SEAT Ibiza

Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé...
SEAT Ibiza
Svěží SEAT Ibiza, jeden z nejpopulárnějších kompaktních vozů nižší střední třídy na evropském trhu, je skvělým vozem pro všechny duchem mladé zákazníky, dynamické a nekonformní osobnosti, které vědí co chtějí a nebojí se to dát najevo.

SEAT Ibiza dokáže okamžitě zaujmout svým výrazným designem, ať už ve své tří- či pětidveřové podobě. Propracovaný interiér nabízí vysokou míru komfortu a bezpečnosti, bohatou škálu motorů korunuje skutečná hvězda: Přeplňovaný zážehový čtyřválec s pětiventilovou technikou 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k.

Výkonová škála agregátů modelové řady SEAT Ibiza začíná u zážehového litrového čtyřválce 1.0 o výkonu 37 kW/50 k. Agilní čtyřválec dokáže Ibizu rozjet až na 145 km/h, jeho průměrná spotřeba činí jen 6,5 l/100 km.

Kromě základního motoru 1.0/37 kW může zákazník volit ze zážehových čtyřválců 1.4/44 kW (60 k), 1.4 16V/55 kW (75 k) a 1.6/74 kW (100 k). Vrcholný agregát - přeplňovaný čtyřválec 1.8 20vT o výkonu 115 kW/156 k, montovaný výhradně do třídveřových verzí Ibiza Cupra, dokáže tomuto modelu udělit rychlost až 218 km/h a sprint 0-100 km/h Ibiza Cupra zvládá za 7,9 s.

Na své si přijdou i vyznavači úsporných vznětových motorů – atmosféricky plněný čtyřválec 1.9 SDi 50 kW (68 k) se spokojí v průměru jenom s 5,0 l nafty na 100 km jízdy, vitální přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (110 k) je ještě o 0,1 l/100 km úspornější.

SEAT Ibiza přeje zákazníkům, kteří rádi kombinují a chtějí získat skutečně originální vůz, přesně odpovídající jejich požadavkům. Zákazník může volit ze dvou karosářských verzí (tří- či pětidveřové), šestnácti barevných odstínů a čtyř úrovní výbavy: Select, Stella, Signo a Sport. Skuteční individualisté pak mohou volit ryze sportovní verze Cupra.

Verze Stella mají např. airbag řidiče, samoseřizovací hodiny, venkovní teploměr, výškově stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání (od verze Signo), elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, předpínače bezpečnostních pásů či dálkové nastavování sklonu světlometů. Vyšší modely mají také např. protiblokovací systém brzd ABS čtvrté generace, elektronickou závěru diferenciálu EDS a protiprokluzový systém TCS.

Dlouhý seznam nadstandardních doplňků obsahuje např. elektricky ovládané střešní okno, boční airbagy, automatickou klimatizaci, palubní počítač, elektrické ovládání oken (s bezpečnostní pojistkou proti přiskřípnutí prstů) nebo kožené čalounění.

Tuhá karoserie cestující velmi dobře chrání při kolizích. V bocích vozu jsou navíc zabudované vyztužovací tyčové elementy. Příčné výztuhy skeletu účinně rozvádějí energii případného bočního nárazu do nosných struktur celého vozu. Ibizy mají také speciální kotevní body Isofix pro dokonalé uchycení dětských sedaček. Dalším bezpečnostním prvkem je systém samočinného přerušování přívodu paliva do motoru v případě nárazu. Díky promyšlené konstrukci a celé řadě testů poskytuje Ibiza svým pasažérům velmi dobrou ochranu při havárii.

Automobily značky SEAT nakoupíte u společnosti Auto Heller.

  • 8. 9. 2005 21:06 t ggg
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků