Seat Ibiza: pět dveří za cenu tří (akční nabídka)

24 komentářů

Marek T
17. října • 12:28

Oproti Fabii má Ibiza navíc nastavitelný volant, sedadlo řidiče a airbag spolujezdce.

- a ja se ptam, opravdu uz se prodava Fabia bez sedadla ridice, nebo to bude az modelovy rok 2005? :)

Petr Broža
17. října • 12:47

Výbava Comfort už vše uvedené má, nicméně máte pravdu, že v základu není prakticky nic. Není tedy divu, že Škoda musí nabízet různé akční modely, aby si udržela svoje místo na trhu.

Marek T
17. října • 14:20

To, ze Skoda nabizi v zakladu jenom plechy, kola a volant vim. Ale mne slo o neco jineho, Petre. O slovni spojeni "Oproti Fabii má tak navíc nastavitelný volant, sedadlo řidiče a airbag spolujezdce." Vyplyva z nej, ze Fabia NEMA sedadlo ridice, alespon pro me. Uz necham slovickareni, hezky vikend a budu se tesit na pondelni novy obsah, skoda, ze pres preview lze videt jenom titulku, nikoliv obsah clanku :) Meli byste si to opravit, jako na Zive..

Petr Broža
17. října • 15:04

Je tím samozřejmě myšleno nastavitelné sedalo řidiče, přívlastek nastavitelný se váže jak k volantu, tak k sedadlu  

Marek
18. října • 21:45

Tak potom analogicky by sa ten prívlastok mal vzťahovať aj na airbag

Leonardo Cupranek
17. října • 14:46

Fakt je, ze Ibiza asi na dracku zrovna moc nejde. Treba v Seatove Pyramide ke kazde Ibize dostanete motorku (skutr), 3 garancky zdarma, 20% slevu na prislusenstvi, atd...   Ani me se moc nelibi. Zato Cordoba mi prijde vylozene povedena (az na tu podobu s A156) - zejmena oproti Fabii Sedan )

Marek
18. října • 21:44

Ta akcia, čo spomínaš, platí práve na Cordobu, je to akčný model Cordoba five a ponúka ju seatova pyramída pri príležitosti 5-teho výročia otvorenia. Je tam zdarma skútr, horské kolo, tri výmeny oleja, 6 rokov poistenie zdarma... a už si nepamatám A ešte k tomu zľavy na príslušenstvo, výhodný leasing. Cordoba je fajn, len ten interier ma nejako nenadchol, zrovna dnes som si to pozrel na Autoshow.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
18. října • 23:11

To proste zalezi, s cim to srovnavas.
Oproti Fabii to je nadhera, ale to neni zadny vykon, oproti Fabii je hezke vevnitr skoro vsechno.
Na druhou stranu jsem okukoval souseduv novy Citroen C3. Stal ho 450000Kc a ten vnitrek je fakt hruza. Sedacky maji absolutne nulove bocni vedeni - jsou to takove neforemne polstare. Naprosta levnost plastu je neumele maskovana tim, ze ten plast je kriklave barevnej a dubkovanej. Fakt hrozny, za ty prachy by byla Fabia Elegance se slusnym motorem, nebo Octavia v horsi vybave a horsim motorem. Ale je rozdil, mit za stejnou cenu lehce podprumernou Octavii a nebo takovou hruzu, jako je C3. Za 450 se da koupit i Leon, nebo treba Corolla. A to jsou auta o dve tridy lepsi.

Marek
19. října • 10:58

No tak C3 je hroza, ani nespomínaj... Presne ako hovoríš, sedačky ploché a ten bledý interiér vyzerá hrozne lacno, nemožem si pomocť. Bol som z neho dosť sklamaný, ja proste takýto štýl nemám rád, mne viac sedí tmavá farba. To už keď porovnám C3 a C2, tak C2 je na tom na moj vkus podstatne lepšie, sedel som v ňom a cítil som sa tam celkom príjemne - sedačky, spracovanie interiéri, aj keď ukazatele majú rovnaké. Kedysi som uvažoval o C3, ale keď som videl tú vysokú kasňu, zapochyboval som a keď som videl interiér, bolo rozhodnuté - nie
To už tá Cordoba má lepšie vnútro ako C3, to máš pravdu. Ale bol som napr. sklamaný aj z Yarisa, tiež som čakal niečo lepšie. Ale čo... nové auto ma čaká až niekedy na jar, dovtedy mám čas

PS: Off topic - zbežne som si pozrel web libinst a tie myšlienky ma zaujali...

Leonardo Cupranek
19. října • 18:58

Me se Yaris (mezi mikroauty) docela libil. Dokonce se mnou ten "zavodni" 1.5 Turbo (tusim) jednou chtel zavodit )
U nove Ibizy a Cordoby se mi nelibi ten predek zuzeny do spicky. V tom se jim to napodobovani Alfy moc nepovedlo.

Libinst: Jo, je to fakt zajimavy. Bohuzel do vetsiny lidi cpou ve statnich skolach statem placeni ucitele dle statnich osnov ze statem schvalenych ucebnic poze statni propagandu. Takze jako alternativni zdroj informaci je LibInst k nezaplaceni, i kdyz s necim lze polemizovat.

Marek
19. října • 22:28

Mne sa tiež páči, čo sa týka vonkajšieho dizajnu, fakt vydarené... aj cena primeraná, len vnútri som čakal niečo lepšie. Ale to je asi otázka individuálneho vkusu. A ešte zamrzí, že v tej akčnej výbave nie je diaľkový centrál a el. okná

Petr Broža
19. října • 8:50

C3 patří do třídy malých vozů (B2), Leon a Corolla do nižší střední (C), jsou tedy, technicky vzato, jen o třídu výš

Právě testuji C3 s motorem HDI a výtku vůči sedačkám mám také - měkké polštáře bez bočního vedení. Palubní deska tvrdá a levně vypadající, řazení nepřesné s dlouhými dráhami a velkým odporem. Zato motor je skvělý, má 50 kW a jede fakt slušně a hlavně nežere. Po dálnici jsem jel bez problému celou dobu 140-150 km/h aniž bych zpomalil v jakémkoliv kopci.

Leonardo Cupranek
19. října • 19:03

Jo a jeste k tomu motoru uzasnemu HDI motoru - abychom srovnavali srovnatelne (male vozy) : byl bys jim tak nadsen i v porovnani s rimou konkurenci v te same tride (Fabia a Ibiza s TDI 74kW, nerku-li 96kW) ???

Prisel by ti lepsi i nez V3 TDI 55kW?

LK
20. října • 8:25

Co je to V3? Trivalec do V?

Petr Broža
19. října • 19:46

TDI 55 kW je lepší už jen proto, že má točák 195 Nm tuším někde u 1900, zatímco HDI 50 kW jen 150 Nm v 1750. Kdo chce lepší HDI, koupí si 16V 66 kW. Chod motoru je kultivovanější než u TDI, navíc má 4 válce, takže chod je vyrovnanější a auto tolik nevibruje. Lepší je i utlumení.

Jízdní vlastnosti má ale lepší TDI 55 kW, o tom není takřka sporu.

Leonardo Cupranek
19. října • 22:19

No, asi jsi me zase nepresvedcil )  Pokud to HDI je ctyrvalec, je ho treba srovnavat s 1.9 TDI 74, 96, 110kW. Rozhodne v autech stejne tridy (Ibiza, Fabia) jsou alespon ty 74 a 96. Neco srovnatelneho je Citroen schopen dat az tak do C5. A proti TDI 110kW uz musi zbabele zvetsovat motor na 2.2 ))))

Nejezdils nahodou v koncernovem motoru 2.3 V5 125kW? Uz strasne dlouho si to chci vyzkouset - v Seatove Pyramide to pujcujou jako nahradni auto. Takze asi pri pristi garancce - za tech 1100Kc/den ta zkouska stoji ) Zajimalo by me prave srovnani Toleda 1.8T 132kW a 2.3 V5 125kW. Jakpak by se mi jako benzinovemu laikovi asi jevili? Jen je skoda, ze oba ty motory nedavaj do stejne vybavy - 1.8T do "Sport" a 2.3V5 do "Signo". To ten muj motor z traktoru davaj jak do Sport, tak do Signo. U tech benzinu si clovek bohuzel s motorem musi zaroven vybrat i vybavu.

Petr Broža
19. října • 22:30

Srovnávej motory se srovnatelným výkonem... HDI 50 kW je tišší, TDI 55 jede lépe. Nic víc se k tomu napsat nedá

2,3 V5 jsem nezkoušel, ale dle mého názoru pojede hůře než 1.8T a navíc s vyšší spotřebou. Osobně hlasuji pro turbo.

Leonardo Cupranek
19. října • 22:51

Ok, beru, ze dobra metoda je srovnavat motory se srovnatelnym vykonem. Na druhou stranu proc? Neni to jen chyba Citroenu, ze dela ten ctyrvalec tak slabej? Neni to vuci nemu pak az priliz "ohleduplne", nepostavit mu jako konkurenta 1.9 TDI? Kolik ten citron s tim HDI stoji? Nebude treba Fabia ci Ibiza s TDI 74kW za skoro stejnou cenu?
Dalsi vec je, co znamena tissi? To muze take znamenat, za na kapotu nalepili 3cm silnou vrstvu zvukove izolace )

2.3V5 vs 1.8T : jasne ze 1.8T pojede lepe - ma o 7kW navic. Taky bych si asi vybral 1.8T - uz proto, ze je minimalni problem ten vykon jeste o dost zvysit (minimalne na 154kW). Ale spis me zjimalo, jak to je treba se zvukovym projevem a kultivovanosti toho V5. Jedine V5, kterym jsem kdy jel, bylo Volvo S60. To bylo ale 2.4 V5 Turbo. Tak by me zajimalo, jake je V5 v podani VW. On je to takovy opomijeny motor. Obcas je s nim videt Passat, obcas Toledo. Ale oproti 1.8T jich snad nejezdi ani setina. A ten rozdil ve spotrebe je docela maly. Asi maji duvod davat 1.8T do sportovni verze "Sport" a V5 do luxusni verze "Signo". I kdyz uprimne receno nevim, jak moc se ty verze lisi. Signo je o 30000 drazsi, nez Sport. Ja mam Signo, ale je tam i vse podstatne ze Sport (nizsi/tuzsi podvozek, velke brzdove kotouce, atd...). Jen tam nebyla hlinikova kola (Sport je ma). Ale to neni zadna skoda, protoze jsem si stejne chtel koupit vetsi.

Ale fakt mam velkou chut si ten V5 zkusit. Ja nejel v benzinovem aute uz ani nepamatuju (Skodu MB 1000, ani Fabii 1.4 MPI nepocitam, ty nemaj motor).

 

Petr Broža
20. října • 7:42

C3 s HDI 50 kW je výrazně levnější než Fabia a Ibiza s TDI 55 kW; naopak oba vozy jsou v druhé výbavě levnější než C3 s HDI 66 kW - Fabia jen o málo, Ibiza výrazněji.

Martin
20. října • 9:40

Hlavne 50kW HDI je 1.4 ne? Tak proc furt Leonardo jako konkurenci vnucujes 1.9 TDI vse vykonu? Jasne srovnani jen jen ten trikastol 1.4 TDI. Svezte se panove v 1.3 JTD 16 V Multjet, to je diesel podle meho gusta. Samozrejme pro male auto.

Leonardo Cupranek
20. října • 17:21

Uz mlcim

Leonardo Cupranek
19. října • 19:00

To jsem cekal, ze tohle napises )
Ano, ja vim, ze podle rozdeleni kategorii jsou jen o tridu vys, tim "o dve tridy" jsem jen chtel vyslovit sve zklamani. Protoze C3 mi provedenim, jizdnimi vlastnostmi, interierem, atd... prijde jakoby na konci sve tridy, kdezto Leon a Corola mi prijdou jako to lepsi z nizsi stredni. Taky bych si tipnul, ze spolehlivost a poruchovost bude u te Corolly UPLNE nekde jinde, nez u nejakeho francouze.

Marek
19. října • 11:02

O tom motore som počul dosť chválu. Ale aj tak by moja voľba bola radšej P-206 s týmto motorom, má teray celkom fajn cenu. Ale som veľmi zvedavý na ten test C3 HDI.

Marek T
17. října • 12:27

Oproti Fabii má Ibiza navíc nastavitelný volant, sedadlo řidiče a airbag spolujezdce.

- a ja se ptam, opravdu uz se prodava Fabia bez sedadla ridice, nebo to bude az modelovy rok 2005? :)

Doporučujeme

Články odjinud