Nový Seat Leon vyrazil na první cestu. Z fabriky, která musela ustoupit koronaviru

Seat hovoří o nové generaci leonu jako o nejvyspělejším modelu automobilky. Vůz vyrazil na svou první cestu přímo z továrny v Martorellu, která kvůli epidemii koronaviru musela pozastavit výrobu.

Nový Seat Leon potkal stejný osud jako Škodu Octavia čtvrté generace. Tyto vozy se oficiálně představily ještě před letošním ženevským autosalonem (včetně ostrých verzí Cupra a RS), epidemie koronaviru však seškrtala kalendář akcí a neproběhly ani první dynamické prezentace. A to nejen ty zahraniční, ale i tuzemské. Ovlivnilo to třeba i nový Volkswagen Golf, jehož česká premiéra měla proběhnout příští čtvrtek. Místo toho už v úterý rovnou zamíří do naší redakční garáže.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Mezinárodní prezentace Seatu Leon měla původně probíhat v těchto dnech, místo toho ale automobilka uvolnila jen tiskovou zprávu se základními technickými daty a spoustou krásných fotek, které najdete v galerii. Seat o novém leonu hovoří jako o nejvyspělejším modelu značky a uvádí, že hlavní pozornost byla zaměřena na hospodárnost. Z nabídky agregátů je to znát. Vedle motorů TSI, TDI a TGI (CNG) se v nabídce objevují mild-hybridní agregáty eTSI a plug-in hybrid, který již využívá také značka Cupra.

Seat Leon nové generace: Technická data homologovaných motorů
Motor 1.5 TSI 1.5 TSI 1.5 eTSI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1498 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 74,5x85,9 74,5x85,9 74,5x85,9 81,0-95,5
Největší výkon [kW/min] 96/5000-6000 110/5000-6000 110/5000-6000 110/3000-4200
Točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000 2501500-3500 2501500-3500 360/1700-2750
Převodovka 6M 6M 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 213 221 221 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4(9,7) 8,4(8,7) 8,4(8,7) 8,6(8,9)
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,4-6,1 5,5-6,3(5,6-6,4) 5,6-6,4 4,3-5,0(4,5-5,1)
Údaje v závorkách platí pro kombi

Seat měl materiály k novému leonu připraveny dlouho dopředu, ty nejnovější ale mohou působit trochu smutně. Vůz byl navržen a vyvíjen v továrně Seat Martorell ležící poblíž Barcelony, kde se mimo jiné i vyrábí. Jenže ne v současnosti. Řada značek musela kvůli epidemii koronaviru zastavit výrobu a v továrnách nechává jen zaměstnance zajišťující nezbytně nutné činnosti. Týká se to třeba i českých závodů Škodovky, které přerušily výrobu nejméně do 5. dubna.

Škoda má prvního nakaženého koronavirem. VW zavírá své továrny v Evropě

Škoda má prvního nakaženého koronavirem. VW zavírá své továrny v Evropě

Nový Seat Leon v přiloženém videu opouští brány komplexu v Martorellu a vydává se na svou první oficiální jízdu. V záběrech jsou uvedeny jeho klíčové aspekty, zahrnující třeba diodové osvětlení zlepšující viditelnost, snižující spotřebu paliva a propůjčující zajímavý světelný podpis, širokou paletu motorů, komplexní konektivitu, digitální rozhraní v interiéru či systémům pro poloautonomní jízdu.

Půjde-li vše podle původních plánů, odstartuje prodej Seatu Leon v Německu během příštího měsíce. Základní cena se má pohybovat okolo 20.000 eur, což je v přepočtu asi 550.000 Kč. V tabulce přiložené výše v tomto článku nenajdete technické údaje všech plánovaných motorů, ale jen těch už homologovaných. Zatím chybí údaje pro tříválec 1.0 TSI, plug-in hybrid a verzi TGI spalující vedle benzinu i zemní plyn.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 127 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků