SEAT Ibiza

Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé...
SEAT Ibiza
Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé zákazníky, dynamické a nekonformní osobnosti, které vědí co chtějí a nebojí se to dát najevo.

SEAT Ibiza dokáže okamžitě zaujmout svým výrazným designem, ať už ve své tří- či pětidveřové podobě. Propracovaný interiér nabízí vysokou míru komfortu a bezpečnosti, bohatou škálu motorů korunuje skutečná hvězda: Přeplňovaný zážehový čtyřválec s pětiventilovou technikou 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k.

Výkonová škála agregátů modelové řady SEAT Ibiza začíná u zážehového litrového čtyřválce 1.0 o výkonu 37 kW/50 k. Agilní čtyřválec dokáže Ibizu rozjet až na 145 km/h, jeho průměrná spotřeba činí jen 6,5 l/100 km.

Kromě základního motoru 1.0/37 kW může zákazník volit ze zážehových čtyřválců 1.4/44 kW (60 k), 1.4 16V/55 kW (75 k) a 1.6/74 kW (100 k). Vrcholný agregát - přeplňovaný čtyřválec 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k, montovaný výhradně do třídveřových verzí Ibiza Cupra, dokáže tomuto modelu udělit rychlost až 218 km/h a sprint 0-100 km/h Ibiza Cupra zvládá za 7,9 s.

Na své si přijdou i vyznavači úsporných vznětových motorů – atmosféricky plněný čtyřválec 1.9 SDi 50 kW (68 k) se spokojí v průměru jenom s 5,0 l nafty na 100 km jízdy, vitální přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (110 k) je ještě o 0,1 l/100 km úspornější.

SEAT Ibiza přeje zákazníkům, kteří rádi kombinují a chtějí získat skutečně originální vůz, přesně odpovídající jejich požadavkům. Zákazník může volit ze dvou karosářských verzí (tří- či pětidveřové), šestnácti barevných odstínů a čtyř úrovní výbavy: Select, Stella, Signo a Sport. Skuteční individualisté pak mohou volit ryze sportovní verze Cupra.

Verze Stella mají např. airbag řidiče, samoseřizovací hodiny, venkovní teploměr, výškově stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání (od verze Signo), elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, předpínače bezpečnostních pásů či dálkové nastavování sklonu světlometů. Vyšší modely mají také např. protiblokovací systém brzd ABS čtvrté generace, elektronickou závěru diferenciálu EDS a protiprokluzový systém TCS.

Dlouhý seznam nadstandardních doplňků obsahuje např. elektricky ovládané střešní okno, boční airbagy, automatickou klimatizaci, palubní počítač, elektrické ovládání oken (s bezpečnostní pojistkou proti přiskřípnutí prstů) nebo kožené čalounění.

Tuhá karoserie cestující velmi dobře chrání při kolizích. V bocích vozu jsou navíc zabudované vyztužovací tyčové elementy. Příčné výztuhy skeletu účinně rozvádějí energii případného bočního nárazu do nosných struktur celého vozu. Ibizy mají také speciální kotevní body Isofix pro dokonalé uchycení dětských sedaček. Dalším bezpečnostním prvkem je systém samočinného přerušování přívodu paliva do motoru v případě nárazu. Díky promyšlené konstrukci a celé řadě testů poskytuje Ibiza svým pasažérům velmi dobrou ochranu při havárii.

Automobily značky SEAT nakoupíte u společnosti Auto Heller.

  • 8. 9. 2005 21:06 t ggg
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků