Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Také Seat se nenechal zahanbit a přivezl do Ženevy Ibizu ostrou jako břitva. Velké stádo koní a nový body kit udělal z Vaillante jasně nejsilnější Ibizu v historii.
Seat Ibiza Vaillante, nejsilnější Ibiza v historii

Seat přivezl do Ženevy opravdu žhavý hatch. Seat Ibiza není na trhu žádnou novinkou a ani ostřejší verze jako Cupra není ničím novým. To ovšem Seatu nestačilo a šel ještě dál. Seat Ibiza Vaillante dostal pod kapotu nejsilnější nabízený motor, tedy dobře známý čtyřválec o objemu 1,8 litru, který dopuje turbodmychadlo. V ibize Vaillante jej ovšem Seat naladil na 176 kW (240 k) a nejsilnější Ibiza byla na světě.

Seat Ibiza Vaillante však nekončí pouhým výkonem. Úpravou prošel i podvozek, který dostal sportovní naladění. Kratší a tvrdší tlumiče, spolu se sportovními pružinami poslaly Ibizu o 40 mm níže Zvětšený rozchod kol, spolu s vytaženými lemy blatníku Ibizu rozšířily. Ibiza Viallante stojí na 19" kolech z lehké slitiny, které jsou obuty do pneu o rozměru 235/35. Další novinkou je trojúhelníková koncovka výfuku, kterou naleznete uprostřed pod zadním nárazníkem. Ibiza Vaillante je oděna do tmavě modrého kabátu a právě tento odstín hraje prim i v interiéru. Ostatně v něm jsou změny největší. Nový středový tunel a také palubní deska jsou zcela nové. Vnitřní upořádání je pak změněno ze 2+3 na 2+2 až 2+0 dle toho, jak se rozhodnete.

Nevýhodou nové Ibizy Vaillante je pouze fakt, že se jedná o koncept, který dost možná nikdy nespatří světla výrobních linek. Beztak je otázkou, jak by si s tak velkým přídělem výkonu poradila v tak malém voze přední náprava, pohon 4x4 Iniza Vaillante nedostala.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Seatu Ibiza Viallante

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků