Nový Seat Leon vyrazil na první cestu. Z fabriky, která musela ustoupit koronaviru

Seat hovoří o nové generaci leonu jako o nejvyspělejším modelu automobilky. Vůz vyrazil na svou první cestu přímo z továrny v Martorellu, která kvůli epidemii koronaviru musela pozastavit výrobu.

Nový Seat Leon potkal stejný osud jako Škodu Octavia čtvrté generace. Tyto vozy se oficiálně představily ještě před letošním ženevským autosalonem (včetně ostrých verzí Cupra a RS), epidemie koronaviru však seškrtala kalendář akcí a neproběhly ani první dynamické prezentace. A to nejen ty zahraniční, ale i tuzemské. Ovlivnilo to třeba i nový Volkswagen Golf, jehož česká premiéra měla proběhnout příští čtvrtek. Místo toho už v úterý rovnou zamíří do naší redakční garáže.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Mezinárodní prezentace Seatu Leon měla původně probíhat v těchto dnech, místo toho ale automobilka uvolnila jen tiskovou zprávu se základními technickými daty a spoustou krásných fotek, které najdete v galerii. Seat o novém leonu hovoří jako o nejvyspělejším modelu značky a uvádí, že hlavní pozornost byla zaměřena na hospodárnost. Z nabídky agregátů je to znát. Vedle motorů TSI, TDI a TGI (CNG) se v nabídce objevují mild-hybridní agregáty eTSI a plug-in hybrid, který již využívá také značka Cupra.

Seat Leon nové generace: Technická data homologovaných motorů
Motor 1.5 TSI 1.5 TSI 1.5 eTSI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1498 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 74,5x85,9 74,5x85,9 74,5x85,9 81,0-95,5
Největší výkon [kW/min] 96/5000-6000 110/5000-6000 110/5000-6000 110/3000-4200
Točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000 2501500-3500 2501500-3500 360/1700-2750
Převodovka 6M 6M 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 213 221 221 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4(9,7) 8,4(8,7) 8,4(8,7) 8,6(8,9)
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,4-6,1 5,5-6,3(5,6-6,4) 5,6-6,4 4,3-5,0(4,5-5,1)
Údaje v závorkách platí pro kombi

Seat měl materiály k novému leonu připraveny dlouho dopředu, ty nejnovější ale mohou působit trochu smutně. Vůz byl navržen a vyvíjen v továrně Seat Martorell ležící poblíž Barcelony, kde se mimo jiné i vyrábí. Jenže ne v současnosti. Řada značek musela kvůli epidemii koronaviru zastavit výrobu a v továrnách nechává jen zaměstnance zajišťující nezbytně nutné činnosti. Týká se to třeba i českých závodů Škodovky, které přerušily výrobu nejméně do 5. dubna.

Škoda má prvního nakaženého koronavirem. VW zavírá své továrny v Evropě

Škoda má prvního nakaženého koronavirem. VW zavírá své továrny v Evropě

Nový Seat Leon v přiloženém videu opouští brány komplexu v Martorellu a vydává se na svou první oficiální jízdu. V záběrech jsou uvedeny jeho klíčové aspekty, zahrnující třeba diodové osvětlení zlepšující viditelnost, snižující spotřebu paliva a propůjčující zajímavý světelný podpis, širokou paletu motorů, komplexní konektivitu, digitální rozhraní v interiéru či systémům pro poloautonomní jízdu.

Půjde-li vše podle původních plánů, odstartuje prodej Seatu Leon v Německu během příštího měsíce. Základní cena se má pohybovat okolo 20.000 eur, což je v přepočtu asi 550.000 Kč. V tabulce přiložené výše v tomto článku nenajdete technické údaje všech plánovaných motorů, ale jen těch už homologovaných. Zatím chybí údaje pro tříválec 1.0 TSI, plug-in hybrid a verzi TGI spalující vedle benzinu i zemní plyn.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků