Seat Ibiza FR v prodeji: 1.8T za 483 tisíc

Ibiza FR je v podstatě jen další výbavou, která se od Sportu liší 16" koly, bočními airbagy a sportovními detaily ve vzhledu. Nabízí se dvěma motory, 1.9 TDI 96 kW (130 k) a 1.8T 110 kW (150 k). Ceny Ibizy FR jsou následující: 1.8T stojí 482 900 Kč, 1.9 TDI 531 900 Kč. Cena za 1.8T je bezesporu výborná, uvážíte-li, že máte malý sporťáček zrychlující na stovku za 8,4 s.

Poznámka: Dřívější tisková zpráva hovořila o motoru 1.9 TDI 110 kW...

Z webu Seatu vybírám:

„Přeplňovaný čtyřválec 1.8 20vT dává nejvyšší výkon 110 kW/150 k a dělá tak z Ibizy FR svižného dravce. Z nuly na 100 km/h Ibiza FR vystřelí za 8,4 s a bez zadýchání to dotáhne až na 216 km/h. Nezklame ani dieselový motor 1.9 TDi s technologií čerpadlo-tryska, který dává úctyhodných 130 koní. Takový výkon musí být pevně přikován k zemi. Stará se o to sportovně laděný podvozek s tužšími pružinami i tlumiči a také 16” litá kola s dvojitými paprsky v titanové barvě. V titanovém tónu září i kryty zpětných zrcátek a probarvení koncových světel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ibiza FR

Standardní výbavu tvoří například audiosystém Alana s CD přehrávačem, palubní počítač, ABS, ASR, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, elektronický imobilizér a dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken předních dveří a vyhřívaných zpětných zrcátek, přední i boční airbagy řidiče a spolujezdce a integrované přední mlhovky.

Sportovní dojem Ibiza FR nezkazí ani v interiéru. Palubní deska, středová konzole a výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení. Volant je obšitý komfortní perforovanou kůží s šedými stehy. Sedadla s výrazným bočním vedením jsou čalouněná textilním materiálem v metalickém odstínu.“

Technické parametry

MOTOR 1.8T 20V 1.9 TDI
Typ motoru přeplňovaný
zážehový čtyřválec
přeplňovaný
vznětový čtyřválec
Max. výkon (kW/k) 110/150 96/130
  při ot./min. 5500 4000
Objem válců (ccm) 1781 1896
Kompresní poměr 9,5:1 19:1
Počet ventilů 5V 2V
Max. toč. moment (Nm) 220 310
  při ot./min. 2000 1900
ROZMĚRY
Délka (mm) 3953
Šířka (mm) 1698
Rozvor (mm) 2460
Výška (mm) 1441
Objem zavaz. prostoru (l) 267
Při sklop. zad. sedačce (l) 665/900
VLASTNOSTI
Max. rychlost (km/h) 216 206
Zrychlení 0-100 (s) 8,4 9,4
SPOTŘEBA
Ve městě 10,9 6,5
Mimo město 6,1 4,2
Kombinovaná 7,9 5,1
Druh paliva natural nafta
BRZDY
Přední náprava Kotoučové s vnitř. chlazením
Zadní náprava Kotoučové
PŘEVODOVKA
Typ Manuální
Počet stupňů 5

6

Ráfky 6,5jx16"

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V interiéru je řada zajímavých doplňků

Brzy přijde i Cupra R

Se zveřejněním nového ceníku rovněž skončily dohady, kolik koní a jaké verze bude mít Ibiza Cupra R. Ta se totiž v ceníku objevila s motory 1.8T 132 kW (180 k) a 1.9 TDI 118 kW (160 k). Zatím u nich není uvedena cena, nicméně lze očekávat, že bude o dost vyšší než u výbavy FR. Oproti FR bude mít Cupra R 17" kola a ESP. Více ve starším článku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků