Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Také Seat se nenechal zahanbit a přivezl do Ženevy Ibizu ostrou jako břitva. Velké stádo koní a nový body kit udělal z Vaillante jasně nejsilnější Ibizu v historii.
Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Seat přivezl do Ženevy opravdu žhavý hatch. Seat Ibiza není na trhu žádnou novinkou a ani ostřejší verze jako Cupra není ničím novým. To ovšem Seatu nestačilo a šel ještě dál. Seat Ibiza Vaillante dostal pod kapotu nejsilnější nabízený motor, tedy dobře známý čtyřválec o objemu 1,8 litru, který dopuje turbodmychadlo. V ibize Vaillante jej ovšem Seat naladil na 176 kW (240 k) a nejsilnější Ibiza byla na světě.

Seat Ibiza Vaillante však nekončí pouhým výkonem. Úpravou prošel i podvozek, který dostal sportovní naladění. Kratší a tvrdší tlumiče, spolu se sportovními pružinami poslaly Ibizu o 40 mm níže Zvětšený rozchod kol, spolu s vytaženými lemy blatníku Ibizu rozšířily. Ibiza Viallante stojí na 19" kolech z lehké slitiny, které jsou obuty do pneu o rozměru 235/35. Další novinkou je trojúhelníková koncovka výfuku, kterou naleznete uprostřed pod zadním nárazníkem. Ibiza Vaillante je oděna do tmavě modrého kabátu a právě tento odstín hraje prim i v interiéru. Ostatně v něm jsou změny největší. Nový středový tunel a také palubní deska jsou zcela nové. Vnitřní upořádání je pak změněno ze 2+3 na 2+2 až 2+0 dle toho, jak se rozhodnete.

Nevýhodou nové Ibizy Vaillante je pouze fakt, že se jedná o koncept, který dost možná nikdy nespatří světla výrobních linek. Beztak je otázkou, jak by si s tak velkým přídělem výkonu poradila v tak malém voze přední náprava, pohon 4x4 Iniza Vaillante nedostala.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Seatu Ibiza Viallante

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků