Seat Ibiza od června s novým menším dieselem 1,6 TDI CR

Seatu Ibiza přibude v červnu nový vznětový čtyřválec objemu 1,6 l, který nahradí tolik populární 1,9 TDI. Novinka s menším objemem a vyspělejší technologii common rail bude nabízet zhruba stejný výkon, avšak výrobce slibuje nižší spotřebu, kultivovanější chod a celkově vyšší spolehlivost. Koncernový hatchback vybaven novým 1,6 TDI CR se tedy bude moct pochlubit postačujícím výkonem 66 kW/90 koní a maximálním točivým momentem 230 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min. Vyznavače úspornější jízdy pak potěší fakt, že tento čtyřválec si na 100 kilometrů řekne v průměru pouze o 4,2 litrů nafty.

Nový 1,6 litrový agregát však tradiční „jedna-devítku“ nevytlačí úplně, v nabídce totiž stále zůstane její silnější verze s výkonem 77 kW/105 koní. Netoužíte-li však po takovém výkonu, nebo „exkluzivním“ označení s červeným písmenem I, ještě stále můžete sáhnout po menším 1,4 litrovém dieselu nabízejícím výkon 58 kW/80 koňských sil.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků