Seat Ibiza s dalším paketem od JE Designu

Pokud máte z jakéhokoli důvodu chuť koupit si nový Seat Ibiza, máte možnost vtisknout mu výraznější tvář.

Německá ladičská společnost JE Design se specializuje především na modely z nabídky koncernu VW Group, pro něž připravuje sady aerodynamických doplňků, upravené podvozky i posílené motory. Z poslední doby si možná vzpomenete na vylepšené SUV VW Touareg II či modifikované Audi Q7 JE Design s prvky určenými továrně dodávaným sadám R-Line, resp. S-Line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza modelového roku 2013 v čerstvém ladění JE Design

Největšího věhlasu však firma JE Design dosáhla v souvislosti s vozy Seat. V Essenu v roce 2009 představila rozsáhle upravený Seat Leon FR s výkonem až 270 koní, ovšem již rok před tím nabídla pro majitele standardních vozů sadu modifikací vzhledu i motorů Seatu Ibiza nabízenou za poměrně dostupné ceny v síti samotných oficiálních dealerství Seatu, resp. přímo u společnosti JE Design.  

Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

A v tomto trendu pokračují. Nyní u JE Designu totiž připravili další úpravy pro Seat Ibiza aktuálního provedení z letošního faceliftu. Zvenčí si na upraveném voze všimneme zejména sady aerodynamických doplňků odlišující Ibizu od běžně dodávané konfekce. Do jejího seznamu patří především nástavec předního nárazníku, „mračítka“ na předních světlech a prahové obklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové úpravy vozu přinesly poněkud ostřejší vzezření

Při pohledu zezadu zaznamenáme hlavně lichoběžníkovou koncovku výfuku uloženou uprostřed difuzoru ve spodní části zadního nárazníku dostupnou pro všechny dostupné karosářské verze stávající Ibizy a střešní spoiler nad zadním oknem dodávaný pro oba hatchbacky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je patrné také snížení světlé výšky

Podvozek se dočkal nového odladění snižujícího zároveň světlou výšku vozu a instalace vícepaprskových litých ráfků s průměrem 17, nebo 18 palců. Známe už také výsledky úprav prvních jednotek. Zážehový čtyřválec 1,2 TFSI posílil o 35 koní na 140 koní (103 kW) a točivý moment poskočil o 55 Nm na 230 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JE Design pro model Seat Ibiza: důraz na detaily

Vznětový agregát 1,6 TDI CR nabyl ve výkonu o 20 koní na 125 koní (92 kW) a v točivém momentu o 45 Nm na výsledných 295 Nm. Již brzy mají být k dispozici posilovací kúry také pro motory 1,4 TFSI a 2,0 TDI CR, ale o nich zatím podrobnější údaje neznáme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků