perfektne auto
... docela povedené auto co se vzhledu týká, až na ten nemožný prolis na boku svažující se směrem dolů k zádi. Je to jako pěst na oko. U auta majícího vzbuzovat sportovní dojem je to doslova katastrofa. Auto působí jako kočár a ne jako sporťák.
To chce vidt nazivo, nazivo je dojem docela jinde. Mne to prislo treba v tmave modre jako velice hezka zalezitost.
a to hned z několika důvodů:1. Tvar - pominu, že se mi nové tvary Seatu nelíbí ani trochu, žádnou dravost z nich necítím...samá vlnka atd. Sportovní auto má mít max.3 dveře, placka na silnici a sedět v něm máte málem až na zemi. Škoda, že v poslední tobě je tohle spíše trend, který se ne a ne zastavit...sám mám Hondu Prelude - klasické 2-dveřové sportovní kupé a i když designem pochází z minulého století, tenhle typ aut prostě nic nepřeková. Teď nemyslím jenom Hondy, ale kupéčka obecně.2. Nafťák - no to nám snad chce někdo namluvit, že zažiju sportovní zážitky v autě, které klape jak šicí stroj a plive kouř a saze jak náklaďák? Já věřím, že je rychlé, že bude mít takovou akceleraci, že mě to zamáčkne oči do hlavy, ale když u toho nemám kulisu řvoucího motoru v 7 tisících otáčkách s práskajícím výfukem, tak to prostě není ono.
Trochu jste mi přihrál a tak toho využiji ad 1) toto bych neřešil, design je jednou z nejsubjektivnějších věcí v hodnocení. Pro jednoho je dravý design to a pro druhého ono. Každopádně v každé době byly sportovní auta v různých segmentech. Byly klasické "placky", nějaké kupé a pak sportovní vozy odvozené z běžných vozů. Což je patrné např. i v moto-sportu. Vedle supersportovních F1 se prohánějí po okruzích upravné supersporty ala Ferrari, Maserati, Vipery, a další zástupci obecně chápaných jako super-sporty a sportovní vozy. Vedle nich tam ale jezdí i běžné sedany, např. v závodech WTCC, popř. upravené cestovní vozy v DTM. Ovšem tím, jakou mají káru nejsou o nic méně sportovní, než ty "placky". Je třeba se nad to trochu povznést a použít nadhled. Pokud se u auta typu Leon použije slovo "sportovní" co se týče designu, není to význam sportovních vozů, ale je to bráno s ohledem na tu třídu, kam toto auto patří. A věřte, že i Leon by vás chytil po chvíli ježdění i přes design.ad 2) s tím také souhlasím a zmiňuji to i v testu. Naftové motory mají místo na trhu, ale ne v autech, které mají být pro zábavu. Ostatně nejen naftové, ale celkově přeplňované motory. Nevýhodou naftových TD motorů (ať už TDI, JTD, HDI atd.) pro sportovní jízdu je 1. zvuk, který prostě není sportovní a je nudný a bez emocí a na straně druhé je turbo a turbo-efekt. Bohužel každý naftový motor ho má a má ho i většina přeplňovaných benzínů. Nevýhody jsou pak na místě. 1. - prodleva turba. U některých aut je to v řádu desetin sekund a to i u kolegovy Audi S3 1.8T občas turbo lapalo par desetin po dechu. Druhou stránkou je u některých motorů až drastický nárůst výkonu a krouťáku. Je to neskutečně nepříjemné a velmi špatně se pak dávkuje výkon. Problémy pak nastávají pravě v zatáčkách, kde může velký nárůst způsobit značné problémy.- každopádně jde vidět, že stále platí "100 lidí, 100 chutí"
je to shit, normální sračka, s pěkným autem to nemá nic společnýhodejte si vedle sebe AR 159 a tady toho křápa !!!!!!!!
Jsi dement, a ze to casto takhle narovinu nerikam
Jen doufam, ze i silnejsi verze umozni odpocet DPH. Pak po strance pomeru hodnoty a ceny nebude co resit.
Volal jsem k prodejci a prijemna pani mi tvrdila, ze odpocet je mozny u VSECH verzi Leona. To se jim povedl hezky kousek - souhlasim s tim, ze NEodpocet u vetsiny osobnich aut je nesystemova blbost.
Taky doufám, pokud se nebudou lišit konstrukčně, tak by to snad neměl být problém.Je fakt, že Cupra s nějakými 240HP, spojlery a na 18" kolech s odpočtem DPH jako náklaďák, je trochu absurdní představa, ale pokud to půjde, budu vážně uvažovat.Ono i 2,0TFSI 136kW je docela zajímavá varianta, auto se skoro 190HP tak seženeš za necelých 550 tis., k tomu nějaký čip ...
Já spíše doufám, že se změní legislativa a podnikatelé si budou moci odečíst DPH od všech firemních vozů, tedy nejen u dnes trapné N1. Je to zcela absurdní, co je dnes pokládáno za malé náklaďáky. Chápu podnikatelé, že potřebují auta s odpočty, ale toto je doslova výsměch. Proto spíše doufám, že se změní legislativní úprava tohoto stavu, než že se budou trapně předělávat vozy tohoto typu na N1. Nedovedu si totiž představit, jak může Leon fungovat jako malý náklaďák. Kufr malý, dost nepraktický atd... Možná se jednou dočkáme i nějakého Ferrari 612 N1, speciální úprava pro rychlý rozvor pizzy.
Dobrý den,z článku mám též rozporuplné pocity. Trasa Brno - Frýdek M. při 130 nastaveném tempomatu by v žádném případě neudělala průměr 121. Na trase je mnoho uzavírek, mnoho úseků, kde můžete jet pouze 80 nebo i méně a to neberu v potaz provoz, který na D1 je.
Máte částečně pravdu. Tempomat byl zapnutý kousek za FM, protože přes ty vesnice tam by se takto jet nedalo. Každopádně bylo to v neděli pozdě večer z FM-Brno (ne opačně) při velmi malém provozu. Jediná "uzavírka" je u Nového Jičínu v délce cca 500 metrů a pak již nic až do Brna. Tedy mimo část mezi třemi kruhovými objezdy v Hranicích na Moravě.Každopádně po D1 Brno-Praha, Praha-Brno, Brno-FM a FM-Brno jezdim každý týden a ve většině případů není jízda na tempomat a 130 km/h žádným problémem. Pokud člověk nejede přímo v ranní o odpolední špičce tak je dálnice poměrně volná.
pokud Leona, tak jedině 2.0 TFSI
Neumim si predstavit, ze turbokopanec, kterej clovek zamackne do sedadla coby dusledek zrychleni, neni provazen realnym narustem rychlosti
To je omyl, Vy necitite zrychleni jako takove, Vy citie hlavne dynamiku zrychleni, tedy to, jak se zrychleni meni, roste. Jinymi slovy citite narusty vykonu, ne vykon jako takovy.Dva nazorne priklady: 1) Proc myslite, ze v Octavii TDI 66 kW budete mit ze pocit vetsi dynamiky nez treba BMW 330i (a to bez nadsazky)? Protoze sestivalec ma v celem spektru otacek velmi pozvolny rust vykonu a jen velmi zvolna rostouci dynamiku. Celou dobu vysokou, ale zvolna rostouci. Mate pocit, ze auto zrychluje minimalne, ale pritom jedete 200 km/h za 25 s. U TDI mate naopak pocit velkeho zrychleni mezi cca 1800 a 2800 ot., protoze motor zde ma prekotny narust vykonu. Z uplneho minima se dostane temer k plnemu vykonu, a to ve velmi malem rozpeti otacek. Citite kopanec, ale rychlost se realne zvysi minimalne - auto ma maly vykon, ale jeho velky rust. Budete soustavne ohromovan narusty vykonu, ale za 25 s nepojedete ani 140 km/h.2) Kdyz tedy citite zrychleni, proc se u dieselu vyplati otacky pro maximalni zrychleni drzet nekde mezi 3300 a 4500, kde je pocit zrychleni minimalni? Protoze prave zde ma motor (moderni, u starsich to bude o neco nize) nejvyssi vykon, ale jeho nejmensi rust, obvykle dokonce pozvolna klesa. Mate pocit, ze auto nejede, ale ve skutecnosti jede v tomto spektru otacek uplne nejlepe. Proto take vetsina lidi s diesely nedosahuje proklamovanych hodnot zrychleni - radi prilis brzy, neni schopna pocitovat realny vykon, ale pouze jeho rust. Staci si ale udelat pilovy diagram a hned vite, ze otacky je treba drzet v rozpeti, kde mate pocit, ze auto spis zpomaluje...Proto prosim neplest dojmy s realnym zrychlenim. Co v aute prirozene citite, je narust vykonu, zmena zrychleni. Konstatntni zrychleni prakticky nepocitujete. Proto pohled na tachometr odhali, ze narust rychlosti je behem tech uzasnych kopancu mnohem mensi, nez by Vas pocit daval tusit...
budte si jisty, ze konstantni zrychleni citite :).skuste si precist nejakou ucebnici fyziky ...
Vsak nikdo nerika, ze konstantni zrychleni necitite, jen jej nepocitujete tak jako to rostouci. Pokud by konstantni zrychleni trvalo dlouho, telo je schopne si na nej zvyknout uplne. Pokud ale akcelerace stale roste, nikdy si nezvyknete a to je podstata cele veci.
Ano, pusobi na tebe konstatni sila, na to se ale lehce zvyka, viz treba gravitace, taky necitis zadnej pretlak . Naopak pokud kroutak prudce stoupa, stoupa i pusobici sila a z toho je clovek vyplesklej .
Upřímně řečeno, moc tomu nerozumím. Šestiválec v BMW 330i má 190kW při řekněme 6500 ot./min., dvoulitr turbo v Octavii má 103kW při 4000 ot./min. - u BMW tedy výkon roste průměrně o 30kW na 1 tis. ot., u Octavie o 25kW - přitom z pohledu na graf průběhu výkonu vyplývá, že Octavia má při 1000 ot. cca 14kW, při 1750 ot. cca 58kW a při 2750 ot. cca 87kW - tedy mezi 1000 a 1750 ot., kdy se "nic neděje", je nárůst výkonu cca 44kW, mezi 1750 a 2750 ot., kdy je cítit "kopanec", je nárůst výkonu "jen" cca 30 kW, tedy mnohem méně (!!), žádný překotný nárůst výkonu se tedy mezi 1750 a 2750 ot. nekoná, stejně tak zjevně není pravda, že "z uplneho minima se dostane temer k plnemu vykonu, a to ve velmi malem rozpeti otacek".Stehně tak mi není jasné, jak může mít BMW "v celem spektru otacek velmi pozvolny rust vykonu", když průměrný nárůst o cca 30kW na 1 tis. ot. je velmi vysoký a prakticky pořád vyšší než nárůst výkonu v jakékoli části spektra otáček Octavie.Není to spíše o točivém momentu a jeho prudkém nárůstu u Octavie v cca 1750 ot., kdy auto má obrovský tah, řidič pocit zrychlení, ale objektivně auto tolik nezrychluje právě proto, že mu chybí dostatečný výkon? Zdá se mi, že pocit zrychlení bez zrychlení skutečného není u Octavie důsledkem prudkého, ale naopak relativně pomalého nárůstu výkonu, jediné co prudce stoupá, je točivý moment (kdyby výkon rostl stejně jako toč. moment, pak by to byla opravdu raketa). Netvrdím, že mám nutně pravdu, v klidu přiznávám, že nejsem technik, pouze se snažím porovnávat fakta.
Nechci to prilis rozpitvavat, tak jen nekolik poznamek.K "v celem spektru otacek velmi pozvolny rust vykonu" - vytrzene z kontextu to pusobi jako ma neobratnost, ale ja jsem nehovoril o rustu vykonu jako takoveho, ale o dynamice jeho rustu. Spise jsem mel pouzit slova jako konstantni ci prekotny nez "velmi pozvolny" ci "velmi rychly". Jinak tim co pisete jen potvrzujete ma slova - vykon zmineneho BMW roste kazdych tisic otacek o prakticky stejnou hodnotu vykonu, o 30 kW. On muze klidne rust o 300 kW behem tisice otacek, ale pokud bude rust takto konstantni, zadneho kopance se nikdy nedockate.Ale rozeberu to dukladneji:U turbomotoru je ale prubeh vykonu velmi nestaly, a to je to, o cem hovorim a co dodava pocitu zrychleni. U TDI jsem pouzil jineho motoru nez Vy, pokud se podivate na krivku vykonu TDI 66 kW, je na prvni pohled patrne, co zpusobuje ony pocity. TDI 66 kW ma jiz ve 2800 ot. celych 60 kW (!), cili od 1750 ot. vzroste jeho vykon o cca 35 kW, coz je 53 procent veskereho vykonu a ze spektra 1750-4250 ot., coz jsou rekneme pouzitelne otacky tohoto motoru, jde o 81% veskereho rustu. Behem pouhych 1050 otacek motor nabere 81 procent veskereho narustu vykonu, ktery jinak zabere 2500 ot. Na zbylych 1500 ot. zbyva jen 19% rustu. Neprijde Vam to byt prekotny a relativne velmi rychly narust?U zmineneho BMW ma ale motor ve 2000 ot. 60 kW, ve 3000 ot. 95 kW, ve 4 000 ot. 128 kW, v 5000 ot. 155 kW, v 6000 183 kW atd. Jak vidite, vykon roste prakticky linearne, od 2 000 ot. okolo 30 kW, tedy okolo 15 % vykonu kazdych tisic ot. Rust vykonu je linearni a i kdyz je vykon jako takovy pochopitelne mnohem vyssi a i jeho rust je absolutne mnohem vyssi v kazdych tisici ot., relativne (a to slovo prosim podtrhuji) roste velmi pomalu a hlavne konstatntne. Auto zrychluje mnohem vice, ale pocit zrychleni je mensi. Proc? Protoze zmena zrychleni je prakticky nulova, auto zrychluje konstatnte.Naopak u TDI dojde k relativne obrovskemu narustu vykonu behem pouhych tisic ot., rikam relativne, a i kdyz vykon absolutne vzroste o stejnou hodnotu jako u BMW, je pocit uplne jiny, protoze vykon roste relativne extremne rychle, o 80 procent veskereho rustu behem jedineho tisice ot.Extremne nizke otacky sem prosim netahejte, narust je zde sice velky, ale vykon je zde absolutne tak maly, ze s autem prakticky nepohne, cili jen cekate na vykon, ktery vozu zacne dodavat nejakou cititelnou dynamiku. I ono BMW ma velky narust vykonu mezi 1000 a 2000 ot., o celych 40 kW, ale absolutne je vykon prilis maly.Stejne tak sem netahejte tocivy moment, ten udava u motoru pouze misto, kde pracuje nejefektivneji, tedy podava nejvyssi relativni vykon vzhledem k otackam a ma vzhledem k vykonu relativne nejnizsi spotrebu. O vysi ani rustu tociveho momentu to opravdu neni, zminene BMW ma prakticky neustale kolem 300 Nm tociveho momentu a presto se nikde nedockate zadneho kopance. TDI 66 kW ma tocivy moment nizsi, pouze 210 Nm a navic od 1800 ot. pouze klesa. Moderni turbodiesely maji maximum tociveho momentu nekde v 1600 ot., kde auto opravdu ani nejede, protoze vynasobeno otackami je vykon prilis nizky aby vuz nejakym zasadnim zpusobem rozpohyboval. No, nerad bych zde zacinal debatu na tema vykon vs. tocivy moment, to jsou zavisle promenne a na dynamiku vozu ma vliv pouze vyse vykonu. Pokud je diesel dynamictejsi v nizkych otackach, je to samozrejme tim, ze tam ma tocivy momnet, ale dulezite je to, ze ma diky X otackam, ve kterych je dosahovan, nejak vysoky vykon, ktery je vyssi nez u benzinoveho motoru.Ani to ale neovlivnuje pocit zrychleni, protoze zminene, pocitove linejsi 330i ma jiz ve 2000 ot 60 kW a zrychluje samozrejme jiz v techto otackach mnohem lepe nez kopajici a mozek odkrvujici TDI 66 kW s nejakymi 42 kW aktualne dostupneho vykonu. A pro jistotu opakuji,ze to je proto, ze BMW vzroste behem dalsich 1000 ot., ve kterych se budeme pohybovat, vykon o 15% veskereho rustu a TDI o 80%...
Sorry, ta tabulka se mi nějak rozjela ...
Nechci být hnidopich, ale přece jen několik poznámek. U TDI jsem pouzil jineho motoru nez Vy, pokud se podivate na krivku vykonu TDI 66 kW - dívám se na web Škody a vidím něco úplně jiného než Vy.TDI 66 kW nema v 2800ot. 60 kW, ale o něco méně, cca tak 57kW, od od 1750 ot. nevzroste jeho vykon o cca 35 kW, ale jenom o cca 19kW !!! (z cca 38kW na 57kW, a to je myslím pořádný rozdíl), coz není 53, ale pouhých 28.8 procent veskereho vykonu. Ve spektru 1750-4250 ot., to pak není 81%, ale cca 68% veskereho rustu. Na zbylych 1500 ot. nezbyva jen 19% rustu, ale celých 32%.Co je ale mnohem důležitější, motor nabere už mezi 1500-1750 ot. celých 8kW, což je "rychlost narůstání" cca 32kW na 1000ot. - ptám se tedy, proč Octavia "nekope" mezi 1500 a 1750 ot., kdy je tempo nárůstu výkonu mnohem větší než kdykoli později (relativně i absolutně)? Tady mi Vaše úvaha zcela selhává, v 1750ot. se prostě z hlediska nárůstu výkonu nestane nic, co by mělo způsobit ono "nakopnutí", navíc "nakopnutí" u TDI netrvá 1000 ot., ale odhraje se víceméně najednou právě při těch cca 1800 ot. Extremne nizke otacky sem prosim netahejte, narust je zde sice velky, ale vykon je zde absolutne tak maly, ze s autem prakticky nepohne, cili jen cekate na vykon - tak to je přece zjevný nesmysl, TDI 81kW má 38kW už právě v těch 1500 ot., "kopanec" se ale i zde dostaví až o cca 300 ot. později. Pokud Octavia s TDI 66kW "čeká" na výkon 38kW do 1750 ot., aby mohla akcelerovat, ptám se, na co čeká silnější verze s motorem TDI 81kW, která tento výkon má o 250 ot. dříve? Taky čeká na to, až získá 38kW, které už dávno má? (a to nemluvím o TDI 96kW, které se u O1 Tour nenabízí, takže nemohu aktuálně srovnávat, jistě ale zde bude výkon v 1500 ot. ještě vyšší, ovšem opět bez turboefektu, který se dostaví až u cca 1900ot.). U TDI dojde k relativne obrovskemu narustu vykonu behem pouhych tisic ot., rikam relativne, a i kdyz vykon absolutne vzroste o stejnou hodnotu jako u BMW, je pocit uplne jiny, protoze vykon roste relativne extremne rychle, o 80 procent veskereho rustu behem jedineho tisice ot. - proč prosím porovnáváte chování motoru mezi mezi 1750-2750 ot. s chováním motoru mezi 2750-4250 ot. - "kopanec" se odehraje v cca 1800 ot., jednoduchou úvahou lze dospět k závěru, že podstatné je, co se v motoru odehraje právě v těch 1800ot., kdy motor "kope", a ne, jaký je nárůst výkonu o tisíc ot. později - v době, kdy motor "kope" při 1800 ot. tak přece ještě "neví", kolik výkonu mu naroste v dalším tisíci ot. a kolik v dalších a dalších tisících ot. Chcete snad říct, že kdyby BMW udělalo benzínový šestiválec, který by končil na 4000 ot. a mezi 3 a 4 tis. ot. by měl menší nárůst výkonu než mezi 2 a 3 tis., tak že by takový motor začal ve 2000 ot. zničehonic "kopat"? Stejne tak sem netahejte tocivy moment ... O vysi ani rustu tociveho momentu to opravdu neni - nechci se hádat, jenom uvede pár údajů,které se týkají motoru 1,8T 110kW, který má také turbo a který také "kope"."Základem pro motor 1.8T se stal pětiventilový čtyřválec se stejným objemem, který má maximální výkon 92 kW v 6 000 otáčkách... Maximální točivý moment 170 N.m nabízí motor 1.8 až v 4 200 otáčkách, není proto divu, že nejlepší tah má ve vyšších sférách" .... "Neduživý motor byl posléze doplněn turbodmychladem ... Rázem se z poměrně dobrého motoru stal svalovec ... Základní verze nabízí 110 kW v 5 700 otáčkách, důležitější je ale nárůst točivého momentu na 210 Nm, a to už od 1 750 ot. Motor díky tomu jede velmi dobře odspodu, na plyn reaguje (pominu-li turboefekt) velmi dobře už od cca 1 800 otáček." - tyto citace jsem si nevymyslel, ale opsal jsem je od p. Broži, redaktora Autorevue - tak se dohodněte, jestli to o točivém momentu je anebo není.A ještě tabulka pro 1,8T:OtáčkyVýkonTočivý moment
1500
20 kW
65 Nm
2000
46 kW
210 Nm
2500
58 kW
3000
70 kW
3500
81 kW
4000
90 kW
4500
98 kW
5000
104 kW
200 Nm
5500
108 kW
198 Nm
6000
110 kW
190 Nm
6500
100 kW
182 Nm
7000
168 NmCo se děje mezi 1500 a 2000 otáčkami, kdy dojde k turboefektu? Dochází k prudkému nárůstu výkonu nebo točivého momentu? Jenom upozorňuji, že turbo se skokovým nárůstem toč. momentu (nikoli výkonu) ubralo Octavii na zcela objektivním zrychlení 0-100 km/hod. neuvěřitelné 2,5s. Závěr: Já prostě říkám, že ať se dívám na grafy výkonu TDI a šestiválciového třílitrového benzínu, jak dívám, tak vidím u nárůstu výkonu (u obou !) motorů skoro přímku ukazující cca (neberte mně prosím za slovo) lineární průběh (mrkněte na graf TDI 81 kW, taky "kope", ale ten růst výkonu je prostě skoro přímka), ale u turbomotoru vidím skok u točivého momentu. Nemohu si pomoct, ale pořád mi to vychází na ten točivý moment a jeho skokový nárůst, ten působí "kopanec" a s tím spojený pocit zrychlení. Graf TDI 66kW jsem čerpal z http://www.skoda-auto.com/importer/webcontrols/techdata.aspx?set=model&modelcode=1U2&equipmentcode=1 &motorcode=74&actioncode=&modelyear=2006Graf TDI 81kW jsem čerpal z http://www.skoda-auto.com/importer/webcontrols/techdata.aspx?set=model&modelcode=1U2&equipmentcode=1 &motorcode=84&actioncode=&modelyear=2006
Zajimavy ze ty grafy sou dost jiny nez na cimbu.cz, ja bych je tudiz nebral az tak vazne, oni totiz nejsou vubec nijak hladky ve skutecnosti. Na tom skodovackym webu mi pridou hodne idealizovany, na tom cimbu sou zase dost aproximovany, dokonce bych rek ze mezi 1500 - 1800 otacek je graf kroutaku konvexni, pak se teprv meni na konkavni. Z rychlosti narustani vykonu se kopanec neda moc urcit, kroutak je mnohem lepsi velicina na toto. Konstantni kroutak znamena konstantni zatah, zadnej kopanec. Kdyz se kroutak zvysuje, tah se taky zvysuje, kdyz kroutak klesa tak zatah taky.Turbo u TDI se v nizkych otackach moc neprojevuje, kroutak je relativne nizkej a nestoupa moc strme. Pri nakych 1750 otackach zacne jit turbo naplno, kroutak leti nahoru a to je ten kopanec. Pri vykonejsim turbu v motorech (typicky 96 kW) je ten kopanec posazenej o neco vejs, napriklad tech 1900 otacek, podobne rozdil u 1.8T 110 kW a 132 kW, u druhyho je posazenej dal. Kopanec je tedy danej velkym absolutnim narustem kroutaku. Kdyz napr. naroste kroutak o 50 Nm behem 500 otacek, tak to urcite kopne. Naopak 330i ma kroutak temer konstatni, taha furt cca stejne, kopanec zadnej.
Pouze poznamka - rychlostí narustani vykonu se kopanec samozrejme urcit da, nebot prave kroutak, kterym se ohanite, je zavisly na prubehu vykonu (je v podstate jeho prvni derivaci, tudiz pri linearnim rustu vykonu je kroutak konstantni, pri vice nez linearnim rustu v danem bode otacek je kroutak rostouci a pri mensim nez linearnim rustu je klesajici). Tudiz maximum kroutaku je v bode, kde krivka vykonu prechazi z konvexniho do konkavniho tvaru, v matematice se jedna o tzv. inflexni bod...
Prave ze to vubec neni derivace, to by vykon klesal prave tehdy, kdyz by kroutak byl zapornej . Ve skutecnosti vykon = otacky * kroutak / 60 * 2 * pi. Ale i tak mate pravdu, urcit se da, ale mnohem hur nez z kroutaku. Vykon muze rust linearne i pri nekonstatnim kroutaku, napr. pri 1000 otackach vykon 10 kW, pri 2000 110 kW, pri 3000 tisicich otackach 210 kW atd. - narust vykonu je mezi 1000 - 3000 otackami linearni, ale kroutak roste. Naopak pokud by ty hodnoty vykonu byly 10 kW, 11 kW a 12 kW, tak je narust vykonu taky linearni, ale kroutak klesa. Spravne je ze kroutak je konstatni prave tehdy, kdyz mezi otackama a vykonem plati prima umera, tj. ty hodnoty vykonu by byly 10 kW, 20 kW a 30 kW, nebo treba 20 kW, 40 kW a 60 kW.
To už je na mě moc odborný ...
Ja taky nejsem technik, teda pres auta ne, ale podle me to je takle: 330i ma v podstate konstantni kroutak ve vsech otackach, cili pri zarazenym libovolnym konstantnim stupni je pusobici sila konstantni. TDI ma naopak prudkej narust kroutaku, pusobici sila na cloveka se zvetsuje, pak ale nasleduje pokles a sila se zmensuje (prestoze vykon dal stoupa diky otackam). Absolutni cisla nema tolik smysl porovnavat, relativni jsou dulezitejsi, a spise bych porovnaval kroutak nez vykon, nebot kroutak vytvari silu, vykon je danej spise otackama. TDI 66 kW ma v 1500 otackach cca 60 Nm, ve 2000 otackach uz 210 Nm, to je narust tri a pulkrat, cili behem chvilky je pusobici sila tri a pulkrat vetsi. U 330i pri cca konstantnim kroutaku 300 Nm bude ten pomer jedna - zadny narust kroutaku, zadny narust pusobici sily. Samozrejme ze clovek vnima i tu konstatni silu, ale ne tolik jako narust ty sily.
To je taky blbost no
Teda nevím, proč tyhle uhláky nazýváte sportovními a nejenom uhláky. Proč myslíte, že tyhle rodinný auta jsou sportovní?To myslíte, že pokud to "vypadá" jako sporťák z vnějšku, má to „silný“ motor, prodejce do lidí hustí, že to je sporťák, tak to z toho sportovní vůz udělá? Jsou to auta o pocitu, protože cílová skupina by na opravdový sportovní vůz „neměla“, to neměla, nemyslím v rovině finanční, ale jako nevyužila. Sportovní vozů je dnes už jen poskromnu a to co se nazývá sportovními vozy dnes, pokud vynecháme supercar, jsou často vozy, které mají jen málo charakteristik, aby je bylo možno nazvat sportovními vozy.Sportovní vůz je spartánský, charakteristika podvozku a motoru je sportovní, ale i řízení o vybavení nemluvě.Takže průměrné auto pro jupíky, kravaťáky a jiný ušlápnutý, protože má silný motor, litý disky, agresivní image (ideálně podpořený koncovkou na vejfuk) není hned sporťák. Sportovní auto bude kupé, nebo roadster takže max. 2+2 osob. Takže žádný hatchbag, kombajn nedej bože SUV, jak se to někdo snaží prezentovat. No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Jsou to auta o pocitu, protože cílová skupina by na opravdový sportovní vůz „neměla“, to neměla, nemyslím v rovině finanční, ale jako nevyužila. Sportovní vozů je dnes už jen poskromnu a to co se nazývá sportovními vozy dnes, pokud vynecháme supercar, jsou často vozy, které mají jen málo charakteristik, aby je bylo možno nazvat sportovními vozy.Sportovní vůz je spartánský, charakteristika podvozku a motoru je sportovní, ale i řízení o vybavení nemluvě.Takže průměrné auto pro jupíky, kravaťáky a jiný ušlápnutý, protože má silný motor, litý disky, agresivní image (ideálně podpořený koncovkou na vejfuk) není hned sporťák. Sportovní auto bude kupé, nebo roadster takže max. 2+2 osob. Takže žádný hatchbag, kombajn nedej bože SUV, jak se to někdo snaží prezentovat. No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Sportovní vůz je spartánský, charakteristika podvozku a motoru je sportovní, ale i řízení o vybavení nemluvě.Takže průměrné auto pro jupíky, kravaťáky a jiný ušlápnutý, protože má silný motor, litý disky, agresivní image (ideálně podpořený koncovkou na vejfuk) není hned sporťák. Sportovní auto bude kupé, nebo roadster takže max. 2+2 osob. Takže žádný hatchbag, kombajn nedej bože SUV, jak se to někdo snaží prezentovat. No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Takže průměrné auto pro jupíky, kravaťáky a jiný ušlápnutý, protože má silný motor, litý disky, agresivní image (ideálně podpořený koncovkou na vejfuk) není hned sporťák. Sportovní auto bude kupé, nebo roadster takže max. 2+2 osob. Takže žádný hatchbag, kombajn nedej bože SUV, jak se to někdo snaží prezentovat. No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Sportovní auto bude kupé, nebo roadster takže max. 2+2 osob. Takže žádný hatchbag, kombajn nedej bože SUV, jak se to někdo snaží prezentovat. No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
No to s uhlákem je diskutabilní, kroutící moment je hezká věc, ale není to vše, pokud to má dynamiku nákladního vozu. A spotřeba? Jedná se o sporťák, takže není na místě, ale neznamená to, že to musí být amerika 60tých let.. Ekologický dopad spalin je další faktor. Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Podvozek, no sportovní = tvrdej a tedy nepohodlnej. O takových asistentech řízení ani nemluvě, pokud to řidič nedokáže kočírovat, tak ať do toho neleze.O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
O falešných 4x4 , nebo sekvenčních převodovkách, který rozhodně rychlostí řazení nejsou sportovní se radši vyjadřovat nebudu. Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Vybavení ani nemluvě, klima, hifi , DVD, "kůže", „dřevo“. Na to mne napadá, jestli si chodíte zaběhat v saku? Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Takže upřímně kolik je na trhu opravdu aut, který jdou nazvat sportovní, málo. Co si budeme říkat, neprodávalo by se jich tolik, protože by v průměru na to lidé „neměli“.Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Napadá mne z čeho vzniká tenhle nereálný pohled. To si nemůžeme přiznat, že prostě sporťák si koupit nemůžu, protože by tím nešlo vozit rodinu, v práci bych vyčuhoval z řady? Že jsme pohodlní a místo opravdové sportovního vozu, nám stačí trochu vylhaný pocit o sporťáku? Klesnul by image hodně, pokud by jsme nazývali věci správnými jmény?
Myslim, ze to moc resite, ze tahle kara nema se sportovnim autem nic spolecnyho, je myslim vsem zcela jasne ...a tem, kterym ne, to stejne nevysvetlite Marketing se musi nejak vymezit proti konkurenci a kdyz seat ma delat ty sportovni kary, tak proste budou sportovni, i kdyz jim z toho vylezlo neco jako 3x altea 100k tdi (,coz je dost jinde) - maximalne sportovneji ladena odnoz VW.
V podstatě souhlasím, že nazvat taková auta sportovní, není správné. Na druhou stranu kdo dnes má poctivé sportovní auto, které doveze na okruh a tam sportovně řádí (na přecpaných děravých silnicích si moc neužije)? Když to přirovnám k tomu běhání, většina si koupí superstroj z teleshopingu, místo aby běhala po lese...bohužel
stary leon bol aj tak krajsi
Jojo, svata pravda! Ale zase u nej nejde odecist DPH
Jen: "zátah nepolevuje ani nad 4000 otáček a nechá se rád točit až téměř ke 4500 otáčkám" - ale kdo to má poslouchat"motor se projevuje poměrně příjemně a zvukově srovnatelně s některými benzínovými motory" - nějaký konkrétní příklad? Ať vím, díky. Ale je fakt, že znám jednu parádně zajetou Oktávku (původně 96kW teď 128kW), která opravdu vybočuje z řady klepotů dieselů TDi i jiných, ale benzín to není..."Nasazování a poměrně velká podpora naftových motorů i u těchto verzí je pak spíše na škodu" - souhlas"Průměrna spotřeba dle PP při jízdě Frýdek-Místek - Brno na tempomat s nastavenou rychlosti 130 km/h se zpomalením pouze u Hranic na Moravě a průměrné rychlosti 121 km/h jsem se s Leonem dostal na 6,3 litru na 100 km" - to je i na mě, nevěřícího Tomáše co se týče spotřeby, hodně. S výše zmiňovanou Oktávkou jde při takové rychlosti dle PP jet za 5,3 a to vím z vlastní zkušenosti (bohužel pro mě)."Chtěl bych napsat, že po usednutí do špičkových sedaček a otočením klíčkem vám uši zaplaví zvuk silného motoru. Bohužel k vaším uším se dostane typický naftový zvuk" - který je srovnatelný s některými benzíny (viz výše)?? "Astra a Focus tak dostali velmi silného konkurenta. Leon z této trojice má navíc nejagresivnější design a vzbudí největší rozruch" - taková Astra taky není klidná kočička vzhledově a když se ji dají dobré kola........ Ale jinak díky za test!
Nu, ta část co byla věnována podvozku Leona, mě trochu překvapila. S tvrdostí musím souhlasit, jezdím s O2 se sportovním podvozkem a 17" a u Leona jsem se bál ve výbavě Stylance měkkého podvozku - nestalo se.Avšak rázy od vozovky... když jsem s Leonem jel, tak jsem byl překvapený jak je v autě klid no opravdu, ale naopak Aerodynamický hluk na dálnici při 130 Km/h byl o něco vyšší než u Octávy. Možná srovnávám se špatným vozem, ale opravdu mi příjde podvozek dosti klidný a tichý na nerovnostech - ovšem oproti O2 17" ;)
Musím říct, že (zvlášť po shlédnutí budíků) je zcela evidentní, kde Seat opisoval. Ne že by to bylo nějak na škodu, ale originalita by neškodila. I když je otázka, co se dá dnes ještě vymyslet originálního, aby to zase nedopadlo jako třeba Multipla.Škoda také, že si článek před vydáním nepřečetl nějaký kolega (když už se šetří na korektorovi), protože zvláště čárky v textu si zahrály na škatulata hejbejte se skutečné emoce, nebo půjde - navíc čárkaSpodní hranu oken, tvoří prodloužená - navíc čárkamírně zvedá směrem vzhůru evokuje agresivní duch - chybí čárkavzniklo pod A sloupkem pak udává tvar - chybí čárka"posluchače" ať mezi muži, tak mezi ženami - spíš "jak" než "ať", ne?spatřit i u jiných vozů na tom nic nemění - chybí čárkaTa by mohly být hlavně - vás to úplně nebije do očí?hliníkový, nebo karbonový - navíc čárkaměl jsem tím namyslí - na mysliLeon, jakožto sportovní auto by měl jít - chybí čárkateploty na klimatizaci by si také zasloužila - chybí čárkaPorvch - povrchpřehlednou celý přechod - přehlédnoutnejlepším co se dá v dané třídě - chybí čárkavětší rodinu, nebo časté cesty - navíc čárkasi sednou ani za sebe - sednoutkolena jsem měl již opřené - opřenápředemnou - přede mnou341 litrů což je nárůst - chybí čárkavykazuje jsou prostě daní - chybí čárkaprůměrné auto, který víc "kope" - kteréesetin zrychlení se může hodit - chybí čárkakabiny prinikaly - pronikalyOdpor, který řadička a řazení dávalo bylo příjemné - to je celé divnéočekáváte komfort budete mírně - chybí čárkasériové auto, poměrně dost - navíc čárkaZapomeňtě - zapomeňteto i se sportovním podvozek- podvozkemaní vypnutí- ani140 koníku - koníkůdovolí využit - využítvibrací, nebo nějaké - navíc čárkazvládl více, než já jsem - chybí čárkanedostatky, které kazili - kazilysportovní jizdu - jízduFocus tak dostali - dostalyaboslutní - absolutníFakturu pošlu na toaletním papíru jako minule
Dekuji Vam za postrehy, az na ten prvni jsem vsechny pojal za sve. Za chyby v clanku se omlouvam, kolega ma hlavne s uzaviranim vlozenych vet trochu problem, probereme to. Nechci tuto diskusi na tomto miste dale ropitvavat, kdybyste mel neco na srdci, jsem na mailu...
Focus tak dostali - dostaly - neni Focus muzsky rod, tedy -i ? Tedy,ze to ma goes v poradku ?
No, ono to je buď: ta auta Astra a Focus tak dostala nebo oni Astra a Focus tak dostali. ???
No, v případě té druhé varianty bych byl jednoznačně pro y, protože Astra je rod ženský (když už to tak vezmeme) a Focus mužský neživotný. Stroje taky nedostali, ale dostaly, přestože jsou mužský rod. Ale nerad bych tu rozvíjel nějaké sáhodlouhé diskuze o jazyku. Článek mě trhal za oči, tak jsem vypsal, čeho jsem si všimnul a moc bych se v tom nešťoural.
No, ale dohromady to jsou oni spíš, ale to je fuk. Může tam být i ty vozy Astra a Focus tak dostaly .....
Nechci se navážet do autora, ale tentokrát to už vážně bilo do očí a místy se to ani nedalo číst. Autor, bohužel, neovládá ani základy českého jazyka
Po dlouhe dobe, kdy tu pan Broza vyfotil parkrat svoji zenu, se tu konecne na fotkach opet objevuje slecna. Ke sportovnim vozum patri pekne divky, proto bych jen privital spore odene modelky => to testy dostaly sprevne koreni
Muzou byt odeny i normalne, akorat by se oba meli trochu usmivat. Na tech fotkach maji oba takovej "nepritomnej" vyraz. Vyrazy typu : Seat opisuje od Alfy apod. si necham pro sebe, aby z toho nebyl flame.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.