SEAT Ibiza

Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé...
SEAT Ibiza
Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé zákazníky, dynamické a nekonformní osobnosti, které vědí co chtějí a nebojí se to dát najevo.

SEAT Ibiza dokáže okamžitě zaujmout svým výrazným designem, ať už ve své tří- či pětidveřové podobě. Propracovaný interiér nabízí vysokou míru komfortu a bezpečnosti, bohatou škálu motorů korunuje skutečná hvězda: Přeplňovaný zážehový čtyřválec s pětiventilovou technikou 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k.

Výkonová škála agregátů modelové řady SEAT Ibiza začíná u zážehového litrového čtyřválce 1.0 o výkonu 37 kW/50 k. Agilní čtyřválec dokáže Ibizu rozjet až na 145 km/h, jeho průměrná spotřeba činí jen 6,5 l/100 km.

Kromě základního motoru 1.0/37 kW může zákazník volit ze zážehových čtyřválců 1.4/44 kW (60 k), 1.4 16V/55 kW (75 k) a 1.6/74 kW (100 k). Vrcholný agregát - přeplňovaný čtyřválec 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k, montovaný výhradně do třídveřových verzí Ibiza Cupra, dokáže tomuto modelu udělit rychlost až 218 km/h a sprint 0-100 km/h Ibiza Cupra zvládá za 7,9 s.

Na své si přijdou i vyznavači úsporných vznětových motorů – atmosféricky plněný čtyřválec 1.9 SDi 50 kW (68 k) se spokojí v průměru jenom s 5,0 l nafty na 100 km jízdy, vitální přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (110 k) je ještě o 0,1 l/100 km úspornější.

SEAT Ibiza přeje zákazníkům, kteří rádi kombinují a chtějí získat skutečně originální vůz, přesně odpovídající jejich požadavkům. Zákazník může volit ze dvou karosářských verzí (tří- či pětidveřové), šestnácti barevných odstínů a čtyř úrovní výbavy: Select, Stella, Signo a Sport. Skuteční individualisté pak mohou volit ryze sportovní verze Cupra.

Verze Stella mají např. airbag řidiče, samoseřizovací hodiny, venkovní teploměr, výškově stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání (od verze Signo), elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, předpínače bezpečnostních pásů či dálkové nastavování sklonu světlometů. Vyšší modely mají také např. protiblokovací systém brzd ABS čtvrté generace, elektronickou závěru diferenciálu EDS a protiprokluzový systém TCS.

Dlouhý seznam nadstandardních doplňků obsahuje např. elektricky ovládané střešní okno, boční airbagy, automatickou klimatizaci, palubní počítač, elektrické ovládání oken (s bezpečnostní pojistkou proti přiskřípnutí prstů) nebo kožené čalounění.

Tuhá karoserie cestující velmi dobře chrání při kolizích. V bocích vozu jsou navíc zabudované vyztužovací tyčové elementy. Příčné výztuhy skeletu účinně rozvádějí energii případného bočního nárazu do nosných struktur celého vozu. Ibizy mají také speciální kotevní body Isofix pro dokonalé uchycení dětských sedaček. Dalším bezpečnostním prvkem je systém samočinného přerušování přívodu paliva do motoru v případě nárazu. Díky promyšlené konstrukci a celé řadě testů poskytuje Ibiza svým pasažérům velmi dobrou ochranu při havárii.

Automobily značky SEAT nakoupíte u společnosti Auto Heller.

  • 8. 9. 2005 21:06 t ggg
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků