Seat Ibiza od června s novým menším dieselem 1,6 TDI CR

Seatu Ibiza přibude v červnu nový vznětový čtyřválec objemu 1,6 l, který nahradí tolik populární 1,9 TDI. Novinka s menším objemem a vyspělejší technologii common rail bude nabízet zhruba stejný výkon, avšak výrobce slibuje nižší spotřebu, kultivovanější chod a celkově vyšší spolehlivost. Koncernový hatchback vybaven novým 1,6 TDI CR se tedy bude moct pochlubit postačujícím výkonem 66 kW/90 koní a maximálním točivým momentem 230 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min. Vyznavače úspornější jízdy pak potěší fakt, že tento čtyřválec si na 100 kilometrů řekne v průměru pouze o 4,2 litrů nafty.

Nový 1,6 litrový agregát však tradiční „jedna-devítku“ nevytlačí úplně, v nabídce totiž stále zůstane její silnější verze s výkonem 77 kW/105 koní. Netoužíte-li však po takovém výkonu, nebo „exkluzivním“ označení s červeným písmenem I, ještě stále můžete sáhnout po menším 1,4 litrovém dieselu nabízejícím výkon 58 kW/80 koňských sil.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků