Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával.
Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

I přes velmi závěr roku 2015 se podařilo automobilce Seat vykázat čistý zisk po zdanění ve výši 6 milionů eur. Ve srovnání s jinými koncernovými automobilkami to není sice žádná sláva, ale pro Seat je to první kladný hospodářský výsledek od roku 2008.

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Navíc to byl právě Seat, nad kterým dřívější vedení koncernu VW chtělo definitivně zlomit hůl. Chvíli to opravdu vypadalo, že se VW Seatu zbaví.

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Španělská automobilka ale nastoupila cestu restrukturalizace, modernizovala modelovou řadu a díky chytrému sdílení koncernových dílů a platforem nabídla velmi konkurenceschopné produkty za přijatelné peníze. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával. Zákazníci se evidentně naučili utrácet.

Seat měl obrat ve výši 8,3 miliardy eur (224 miliard korun). Průměrná výše čistého zisku z prodaného vozidla byla 3,5 %, což je poměrně běžná hodnota. U masových produktů se marže pohybují obvykle jen mezi 1 a 6 %. Seat si slibuje mnohem lepší výsledky v následujících letech, kdy vstoupí do segmentu SUV. V něm chce mít hned tři modely.

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků