Seat Ibiza FR v prodeji: 1.8T za 483 tisíc

Ibiza FR je v podstatě jen další výbavou, která se od Sportu liší 16" koly, bočními airbagy a sportovními detaily ve vzhledu. Nabízí se dvěma motory, 1.9 TDI 96 kW (130 k) a 1.8T 110 kW (150 k). Ceny Ibizy FR jsou následující: 1.8T stojí 482 900 Kč, 1.9 TDI 531 900 Kč. Cena za 1.8T je bezesporu výborná, uvážíte-li, že máte malý sporťáček zrychlující na stovku za 8,4 s.

Poznámka: Dřívější tisková zpráva hovořila o motoru 1.9 TDI 110 kW...

Z webu Seatu vybírám:

„Přeplňovaný čtyřválec 1.8 20vT dává nejvyšší výkon 110 kW/150 k a dělá tak z Ibizy FR svižného dravce. Z nuly na 100 km/h Ibiza FR vystřelí za 8,4 s a bez zadýchání to dotáhne až na 216 km/h. Nezklame ani dieselový motor 1.9 TDi s technologií čerpadlo-tryska, který dává úctyhodných 130 koní. Takový výkon musí být pevně přikován k zemi. Stará se o to sportovně laděný podvozek s tužšími pružinami i tlumiči a také 16” litá kola s dvojitými paprsky v titanové barvě. V titanovém tónu září i kryty zpětných zrcátek a probarvení koncových světel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ibiza FR

Standardní výbavu tvoří například audiosystém Alana s CD přehrávačem, palubní počítač, ABS, ASR, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, elektronický imobilizér a dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken předních dveří a vyhřívaných zpětných zrcátek, přední i boční airbagy řidiče a spolujezdce a integrované přední mlhovky.

Sportovní dojem Ibiza FR nezkazí ani v interiéru. Palubní deska, středová konzole a výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení. Volant je obšitý komfortní perforovanou kůží s šedými stehy. Sedadla s výrazným bočním vedením jsou čalouněná textilním materiálem v metalickém odstínu.“

Technické parametry

MOTOR 1.8T 20V 1.9 TDI
Typ motoru přeplňovaný
zážehový čtyřválec
přeplňovaný
vznětový čtyřválec
Max. výkon (kW/k) 110/150 96/130
  při ot./min. 5500 4000
Objem válců (ccm) 1781 1896
Kompresní poměr 9,5:1 19:1
Počet ventilů 5V 2V
Max. toč. moment (Nm) 220 310
  při ot./min. 2000 1900
ROZMĚRY
Délka (mm) 3953
Šířka (mm) 1698
Rozvor (mm) 2460
Výška (mm) 1441
Objem zavaz. prostoru (l) 267
Při sklop. zad. sedačce (l) 665/900
VLASTNOSTI
Max. rychlost (km/h) 216 206
Zrychlení 0-100 (s) 8,4 9,4
SPOTŘEBA
Ve městě 10,9 6,5
Mimo město 6,1 4,2
Kombinovaná 7,9 5,1
Druh paliva natural nafta
BRZDY
Přední náprava Kotoučové s vnitř. chlazením
Zadní náprava Kotoučové
PŘEVODOVKA
Typ Manuální
Počet stupňů 5

6

Ráfky 6,5jx16"

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V interiéru je řada zajímavých doplňků

Brzy přijde i Cupra R

Se zveřejněním nového ceníku rovněž skončily dohady, kolik koní a jaké verze bude mít Ibiza Cupra R. Ta se totiž v ceníku objevila s motory 1.8T 132 kW (180 k) a 1.9 TDI 118 kW (160 k). Zatím u nich není uvedena cena, nicméně lze očekávat, že bude o dost vyšší než u výbavy FR. Oproti FR bude mít Cupra R 17" kola a ESP. Více ve starším článku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků