Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Seat připravil pro svůj nejmenší model decentní facelift. Mimo několika stylingových změn se však žádná revoluce nekoná a technika malého Španěla zůstavá až na malé výjimky stejná.
Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Pokud se automobilce povede nějaký model, není třeba žádných zásadních změn. Ibiza patří mezi modely, které dostaly do vínku fešný vzhled, slušné motory a dobrou techniku, a tak se facelift odehrál spíše v rovině decentnosti a srovnání se zbytkem modelových řad. A protože je Ibiza na trhu již pět let, je jasné, že jde o poslední změny této generace. Ta příští již půjde zcela v novém duchu.

Faceliftovaná Ibiza prošla menším omlazením vzhledu. Dostala nový přední nárazník, některé modely dostanou novou koncovku výfuku, zadní světla, byť zůstala stejná, dostala nové barvy, všechny modely dostanou 15" kola z lehkých slitin s pneu 195/55. Sportovnější verze jako je FR a Cupra se ponesou na 17" kolech. Interiér se také nevyhnul menším změnám. Nový je volant, řadička, výplně dveří, středový panel a mírně modifikované jsou také výdechy ventilace. Klasicky se změní i paleta čalounění.

Jak jsem již zmínil výše, Ibiza se nedočkala modernizace a obměny motorů ani výbav či jiné techniky. Tedy až na malou drobnost. Všechny verze s výkonem nad 59 kW dostanou kotouče i na zadní nápravu. Pod kapotou se tak bude i nadále nabízet benzínový tříválec 1,2 12V 47 kW (64 k), čtyřválec 1.4 16 V 55 kW (75 k) a 74 kW (100 k), dále 1,8 turbo 110 kW (150 k) a 130 kW (177 k). Naftu zastupuje dvojice motorů v pěti výkonnostních variantách. Koncernový tříválec 1,4 TDI o výkonech 51 kW (70 k) a 59 (80 k) kW a dále čtyřválec 1,9 TDI o výkonech 74 kW (100 k), 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k). Všechny benzínové motory jsou i nadále nabízeny s pětistupňovou manuální převodovkou, jen pro motor 1,4 16V 74 kW je k dispozici i automat. Naftové motory 1.9 TDI 96 a 118 kW mají standardně šestistupňový manuál a zbytek naftových motorů je vybaveno pětistupňovým manuálem. Stejné zůstaly i výbavy, a tak u Ibizy stále najdete pětici stupňů a to Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra. Novinkou je pouze u všech modelů s výkonem větším než 74 kW standardně montovaná kontrola trakce TCS a u modelu Cupra i systém ESP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza facelift
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků