Seat Ibiza SC Sport Limited Edition: pseudosporťák ve stylu Lamborghini

Seat sice již nějaký ten pátek nabízí Ibizu Cupra, tedy ostré mini s technikou, kterou Škoda Fabia RS dostala až letos. Mohlo by se tak zdát, že o příznivce sportovně laděných vozů je ve Španělsku postaráno a dnešní novinka nedává příliš smysl. Jenže ona přes slovo Sport v názvu není až tak sportovní a spíše než „Sport Limited Edition” by se mohla jmenovat třeba „Show Unlimited”, ale takový už je dnešní svět.

Nepochybujeme, že tato edice bude vedle Cupry hotový prodejní trhák, trhač asfaltu z ní ale jistě nebude. Pod kapotou totiž najdeme jediný motor - benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 105 koní. To sice na malé auto není žádná ostudná porce, ale v současnosti se od žhavého mini čeká více.

Co ale Seatu Ibiza SC Sport Limited Edition chybí pod kapotou, to hrdinně dohání všude jinde. V prvé řadě jste si jistě všimnuli ostře oranžové barvy „Lumina Orange”, která značně připomíná vozy jiné koncernové značky, Lamborghini. Vnejší specifika vozu ale zdaleka nekončí u barvy - povšimněte si nového předního nárazníku, upraveného zadního s falešnými výdechy vzduchu, neméně falešným difuzorem a skutečným centrálně uloženým výfukem s dvěma koncovkami, prahových nástavců, střešního spojleru, černých 17" kol a stejně zabarvených krytů vnějších zpětných zrcátek a střechy.

Také uvnitř najdete oranžovo-černých doplňků celou plejádu. Rámečky výdechů ventilace, řadička, volant, sedadla i výplně dveří jsou vyvedeny v této křiklavé barevné kombinaci. Dojem pak podtrhují hliníkové nášlapy pedálů a trochu výbavy navíc - standardem je třeba dešťový senzor nebo parkovací asistent.

Této edice se Ibiza SC dočká v počtu jen 300 kusů a její cena bude začínat na 20 620 Eurech, tedy nějakých 520 tisících Kč. Pokud na ni máte zálusk, je třeba dodat, že jejím primárním odbytištěm bude německý trh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza SC Sport Limited Edition
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků