Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával.
Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

I přes velmi závěr roku 2015 se podařilo automobilce Seat vykázat čistý zisk po zdanění ve výši 6 milionů eur. Ve srovnání s jinými koncernovými automobilkami to není sice žádná sláva, ale pro Seat je to první kladný hospodářský výsledek od roku 2008.

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Navíc to byl právě Seat, nad kterým dřívější vedení koncernu VW chtělo definitivně zlomit hůl. Chvíli to opravdu vypadalo, že se VW Seatu zbaví.

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Španělská automobilka ale nastoupila cestu restrukturalizace, modernizovala modelovou řadu a díky chytrému sdílení koncernových dílů a platforem nabídla velmi konkurenceschopné produkty za přijatelné peníze. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával. Zákazníci se evidentně naučili utrácet.

Seat měl obrat ve výši 8,3 miliardy eur (224 miliard korun). Průměrná výše čistého zisku z prodaného vozidla byla 3,5 %, což je poměrně běžná hodnota. U masových produktů se marže pohybují obvykle jen mezi 1 a 6 %. Seat si slibuje mnohem lepší výsledky v následujících letech, kdy vstoupí do segmentu SUV. V něm chce mít hned tři modely.

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků