Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával.
Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

I přes velmi závěr roku 2015 se podařilo automobilce Seat vykázat čistý zisk po zdanění ve výši 6 milionů eur. Ve srovnání s jinými koncernovými automobilkami to není sice žádná sláva, ale pro Seat je to první kladný hospodářský výsledek od roku 2008.

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Navíc to byl právě Seat, nad kterým dřívější vedení koncernu VW chtělo definitivně zlomit hůl. Chvíli to opravdu vypadalo, že se VW Seatu zbaví.

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Španělská automobilka ale nastoupila cestu restrukturalizace, modernizovala modelovou řadu a díky chytrému sdílení koncernových dílů a platforem nabídla velmi konkurenceschopné produkty za přijatelné peníze. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával. Zákazníci se evidentně naučili utrácet.

Seat měl obrat ve výši 8,3 miliardy eur (224 miliard korun). Průměrná výše čistého zisku z prodaného vozidla byla 3,5 %, což je poměrně běžná hodnota. U masových produktů se marže pohybují obvykle jen mezi 1 a 6 %. Seat si slibuje mnohem lepší výsledky v následujících letech, kdy vstoupí do segmentu SUV. V něm chce mít hned tři modely.

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků