Seat Ibiza přišel o nejlepší motor. Teď nabízí jen 1.0 TSI a 1.6 TDI

Nový ceník Seatu Ibiza souvisí se změnami v rámci nového modelového roku. Vůz aktuálně koupíte pouze s motory 1.0 TSI a 1.6 TDI, o tom nejlepším si zatím můžete nechat zdát.

Když přišel loni v dubnu Seat Ibiza na český trh, čtyřválcový motor byste pod jeho kapotou hledali marně. Nabídka zahrnovala pouze tříválce 1.0 MPI/55 kW a 1.0 TSI v provedeních se 70 a 85 kilowatty. Paletu později doplnila také nová patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a verze TGI spalující zemní plyn.

Novou ibizu už lze u Seatu objednat. I za cenu pod 300 000 Kč

Novou ibizu už lze u Seatu objednat. I za cenu pod 300 000 Kč

Jenže dneska už je všechno jinak. Seat Ibiza totiž prošel změnami pro modelový rok 2019 (platné od 31. kalendářního týdne 2018), které se mimo jiné podepsaly na „překopání“ motorové palety. Na litrový motor MPI, se kterým se vůz ještě v dubnu letošního roku vešel pod 300.000 korun, zapomeňte. Zmizelo i provedení TGI (od 389.900 Kč) a naopak přibyla vznětová šestnáctistovka, jejíž cena atakuje hranici 400.000 korun. A to není vše.

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

Mně osobně chybí motor 1.5 TSI. Co do dynamiky, charakteru, a koneckonců i spotřeby, totiž malému Seatu pasoval jako ulitý. S cenou 410.000 korun se sice takto poháněná Ibiza řadila k cenovému vrcholu (dražší bylo pouze 1.0 TSI/85 kW DSG ve výbavách Excellence a FR), 150 koní ale bylo dostupných pouze ve sportovněji laděné a velmi slušně vybavené linii FR.

Insignia a Ibiza v nových crash testech excelují. Fordu Mustang se opět nedařilo

Insignia a Ibiza v nových crash testech excelují. Fordu Mustang se opět nedařilo

V ceníku platném od 1. srpna se s cenami můžete dostat mnohem výše, přičemž zcela pochopitelně kraluje motor 1.6 TDI kombinovaný se skříní DSG. Ta je k turbodieselu dostupná od linie Excellence a výhradně s jeho prostřední variantou (70 kW), kde je alternativou k pětistupňovému manuálu. Motor 1.6 TDI/59kW je párován s pětistupňovým manuálem, nejsilnější provedení (85 kW) má šestikvalt.

Sluší se zmínit, že u aktuálně nabízených agregátů Seat stále uvádí spotřebu paliva podle metodiky NEDC. Od 1. září lze očekávat nový ceník prezentující spotřebu dle metodiky WLTP. Do nabídky by se pak měly vrátit motory, které aktuálně nekoupíte.

Seat Ibiza - ceny na českém trhu platné od 1. srpna 2018
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1598 1598 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5000 85/5000 59/- 70/- 85/-
Točivý moment [N.m/min] 175/1500 200/2000 230/1400 250/1500 250/1500
Převodovka 5M 6M(7A) 5M 5M(7A) 6M
Max. rychlost [km/h] 185 195(193) 169 182(181) 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 9,3(9,5) 13,3 11,3(11,7) 10
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 5,0(4,9) 3,8 3,8(4,0) 4,1
Cena Reference [Kč] 332.900 - 399.900 - -
Cena Style [Kč] 346.900 364.900 - 423.900** -
Cena Excellence [Kč] 371.900 389.900 - 448.900 -
Cena FR [Kč] 371.900 389.900 - 488.900* 468.900
*pouze s DSG, ** nelze s DSG, za DSG se připlácí 40.000 Kč
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků