Seat Ibiza s dalším paketem od JE Designu

Pokud máte z jakéhokoli důvodu chuť koupit si nový Seat Ibiza, máte možnost vtisknout mu výraznější tvář.

Německá ladičská společnost JE Design se specializuje především na modely z nabídky koncernu VW Group, pro něž připravuje sady aerodynamických doplňků, upravené podvozky i posílené motory. Z poslední doby si možná vzpomenete na vylepšené SUV VW Touareg II či modifikované Audi Q7 JE Design s prvky určenými továrně dodávaným sadám R-Line, resp. S-Line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza modelového roku 2013 v čerstvém ladění JE Design

Největšího věhlasu však firma JE Design dosáhla v souvislosti s vozy Seat. V Essenu v roce 2009 představila rozsáhle upravený Seat Leon FR s výkonem až 270 koní, ovšem již rok před tím nabídla pro majitele standardních vozů sadu modifikací vzhledu i motorů Seatu Ibiza nabízenou za poměrně dostupné ceny v síti samotných oficiálních dealerství Seatu, resp. přímo u společnosti JE Design.  

Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

Seat Leon FR od JE Design: až 270 koní

A v tomto trendu pokračují. Nyní u JE Designu totiž připravili další úpravy pro Seat Ibiza aktuálního provedení z letošního faceliftu. Zvenčí si na upraveném voze všimneme zejména sady aerodynamických doplňků odlišující Ibizu od běžně dodávané konfekce. Do jejího seznamu patří především nástavec předního nárazníku, „mračítka“ na předních světlech a prahové obklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové úpravy vozu přinesly poněkud ostřejší vzezření

Při pohledu zezadu zaznamenáme hlavně lichoběžníkovou koncovku výfuku uloženou uprostřed difuzoru ve spodní části zadního nárazníku dostupnou pro všechny dostupné karosářské verze stávající Ibizy a střešní spoiler nad zadním oknem dodávaný pro oba hatchbacky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je patrné také snížení světlé výšky

Podvozek se dočkal nového odladění snižujícího zároveň světlou výšku vozu a instalace vícepaprskových litých ráfků s průměrem 17, nebo 18 palců. Známe už také výsledky úprav prvních jednotek. Zážehový čtyřválec 1,2 TFSI posílil o 35 koní na 140 koní (103 kW) a točivý moment poskočil o 55 Nm na 230 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JE Design pro model Seat Ibiza: důraz na detaily

Vznětový agregát 1,6 TDI CR nabyl ve výkonu o 20 koní na 125 koní (92 kW) a v točivém momentu o 45 Nm na výsledných 295 Nm. Již brzy mají být k dispozici posilovací kúry také pro motory 1,4 TFSI a 2,0 TDI CR, ale o nich zatím podrobnější údaje neznáme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků