Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive: úsporný Španěl

Seat uvádí na trh model Leon 1,9 TDI Ecomotive. Jde o verzi s velmi nízkou udávanou spotřebou nafty – v kombinaci jen 4,5 l/100 km.

Ne, žádnou novou technologii vám dnes nepředstavíme. Seat se rozhodl zapracovat na tom, co mu jde dobře a vzal si do parády klasický model s nejprodávanější motorizací 1,9 TDI. Inženýři se museli popasovat s tím, jak co nejvíc snížit spotřebu paliva a tím i sledované emise CO2. A výsledek rozhodně není špatný.

Agregát 1,9 TDI dosahuje nezměněného výkonu 77 kW/105 k při 4000 ot./min. a točivého momentu 250 Nm při 1900 ot./min. Jednotka je navíc vybavena bezúdržbovým filtrem pevných častíc DPF a má upravenou řídící jednotku. U Seatu ale zapracovali na převodech, a tak dostal Leon také jinak poskládaný pětistupňový manuál. Díky němu došlo kromě již zmiňovaného snížení spotřeby také k mírnému zlepšení jízdní dynamiky.

A jaké jsou hodnoty? Je třeba říci, že velmi zajímavé. V kombinaci si Leon Ecomotive vezme v průměru 4,5 litru nafty na 100 km (emise CO2 pak činí 119 g/km), mimo město pak 3,9 l a ve městě jen 5,7 l nafty. To znamená, že při jisté dávce snažení by měl Leon Ecomotive na jedno natankování ujet až 1500 km. Kromě toho dokáže vůz zrychlit na stovku již za 10,9 s (namísto klasických 11,3 s) a dosáhne maximální rychlost 186 km/h. Tisíc metrů s pevným startem zvládne Leon za 32,6 s, což je čas lepší o 0,6 s v porovnání se standardní verzí.

Převodovka si ponechala první dva stupně beze změn, trojka, čtyřka a pětka byly naopak prodlouženy – poslední jmenovaný až o 16%. Za zlepšení dynamiky i spotřeby může i redukce hmotnosti na 1320 kg, což je až o 80 kg méně v porovnaní s nadstandardně vybavenou verzí. U Seatu si totiž dali záležet na výběru příplatkové výbavy a Leon Ecomotive se musí uspokojit bez prvků, které výrazným způsobem zvyšují pohotovostní hmotnost vozu. Další úsporu paliva zabezpečují kola obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměru 195/65 R15 nebo 205/55 R16.

Leon Ecomotive je v prodeji již také u nás. K dispozici je od druhé nejnižší výbavy (Reference), v níž stojí 536 900 Kč, za lepší výkony a nižší spotřebu se tedy připlácí 16 000 Kč. Novinku však lze objednat také v dražších verzích Sport a Stylance, vrcholné provedení Ecomotive Sport Up vás přitom přijde na 587 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků