Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Seat připravil pro svůj nejmenší model decentní facelift. Mimo několika stylingových změn se však žádná revoluce nekoná a technika malého Španěla zůstavá až na malé výjimky stejná.
Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Pokud se automobilce povede nějaký model, není třeba žádných zásadních změn. Ibiza patří mezi modely, které dostaly do vínku fešný vzhled, slušné motory a dobrou techniku, a tak se facelift odehrál spíše v rovině decentnosti a srovnání se zbytkem modelových řad. A protože je Ibiza na trhu již pět let, je jasné, že jde o poslední změny této generace. Ta příští již půjde zcela v novém duchu.

Faceliftovaná Ibiza prošla menším omlazením vzhledu. Dostala nový přední nárazník, některé modely dostanou novou koncovku výfuku, zadní světla, byť zůstala stejná, dostala nové barvy, všechny modely dostanou 15" kola z lehkých slitin s pneu 195/55. Sportovnější verze jako je FR a Cupra se ponesou na 17" kolech. Interiér se také nevyhnul menším změnám. Nový je volant, řadička, výplně dveří, středový panel a mírně modifikované jsou také výdechy ventilace. Klasicky se změní i paleta čalounění.

Jak jsem již zmínil výše, Ibiza se nedočkala modernizace a obměny motorů ani výbav či jiné techniky. Tedy až na malou drobnost. Všechny verze s výkonem nad 59 kW dostanou kotouče i na zadní nápravu. Pod kapotou se tak bude i nadále nabízet benzínový tříválec 1,2 12V 47 kW (64 k), čtyřválec 1.4 16 V 55 kW (75 k) a 74 kW (100 k), dále 1,8 turbo 110 kW (150 k) a 130 kW (177 k). Naftu zastupuje dvojice motorů v pěti výkonnostních variantách. Koncernový tříválec 1,4 TDI o výkonech 51 kW (70 k) a 59 (80 k) kW a dále čtyřválec 1,9 TDI o výkonech 74 kW (100 k), 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k). Všechny benzínové motory jsou i nadále nabízeny s pětistupňovou manuální převodovkou, jen pro motor 1,4 16V 74 kW je k dispozici i automat. Naftové motory 1.9 TDI 96 a 118 kW mají standardně šestistupňový manuál a zbytek naftových motorů je vybaveno pětistupňovým manuálem. Stejné zůstaly i výbavy, a tak u Ibizy stále najdete pětici stupňů a to Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra. Novinkou je pouze u všech modelů s výkonem větším než 74 kW standardně montovaná kontrola trakce TCS a u modelu Cupra i systém ESP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza facelift
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků