Seat hovoří o nové generaci leonu jako o nejvyspělejším modelu automobilky. Vůz vyrazil na svou první cestu přímo z továrny v Martorellu, která kvůli epidemii koronaviru musela pozastavit výrobu.
Nový Seat Leon potkal stejný osud jako Škodu Octavia čtvrté generace. Tyto vozy se oficiálně představily ještě před letošním ženevským autosalonem (včetně ostrých verzí Cupra a RS), epidemie koronaviru však seškrtala kalendář akcí a neproběhly ani první dynamické prezentace. A to nejen ty zahraniční, ale i tuzemské. Ovlivnilo to třeba i nový Volkswagen Golf, jehož česká premiéra měla proběhnout příští čtvrtek. Místo toho už v úterý rovnou zamíří do naší redakční garáže.
Mezinárodní prezentace Seatu Leon měla původně probíhat v těchto dnech, místo toho ale automobilka uvolnila jen tiskovou zprávu se základními technickými daty a spoustou krásných fotek, které najdete v galerii. Seat o novém leonu hovoří jako o nejvyspělejším modelu značky a uvádí, že hlavní pozornost byla zaměřena na hospodárnost. Z nabídky agregátů je to znát. Vedle motorů TSI, TDI a TGI (CNG) se v nabídce objevují mild-hybridní agregáty eTSI a plug-in hybrid, který již využívá také značka Cupra.
Seat Leon nové generace: Technická data homologovaných motorů |
Motor |
1.5 TSI |
1.5 TSI |
1.5 eTSI |
2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1498 |
1498 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Vrtání x zdvih [mm] |
74,5x85,9 |
74,5x85,9 |
74,5x85,9 |
81,0-95,5 |
Největší výkon [kW/min] |
96/5000-6000 |
110/5000-6000 |
110/5000-6000 |
110/3000-4200 |
Točivý moment [N.m/min] |
200/1400-4000 |
2501500-3500 |
2501500-3500 |
360/1700-2750 |
Převodovka |
6M |
6M |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
213 |
221 |
221 |
218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,4(9,7) |
8,4(8,7) |
8,4(8,7) |
8,6(8,9) |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
5,4-6,1 |
5,5-6,3(5,6-6,4) |
5,6-6,4 |
4,3-5,0(4,5-5,1) |
Údaje v závorkách platí pro kombi |
Seat měl materiály k novému leonu připraveny dlouho dopředu, ty nejnovější ale mohou působit trochu smutně. Vůz byl navržen a vyvíjen v továrně Seat Martorell ležící poblíž Barcelony, kde se mimo jiné i vyrábí. Jenže ne v současnosti. Řada značek musela kvůli epidemii koronaviru zastavit výrobu a v továrnách nechává jen zaměstnance zajišťující nezbytně nutné činnosti. Týká se to třeba i českých závodů Škodovky, které přerušily výrobu nejméně do 5. dubna.
Nový Seat Leon v přiloženém videu opouští brány komplexu v Martorellu a vydává se na svou první oficiální jízdu. V záběrech jsou uvedeny jeho klíčové aspekty, zahrnující třeba diodové osvětlení zlepšující viditelnost, snižující spotřebu paliva a propůjčující zajímavý světelný podpis, širokou paletu motorů, komplexní konektivitu, digitální rozhraní v interiéru či systémům pro poloautonomní jízdu.
Půjde-li vše podle původních plánů, odstartuje prodej Seatu Leon v Německu během příštího měsíce. Základní cena se má pohybovat okolo 20.000 eur, což je v přepočtu asi 550.000 Kč. V tabulce přiložené výše v tomto článku nenajdete technické údaje všech plánovaných motorů, ale jen těch už homologovaných. Zatím chybí údaje pro tříválec 1.0 TSI, plug-in hybrid a verzi TGI spalující vedle benzinu i zemní plyn.