Seat Ibiza FR v prodeji: 1.8T za 483 tisíc

17 komentářů

D1.8T
5. května • 21:18

V ceníku českého importéra Seatu je 6°převodovka i u obou verzí 1,8T.

Petr Broža
5. května • 21:41

V ceníku je 6kvalt, v tech. parametech 5kvalt. Osobně věřím rovněž tomu šestikvaltu, protože Seat ho k motoru 1.8T dává i v Leonu a Toledu.

Leonardo Cupranek
5. května • 22:57

Presne tak, cpou sestikvalty uplne do vseho, nejen do "dyzlu". Pomohl by Octavii RS sestikvalt, nebo by byl spis na skodu?

Michal
5. května • 15:10

Auto celkem pekny, ale co se mi nelibi, je predek. Takovy moc vykuleny oci s povytazenm obocim. Upozornuju, ze je to muj nazorrr a nikomu ho nevnucuju.

Navic k Seatum nejak nemam duveru. Prijde mi jako takova bezpohlavni automobilka. V posledni dobe se je sice snazi VW dotlacit do role radobysportovnich vozu, ale asi by mi jeste chvili trvalo, nez bych si Seata koupil

Leonardo Cupranek
5. května • 16:19

Me se predek Ibizy taky nelibi. Je tak divne jakoby zuzeny, divne svetlomety, atd....

Jinak co se tyce duvery, tak je otazka, s cim to srovnavas. A taky jaky typ a jakeho stari beres. Kazdopadne auto montovane v Belgii z dilu VW a s motorem a dalsimi komponenty Audi je zarukou alespon nejake urovne (rekl bych na rozdil od ledasjake samostatne zavedene znacky). To, ze se VW snazi dotlacit Seat do jakoby sportovni pozice, je proste marketing. Je to stejne vzdy slozene z koncernovych dilu, jen jejich vyber je prizpusoben marketingovemu cili. Takze se do Seatu davaji silnejsi motory, nez do Skody, Seat miva tvrdsi "sportovnejsi" podvozek, nenajdes Toledo (na rozdil od Octavie) s bubnama vzadu, atd...   Ale stejne to jsou vsechno dily VW. Proste do Golfa se dava motor od 1.4 do 3.2V6. Octavia jde take od 1.4, ale jen do 1.8T. Toledo zacina s 1.6 16v a konci s 2.3V5 a silnejsi verzi 1.8T. Ale zase Leon zacina take s 1.4, a konci s 2.8 V6 ci s nejsilnejsi 1.8T 165kW.
Jeste lepe to je videt na diselech. Golf (ted mluvime o Golf IV a z nej odvozeneho Toleda a Octavie) obsahuje od SDI az po nejsilnejsi TDI 110kW. Octavia zacinala s SDI a koncila s TDI 81kW. V posledni dobe SDI vypustili a na vrchol posadili TDI 96kW. Ale Toledo SDI nikdy nemelo a dokonce vypustilo i slabsi TDI 66kW a na vrcholu ma TDI 110kW (a melo ho tam drive, nez skoda se slavou do octavie dala TDI 96kW).
Obecne tedy lze rict, ze zakladem (i motorove palety) je vzdy Golf a vse se pak lisi jen tim, ze Skoda implementuje ty mene a stredne vykonne motory, Seat naopak ty stredne vykonne a nejvykonnejsi. Ale pro vetsinu lidi, kteri voli motor ze stredu nabidky, je to jedno a mohou koupit VW, Seat i Skodu - pak jiz jen rozhoduje vybava, cena, preferovany tvar karoserie, atd...

AcuraTL
5. května • 16:34

... dekujeme nasi kriminalni ustredne za rozbor

Leonardo Cupranek
5. května • 8:50

Co je zac ten 118kW TDI v modelu Cupra R? Jake ma koncernove tripismenne oznaceni? Jak se (fyzicky) lisi od motoru ASZ a hlavne od motoru ARL?

Petr Broža
5. května • 9:16

Zatím mám jen kusé informace; v Německu stojí Cupra R 1.9 TDI 160 k 20 960 eur, tedy cca 680 tisíc, Ibiza FR 1.9 TDI 18 360 eur, tedy cca 596 tisíc. Pokud by zůstal zachován stejný poměr cen i u nás, stála by Ibiza Cupra R 1.9 TDI cca 600 tisíc; ve standardu je šestivalt.

Jinak technická data: 118 kW/4000 ot., 330 Nm/1900 ot., Euro 3, 6kvalt, PD, 2 ventily na válec, Maximálka 220 km/h, 0-100 km/h za 7,6 s, spotřeba 5,4 l.

Leonardo Cupranek
5. května • 10:04

Me by docela zajimalo, jestli to TDI je nejakej fakt novej typ, nebo jestli Seat pro potreby Cupry R jen udelal nejakou mirnejsi formu chiptuningu. Ty motory 1.8T (110 i 132kW) jsou proste standardni kousky, TDI 96kW taky, ale o 118kW TDI slysim poprve - a zajimalo by me, jestli se to lisi jen jinym chipem, takze to pujde zvysit softwarove na stejnou absolutni hodnotu, jako TDI 110kW, nebo jestli tam jsou nejake hardwarove zmeny (turbo, trysky, komprese, intercooler, sani, vyfuk, atd...). V tom pripade by me zajimalo, kde se ty dily daji koupit )

Ten 118kW TDI je asi jen v te Ibize, ne? Neslysel jsem o zadnem koncernovem motoru s timto divnym vykonem. 110kW TDI se dava do ledasceho (Toledo, Leon, Golf, Bora - dal uz nevim) - je to proste standardni koncernovy motor. Je sice zvlastni, ze v technicaku v rubrice "vyrobce" mam napsano "Audi AG", protoze nevim o zadne Audine, do ktere se tento motor dava, ale kazdopadne to je (asi na rozdil od toho 118kW) standardni koncernovy motor. Ze by Seat dostal nejake "specialni povoleni" si motory nadstandardne upravovat?

XP
5. května • 21:35

To bude možná pro to, že Seat patří pod Audi, jako část sportovní divize koncernu.

kokin
5. května • 8:24

Kdyz si vemu jakej ma 1.8T zatah v superbu (s chipem) tak tohle bude proste mega raketa za super prachy... samozrejmosti je dokoupit klimu, kdo by chtel auto za pul mega bez A/C :) ale co se tyce zazitku z jizdy tak se muze TDI 96kW oproti tomuhle jit zahrabat... a myslim ze s lehkou nohou (tzn. podle predpisu) se i za tech 7l bude dat normalne jezdit

Petr
5. května • 8:42

A když si vemete, jak rychle to dokáže na 16" řezat zatáčky, tak majitelé větších a silnějších aut zůstanou daleko za váma

Koukal jsem na cenu klimy, 34500, takže dohromady cca 520 tisíc, což se dá.

Jan Hrdina
5. května • 6:59

Donedávna jsem byl majitele SEAT IBIZA SPORT 1,4. Žlutá barva třídvéř. Po roce a kousek šla z domu, protože se s ní dalo jezdit jen po opravdu ale opravdu kvalitních silnicích. Taková D1 kolem 90tého km je prostě utrpení . Když si vezmu ještě 16ky kola, který sou určitě na 50 nebo na 45, tak konec!!!!!  (já jsem měl kola 15 195 55) 

Anndy
5. května • 9:57

Tak tak, ja mam obyc. Cordobu novu len s 15" 195/55 R15 a mozem povedat, ze po nasix cestax je to utrpenie!!! Kde so sluzobnou feldou neviem o jame, tuna trpim s autom a nebodaj rolety na krizovatke, ci potobne nezmysli - brr - ratam si vlastne zuby...

Ale novoutvorene useky ciest, ci dialnica - to je dobree :) Lenze tych je ako safranu :(

To Maso
7. května • 12:36

V ČR je jich jako šafránu a na Slovensku nejsou žádné

Leonardo Cupranek
5. května • 0:20

Tak to ma mozna Fabia "RS" po legraci...

Petr
5. května • 7:38

Ta má ale lepší výbavu, xenony a klimu navíc, za ty u seatu zaplatíš cca 75 tisíc. Ale i tak, 1.8T je 1.8T, TDI 96 kW nemá šanci (rozdíl ve zrychlení koukám 1,2 s).

Doporučujeme

Články odjinud