitř tak extrémně spartánské, čekal bych, že je to extrémní orientací na řidíče - tedy řidičské auto, nebo že chce konkurovat podobně laděným vozům z nižších cenových hladin. Nevypadá to ovšem ani na jednu možnost.

,.,
20. března • 20:03

V reklamě je zmíněno, široká nabídka motorů a pak vidím ve článku jen 1,5 benzín a 2,0 naftu. Takže už od dvou motoru je dnes široká nabidka, to jsou věci. Jedno je fakt, vypadá podststne lépe než Golf 8.

Mik
21. března • 9:29

Tak to pozor. Seaty jely ve velkém v motorech tgi a počítám že hned po koroně se do nich zase pustí. A to už vůbec nepíšu že ještě není venku cupra, takže motorů bude reálně tak 7-8

LeonST
21. března • 8:26

Postupně přibude 2.0 TSI a 2.0 TDI bude mít hned 3 varianty včetně tuším 147 kW/400 Nm, takže rozhodně bude z čeho vybrat pro většinu lidí dostačující portfolio. I ten agregát TSI na plyn bude dobrý a myslím, že mnoho lidí si rádo vyzkouší i hybrid pod mediální masáží eko propagace.

petr r. (petrumr)
21. března • 8:19

v článku je napsaný homologovaných motorů. To jsou věci co?

Mirek
20. března • 20:41

Třeba pod výrazem široká nabídka chtěli říci, že těch motorů 1,5 benzín je opravdu hodně a jen tak nedojdou.

Assasin
20. března • 19:04

Jednoznačně nejhezčí golf z celé wurstkoncernove stáje.B-] Na Golfa se nedá koukat a Octavia je previsacky disproporční kastle už od MK I takže nic nového.

homer
20. března • 18:59

fuj to bocni proskleni jak francouz v devadesatkach

Michal
20. března • 19:06

4kola a volant tě má dovézt z bodu A do B.Klasické koncernové auto sází na vnitřní prostor a venkovní vzhled je druhořadý. Snad z kombi pokud bude neudělají rakev jako je focus.

Michal
20. března • 18:56

Brzo budou slevy.

Wolff
20. března • 18:49

Vždyť je to Focus....Evidentně ta spolupráce Fordu a VW začala možná ještě mnohem dřív než ji ohlásili... A nebo si s...a pospíšili...

Mik
21. března • 9:20

Ne, je to Seat Leon. Interiér v porovnání s focusem jak z jiného století a exteriér taky totálně jiný. Světla, tvar vozu, vše jiné.

Wolff
21. března • 10:38

Ano světla.jsou trochu jiná. Jinak je to Focus jak vyšitý...

WP
23. března • 7:15

Ano, Focus i León vypadají moderně, to je asi jediné pojítko. Škoda, že výrobce z Apeninského poloostrova na tuto třídu s moderním vozem rezignoval. Kdysi to byl představitel přelomových aut, Seatu poskytoval možnost vyrábět v licenci. Dnes je španělský výrobce vzdálen přes vysoký a pro Fiat zatím nedostižný kopec.

.
21. března • 14:56

Není. Stav se na očním.

Doporučujeme

Články odjinud