Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive: úsporný Španěl

Seat uvádí na trh model Leon 1,9 TDI Ecomotive. Jde o verzi s velmi nízkou udávanou spotřebou nafty – v kombinaci jen 4,5 l/100 km.

Ne, žádnou novou technologii vám dnes nepředstavíme. Seat se rozhodl zapracovat na tom, co mu jde dobře a vzal si do parády klasický model s nejprodávanější motorizací 1,9 TDI. Inženýři se museli popasovat s tím, jak co nejvíc snížit spotřebu paliva a tím i sledované emise CO2. A výsledek rozhodně není špatný.

Agregát 1,9 TDI dosahuje nezměněného výkonu 77 kW/105 k při 4000 ot./min. a točivého momentu 250 Nm při 1900 ot./min. Jednotka je navíc vybavena bezúdržbovým filtrem pevných častíc DPF a má upravenou řídící jednotku. U Seatu ale zapracovali na převodech, a tak dostal Leon také jinak poskládaný pětistupňový manuál. Díky němu došlo kromě již zmiňovaného snížení spotřeby také k mírnému zlepšení jízdní dynamiky.

A jaké jsou hodnoty? Je třeba říci, že velmi zajímavé. V kombinaci si Leon Ecomotive vezme v průměru 4,5 litru nafty na 100 km (emise CO2 pak činí 119 g/km), mimo město pak 3,9 l a ve městě jen 5,7 l nafty. To znamená, že při jisté dávce snažení by měl Leon Ecomotive na jedno natankování ujet až 1500 km. Kromě toho dokáže vůz zrychlit na stovku již za 10,9 s (namísto klasických 11,3 s) a dosáhne maximální rychlost 186 km/h. Tisíc metrů s pevným startem zvládne Leon za 32,6 s, což je čas lepší o 0,6 s v porovnání se standardní verzí.

Převodovka si ponechala první dva stupně beze změn, trojka, čtyřka a pětka byly naopak prodlouženy – poslední jmenovaný až o 16%. Za zlepšení dynamiky i spotřeby může i redukce hmotnosti na 1320 kg, což je až o 80 kg méně v porovnaní s nadstandardně vybavenou verzí. U Seatu si totiž dali záležet na výběru příplatkové výbavy a Leon Ecomotive se musí uspokojit bez prvků, které výrazným způsobem zvyšují pohotovostní hmotnost vozu. Další úsporu paliva zabezpečují kola obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměru 195/65 R15 nebo 205/55 R16.

Leon Ecomotive je v prodeji již také u nás. K dispozici je od druhé nejnižší výbavy (Reference), v níž stojí 536 900 Kč, za lepší výkony a nižší spotřebu se tedy připlácí 16 000 Kč. Novinku však lze objednat také v dražších verzích Sport a Stylance, vrcholné provedení Ecomotive Sport Up vás přitom přijde na 587 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků