Seat Ibiza FR TDI: čipera pro spořivé

Seat připravil Ibizu FR ve verzi určené pro vyznavače klepání, omezených otáček a mastné karoserie pod hrdlem palivové nádrže.

Svého času byly diesely synonymem pro pomalé a hlučné prvky pozemní přepravy. A ještě před několika desítkami let se zdálo, že s tím zkrátka nic nenaděláme, ale v devadesátých letech se věci okolo naftožroutů začaly rychle měnit. Nejpočetnější příznivci dieselů se zřejmě rekrutují z řad majitelů vozů koncernu Volkswagen, jenž proslul takřka magickým heslem TDI. O tom, že tato technologie prokazuje své jisté přednosti i mezi malými rychlými vozy, svědčí i skutečnost, že španělský Seat představuje „ostrou“ verzi své naftové Ibizy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Seat si po zásluze užívá svých dvou triumfů v šampionátu World Touring Car, kterých ve dvou po sobě následujících ročnících dosáhl díky upraveným vozům řady Leon osazeným, světe (ne)div se, jednotkami TDI. A právě tyto úspěchy se nyní z hlediska marketingu dobře hodí ve chvíli, kdy Seat uvádí na trh nový „hot hatch“ s označením Ibiza FR TDI. Na první pohled se takřka neliší od svého benzínového kolegy, oproti němu však nabízí některými zbožňovaný a jinými zatracovaný „kopanec“ vznětového turbomotoru a příznivější spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará vznětový čtyřválec se vstřikováním common rail a docela běžným výkonem 141 koní (103 kW), jenž třídveřovému vozu umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s (8,3 s v případě „pětidvířka“) a dosažení rychlosti 209, resp. 207 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činí 4,5 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km, což pohodlně stačí k plnění normy Euro V. Výkon je na přední kola přenášen skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, o optimální trakci se starají elektronicky řízená svornost diferenciálu XDS a stabilizační systém.

Seat Leon FR TDI se v březnu začne prodávat v Anglii, kde dealeři již nyní přijímají objednávky. Další evropské země budou jistě rychle následovat.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků