Nový Seat Leon do zásuvky má českou cenu. Nabídku doplnil i tříválcový hybrid

Seat Leon nové generace vstupil v květnu letošního roku na český trh s konvenčními motory i se čtyřválcovým hybridem. Nyní nabídku doplňují další dva hybridy – tříválcové eTSI i plug-in hybrid.

Není tajemstvím, že s uvedením nového modelu na trh najdete v nabídce hlavně ty nejžádanější a v danou chvíli homologované motory. Nejinak tomu bylo v květnu letošního roku i v případě nové generace Seatu Leon, který do Česka dorazil s litrovým tříválcem, dvěma patnáctistovkami, z nichž ta silnější disponovala mild-hybridním 48V systémem, a dvěma verzemi naftového dvoulitru. Nyní nastal čas přitlačit na pilu, tedy alespoň co se elektrifikace týče. Důkazem je nejnovější ceník nového leonu.

Prohlédněte si nový Seat Leon ve všech výbavách. Nejdražší nemusí být nejlepší!

Prohlédněte si nový Seat Leon ve všech výbavách. Nejdražší nemusí být nejlepší!

Nabídku pohonných jednotek nové generace Seatu Leon na českém trhu rozšířily hned dva nové hybridy – tříválec eTSI, který není ničím jiným než litrem kombinovaným se sedmistupňovým DSG a mild-hybridním 48V systémem pro podporu dynamiky a širší využití systému stop/start, a čtrnáctistovka PHEV, která se pyšní spotřebou 1,4 l/100 km. Tyto motory už najdete také v nabídce Škody Octavia a Volkswagenu Golf, přičemž i v případě leonu platí plug-in hybrid za nejsilnější agregát základní řady.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Kdo by chtěl kombinovat litrový motor a karoserii kombi, má smůlu. Tříválec o výkonu 81 kW je v nabídce pouze u hatchbacku, a to jak s manuální (od 484.900 Kč, bez mild-hybridu), tak automatickou převodovkou (od 579.900 Kč, mild-hybrid). V základní výbavě Reference je přitom zahrnut pouze manuál bez mild-hybridu a pro eTSI musíte sáhnout po výbavě Style. I proto je cena vozu vyšší. S výbavami Xcellence a FR pak litr není na českém trhu dostupný vůbec. Ptáte-li se, kolik paliva mild-hybridní varianta s DSG v porovnání manuálem ušetří, jsou to dvě deci na sto kilometrů.

Jak se změnila představa kompaktního kombi za 50 let? Odpověď ukazuje Seat

Jak se změnila představa kompaktního kombi za 50 let? Odpověď ukazuje Seat

Liniím Xcellence a FR je však dopřán motor 1.4 TSI e-Hybrid s kombinovaným výkonem 150 kW (204 koní) a deklarovanou spotřebou 1,4 l/100 km díky možnosti ujet až 60 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 13 kWh). Hnaná jsou přední kol a řazení obstarává šestistupňová převodovka DSG, jejíž součástí je i elektromotor.

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Motor je dostupný pro hatchback i kombi Sportstourer a podle očekávání jde o cenový vrchol nabídky. V případě hatchbacku se bavíme o 819.900 Kč (Xcellence) a 814.900 Kč (FR), kombi je v obou případech o 20.000 Kč dražší. Rozdíl oproti motoru 2.0 TDI DSG/110 kW, který je plug-in hybridu cenově nejblíže a papírově jezdí za 3,6 l/100km, činí 80.000 Kč.

Seat Leon: Ceny na českém trhu k 1. 10. 2020
Motor Spotřeba [l/100 km] Cena [Kč]
Výbava Reference
1.0 TSI/81 kW 6M 4,6-4,8 484.900
2.0 TDI/85 kW 6M 3,4-3,5 574.900
Výbava Style
1.0 TSI/81 kW 6M 4,6-4,8 519.900
1.0 eTSI/81 kW 7A 4,4-4,6 579.900
1.5 TSI/96 kW 6M 4,8-4,9 549.900
2.0 TDI/85 kW 6M 3,4-3,5 609.900
Výbava Xcellence
1.5 TSI/96 kW 6M 4,8-4,9 594.900
1.5 TSI/110 kW 6M 4,8-5,0 619.900
1.5 eTSI/110 kW 7A 4,7-4,9 679.900
2.0 TDI/110 kW 7A 3,6-3,8 739.900
1.4 TSI e-Hybrid/150 kW 6A 1,4 819.900
Výbava FR
1.5 TSI/96 kW 6M 4,8-4,9 589.900
1.5 TSI/110 kW 6M 4,8-5,0 614.900
1.5 eTSI/110 kW 7A 4,7-4,9 674.900
2.0 TDI/110 kW 7A 3,6-3,8 734.900
1.4 TSI e-Hybrid/150 kW 6A 1,4 814.900
Sportstourer je o 20.000 Kč dražší, nabídka nezahrnuje linii Reference a motor 2.0 TDI/85 kW

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků