Seat Ibiza ST: malé kombi se představuje

Koncept španělského sexy kombíku se světu ukázal loni ve Frankfurtu. Další významný autosalon letos v Ženevě představí sériovou podobu.

Ibiza Sport Tourer, jak zní celé jméno nejnovějšího Seatu, bude překvapením leda pro ty, kteří dění na automobilovém trhu sledují leda z rychlíku. Předprodukční podoba, představená loni ve Frankfurtu, dávala jasně tušit, že i Španělé zamíří na stále docela neobsazený trh malých kombi. Navíc celkem zřetelně říkala, jak že bude první model automobilky v tomto segmentu vypadat.

Nyní je tu a ačkoli vzhled ztratil pár kudrlinek koncepční podoby, stále lze říci, že jde - na poměry kombi - o sexy autíčko s potenciálem oslovit mladší klientelu. Ačkoli u nás zřejmě beztak nejvíce zaboduje u stárnoucích zahrádkářů, designéři Seatu se tak úspěšně pokusili spojit celkem výrazný designérský styl posledních modelů značky s praktickými přednostmi kombíků. Tvar vozu nepostrádá dynamiku zejména díky oblému zakončení zádě, ani zadní převis nedělá ostudu snaze Ibizy působit sportovním dojmem.

Ibiza ST je s délkou 423 centimetrů o 18 cm delší než výchozí Ibiza. Z prodloužené délky karoserie těží zejména zavazadlový prostor, jehož základní objem činí zajímavých 430 litrů, navíc jej lze pochopitelně dále zvětšit sklápěním dělených zadních sedadel. Konstruktéři prý kladli důraz na šířku zavazadlového prostoru a jeho vstupního otvoru i na výšku nakládací hrany, konkrétní čísla ale tisková zpráva Seatu neuvádí.

Interiér verze ST se nemá významně lišit od zbylé jeden půl karosářské varianty Ibizy, tedy běžného pětidvířka a třídvéřového SC, které se snaží vystupovat jako samostaný model. Dá se očekávat pár praktických detailů navíc, ale to už jen hádáme, více v tomto směru neříká ani Seat, ani první snímky.

Pod kapotou novinky najdou místo tři zážehové agregáty a tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním common rail pokrývající rozpětí výkonů od 51 kW (70 k) do 77 kW (105 k). Není divu, že čtyři z šesti nabízených motorů pracují s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, doba si žádá své. Mezi motory najdeme i novinky 1,2 TDI a 1,2 TSI, které mimochodem naznačují, jaké jednotky dostane i faceliftovaná Škoda Fabia.

Detailní specifikace a více fotografií přinese až ženevský autosalon, kde bude Ibiza ST poprvé představena světu naživo. Prodeje vozu začnou nedlouho poté, na českém trhu se tato novinka objeví v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza ST
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků