Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Také Seat se nenechal zahanbit a přivezl do Ženevy Ibizu ostrou jako břitva. Velké stádo koní a nový body kit udělal z Vaillante jasně nejsilnější Ibizu v historii.
Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Seat přivezl do Ženevy opravdu žhavý hatch. Seat Ibiza není na trhu žádnou novinkou a ani ostřejší verze jako Cupra není ničím novým. To ovšem Seatu nestačilo a šel ještě dál. Seat Ibiza Vaillante dostal pod kapotu nejsilnější nabízený motor, tedy dobře známý čtyřválec o objemu 1,8 litru, který dopuje turbodmychadlo. V ibize Vaillante jej ovšem Seat naladil na 176 kW (240 k) a nejsilnější Ibiza byla na světě.

Seat Ibiza Vaillante však nekončí pouhým výkonem. Úpravou prošel i podvozek, který dostal sportovní naladění. Kratší a tvrdší tlumiče, spolu se sportovními pružinami poslaly Ibizu o 40 mm níže Zvětšený rozchod kol, spolu s vytaženými lemy blatníku Ibizu rozšířily. Ibiza Viallante stojí na 19" kolech z lehké slitiny, které jsou obuty do pneu o rozměru 235/35. Další novinkou je trojúhelníková koncovka výfuku, kterou naleznete uprostřed pod zadním nárazníkem. Ibiza Vaillante je oděna do tmavě modrého kabátu a právě tento odstín hraje prim i v interiéru. Ostatně v něm jsou změny největší. Nový středový tunel a také palubní deska jsou zcela nové. Vnitřní upořádání je pak změněno ze 2+3 na 2+2 až 2+0 dle toho, jak se rozhodnete.

Nevýhodou nové Ibizy Vaillante je pouze fakt, že se jedná o koncept, který dost možná nikdy nespatří světla výrobních linek. Beztak je otázkou, jak by si s tak velkým přídělem výkonu poradila v tak malém voze přední náprava, pohon 4x4 Iniza Vaillante nedostala.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Seatu Ibiza Viallante

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků