Seat Ibiza FR = temperamentní Španěl + 150 koní

Ještě před začátkem prodeje ultimátní Ibizy Cupra R uvedl Seat další sportovní verzi tohoto malého vozu, tentokrát pod názvem FR, což značí Formula Racing. Místem zrození se stal autosalon v Bologni, kde byl představen také severský kombík Volvo V50

Tip: stáhněte si plakáty na plochu s vozem Seat Ibiza FR

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Ibiza FR je lehce upravená standardní Ibiza, která se řadí mezi běžnou Ibizu Sport a Ibizu Cupru R. Zatímco Ibiza Sport je spíše jen běžnou výbavou, Ibiza FR jde o něco dále. Hlvaním odlišovací mznakem jsou 16" kola z lehké slitiny s tmavším titanovým povrchem. Tuto barvu můžete najít také např. na zpětných zrcátkách nebo předních světlometech. Rozdílů oproti běžné verzi Ibiza Sport však není mnoho, kromě kol (Ibiza Sport má běžné 15" hliníky) a titanovým drobností pak FR odlišuje už jen znak FR na středním B sloupku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V interiéru pak poznáte Ibizu FR podle některých kovových doplňků na panelu přístrojů a středové konzole, výdeších klimatizace, řadící páce či rukojeti ruční brzdy. Tříramenný volant je samozřejmě obšitý kůží, stejně jako krytí řadící páky. Sportovní sedačky s dobrým bočním vedením už nabízí verze Sport, nicméně v „eferku“ došlo ještě k jejich nepatrnému vylepšení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější novinkou Ibizy FR ale nejsou doplňky exteriéru nebo interiéru, ale motory pod kapotou. „Eferko“ vyjede do světa se dvěma stopadesáti koňovými motory 1.8T a 1.9 TDI, oba známe již z ostatních koncernových vozů. Tisková zpráva je bohužel skoupá na podrobnosti. Jediné co uvádí, je spotřeba motoru TDI (6,1 l/100 km), zrychlení s 1.8T na 100 km/h (8,4 s) a maximální rychlost vozu s tímto motorem (216 km/h). Zda budou mít šestikvalt či nikoliv, se dozvíme asi až později.

Klepněte pro větší obrázek  Motor 1.8T pod kapotou; je tam docela těsno

Nové označení FR se později rozšíří i na Leon, kde označení FR nahradí výbavu Top Sport. Tisková zpráva rovněž uvádí, že Leon Top Sport se na prodejích podílí slušnými 25 procenty. Jen pro doplnění dodávám, že Ibiza Cupra R bude mít pod kapotou stejně jako FR motor 1.9 TDI 110 kW, nicméně benzín bude výkonnější - 132 kW. Standardem zde budou 17" kola či ESP.

PS. Do pondělního vydání chystáme velký test Seatu Cordoba Sport s motorem 1.9 TDI 96 kW.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků