Seat Leon 2,0 FSI Sport up: Lev, který miluje zatáčky (test)

Seat Leon 2,0 FSI Sport up: Lev, který miluje zatáčky (test)

Kapitoly článku:


Slovo na závěr

Týden za volantem Leonu 2,0 FSI Sport up mne opět ubezpečil, že se jedná o výborné a vyvážené auto. Nemá žádnou výraznější slabinu a ty drobnosti, které jsem mu během testu vytkl, jsou do značné míry subjektivní. Leon nabízí ve své třídě výborný poměr ceny, výkonu a výbavy. Disponuje skvělým benzínovým motorem, který konečně ukázal, že Leon není pouze auto s agresivním designem a relativně nudným motorem, který se ke sportovně laděnému hatchbacku nehodí. Spojení atmosferického benzínového motoru a výborně sportovně naladěného podvozku dokáže ulovit nejednoho řidiče, který si jízdu rád užívá.

Malou nevýhodou může byt komfort při běžném cestování, ale nelze očekávat, že si verzi Sport up pořídí někdo, kdo za vrchol přepravy považuje jízdu v zaocánském parníku. Pro mne osobně není Leon Sport up nijak tvrdým vozem a neměl by jím být ani pro ostatní příznivce sportovního svezení. Navíc je testovaný Leon pouze mírně sportovně naladěný běžný model, který stále skýtá mnoho kompromisů a teprve s příchodem modelů FR a Cupra si najdou své i milovníci ryze sportovních hot hatchů.

Dnes za necelých 580 tis. Kč získáte výborné auto nižší střední třídy, které je namířeno hlavně na řidiče, kteří si rádi užijí každý ujetý kilometr. Když k tomu přičtete i možnost odpočtu DPH budete pro Leon hledat přímého konkurenta v této ceně jen stěží...

Plusy

  • výborný dvoulitrový motor FSI
  • vynikající pružnost a dynamika
  • solidní spotřeba
  • výborný podvozek a řazení
  • dobrý poměr cena/výbava/výkon
  • možnost odpočtu DPH

Mínusy

  • horší přístup k zavazadelníku
  • strohý a chladný design interiéru
  • malá zpětná vazba řízení

Základní výbava Sport up: 17" kola z lehké slitiny, kliky dveří v barvě vozu, el. ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, tónovaná determální skla, klimatizace "Climatic", dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, sportovní sedadla, výškově a podélně nastavitelný volant, make-up zrcátka, volant a řadička v kůži, el. ovládaní oken vpředu a vzadu, imobilizér, centrální zamykání na DO, rádio s CD a 6 repro, tempomat, funkce Coming-Home, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, sportovní podvozek, senzor tlaku v pneu, SAFE otevíraní dveří, odkládací schránky

Příplatková výbava: bixenonové světlomety (22 600 Kč), ESP s DSR (13 930 Kč), tmavá okna od B sloupku (3 170 Kč), metalíza (11 400 Kč)

Základní cena: 577 900 Kč
Celková cena: 629 000 Kč

Technické parametry

Motor

  • Objem: 1984 cm3
  • Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min
  • Největší točivý moment: 200 Nm při 3500 ot./min
  • Palivo: Natural 95-98

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 210 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 11,1/6,1/7,9
  • Emise CO2 (g/km): 151
  • Objem palivové nádrže: 55 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: Víceprvkové zavěšení
  • Rozměr kol: 7Jx17
  • Rozměr pneumatik: 225/45 R16

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1260-1367 kg
  • Užitečná hmotnost: 570-463 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4315 mm
  • Šířka: 1768 mm
  • Výška: 1458 mm
  • Rozvor náprav: 2578 mm

Vnitřní rozměr

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 341 l

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud