Seat Ibiza ST: malé kombi se představuje

Koncept španělského sexy kombíku se světu ukázal loni ve Frankfurtu. Další významný autosalon letos v Ženevě představí sériovou podobu.

Ibiza Sport Tourer, jak zní celé jméno nejnovějšího Seatu, bude překvapením leda pro ty, kteří dění na automobilovém trhu sledují leda z rychlíku. Předprodukční podoba, představená loni ve Frankfurtu, dávala jasně tušit, že i Španělé zamíří na stále docela neobsazený trh malých kombi. Navíc celkem zřetelně říkala, jak že bude první model automobilky v tomto segmentu vypadat.

Nyní je tu a ačkoli vzhled ztratil pár kudrlinek koncepční podoby, stále lze říci, že jde - na poměry kombi - o sexy autíčko s potenciálem oslovit mladší klientelu. Ačkoli u nás zřejmě beztak nejvíce zaboduje u stárnoucích zahrádkářů, designéři Seatu se tak úspěšně pokusili spojit celkem výrazný designérský styl posledních modelů značky s praktickými přednostmi kombíků. Tvar vozu nepostrádá dynamiku zejména díky oblému zakončení zádě, ani zadní převis nedělá ostudu snaze Ibizy působit sportovním dojmem.

Ibiza ST je s délkou 423 centimetrů o 18 cm delší než výchozí Ibiza. Z prodloužené délky karoserie těží zejména zavazadlový prostor, jehož základní objem činí zajímavých 430 litrů, navíc jej lze pochopitelně dále zvětšit sklápěním dělených zadních sedadel. Konstruktéři prý kladli důraz na šířku zavazadlového prostoru a jeho vstupního otvoru i na výšku nakládací hrany, konkrétní čísla ale tisková zpráva Seatu neuvádí.

Interiér verze ST se nemá významně lišit od zbylé jeden půl karosářské varianty Ibizy, tedy běžného pětidvířka a třídvéřového SC, které se snaží vystupovat jako samostaný model. Dá se očekávat pár praktických detailů navíc, ale to už jen hádáme, více v tomto směru neříká ani Seat, ani první snímky.

Pod kapotou novinky najdou místo tři zážehové agregáty a tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním common rail pokrývající rozpětí výkonů od 51 kW (70 k) do 77 kW (105 k). Není divu, že čtyři z šesti nabízených motorů pracují s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, doba si žádá své. Mezi motory najdeme i novinky 1,2 TDI a 1,2 TSI, které mimochodem naznačují, jaké jednotky dostane i faceliftovaná Škoda Fabia.

Detailní specifikace a více fotografií přinese až ženevský autosalon, kde bude Ibiza ST poprvé představena světu naživo. Prodeje vozu začnou nedlouho poté, na českém trhu se tato novinka objeví v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza ST
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků