Seat Ibiza ST: malé kombi se představuje

Koncept španělského sexy kombíku se světu ukázal loni ve Frankfurtu. Další významný autosalon letos v Ženevě představí sériovou podobu.

Ibiza Sport Tourer, jak zní celé jméno nejnovějšího Seatu, bude překvapením leda pro ty, kteří dění na automobilovém trhu sledují leda z rychlíku. Předprodukční podoba, představená loni ve Frankfurtu, dávala jasně tušit, že i Španělé zamíří na stále docela neobsazený trh malých kombi. Navíc celkem zřetelně říkala, jak že bude první model automobilky v tomto segmentu vypadat.

Nyní je tu a ačkoli vzhled ztratil pár kudrlinek koncepční podoby, stále lze říci, že jde - na poměry kombi - o sexy autíčko s potenciálem oslovit mladší klientelu. Ačkoli u nás zřejmě beztak nejvíce zaboduje u stárnoucích zahrádkářů, designéři Seatu se tak úspěšně pokusili spojit celkem výrazný designérský styl posledních modelů značky s praktickými přednostmi kombíků. Tvar vozu nepostrádá dynamiku zejména díky oblému zakončení zádě, ani zadní převis nedělá ostudu snaze Ibizy působit sportovním dojmem.

Ibiza ST je s délkou 423 centimetrů o 18 cm delší než výchozí Ibiza. Z prodloužené délky karoserie těží zejména zavazadlový prostor, jehož základní objem činí zajímavých 430 litrů, navíc jej lze pochopitelně dále zvětšit sklápěním dělených zadních sedadel. Konstruktéři prý kladli důraz na šířku zavazadlového prostoru a jeho vstupního otvoru i na výšku nakládací hrany, konkrétní čísla ale tisková zpráva Seatu neuvádí.

Interiér verze ST se nemá významně lišit od zbylé jeden půl karosářské varianty Ibizy, tedy běžného pětidvířka a třídvéřového SC, které se snaží vystupovat jako samostaný model. Dá se očekávat pár praktických detailů navíc, ale to už jen hádáme, více v tomto směru neříká ani Seat, ani první snímky.

Pod kapotou novinky najdou místo tři zážehové agregáty a tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním common rail pokrývající rozpětí výkonů od 51 kW (70 k) do 77 kW (105 k). Není divu, že čtyři z šesti nabízených motorů pracují s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, doba si žádá své. Mezi motory najdeme i novinky 1,2 TDI a 1,2 TSI, které mimochodem naznačují, jaké jednotky dostane i faceliftovaná Škoda Fabia.

Detailní specifikace a více fotografií přinese až ženevský autosalon, kde bude Ibiza ST poprvé představena světu naživo. Prodeje vozu začnou nedlouho poté, na českém trhu se tato novinka objeví v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza ST
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků