Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával.
Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

I přes velmi závěr roku 2015 se podařilo automobilce Seat vykázat čistý zisk po zdanění ve výši 6 milionů eur. Ve srovnání s jinými koncernovými automobilkami to není sice žádná sláva, ale pro Seat je to první kladný hospodářský výsledek od roku 2008.

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Navíc to byl právě Seat, nad kterým dřívější vedení koncernu VW chtělo definitivně zlomit hůl. Chvíli to opravdu vypadalo, že se VW Seatu zbaví.

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Španělská automobilka ale nastoupila cestu restrukturalizace, modernizovala modelovou řadu a díky chytrému sdílení koncernových dílů a platforem nabídla velmi konkurenceschopné produkty za přijatelné peníze. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával. Zákazníci se evidentně naučili utrácet.

Seat měl obrat ve výši 8,3 miliardy eur (224 miliard korun). Průměrná výše čistého zisku z prodaného vozidla byla 3,5 %, což je poměrně běžná hodnota. U masových produktů se marže pohybují obvykle jen mezi 1 a 6 %. Seat si slibuje mnohem lepší výsledky v následujících letech, kdy vstoupí do segmentu SUV. V něm chce mít hned tři modely.

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků