Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Seat připravil pro svůj nejmenší model decentní facelift. Mimo několika stylingových změn se však žádná revoluce nekoná a technika malého Španěla zůstavá až na malé výjimky stejná.
Seat Ibiza facelift: omlazený vzhled, stejná technika

Pokud se automobilce povede nějaký model, není třeba žádných zásadních změn. Ibiza patří mezi modely, které dostaly do vínku fešný vzhled, slušné motory a dobrou techniku, a tak se facelift odehrál spíše v rovině decentnosti a srovnání se zbytkem modelových řad. A protože je Ibiza na trhu již pět let, je jasné, že jde o poslední změny této generace. Ta příští již půjde zcela v novém duchu.

Faceliftovaná Ibiza prošla menším omlazením vzhledu. Dostala nový přední nárazník, některé modely dostanou novou koncovku výfuku, zadní světla, byť zůstala stejná, dostala nové barvy, všechny modely dostanou 15" kola z lehkých slitin s pneu 195/55. Sportovnější verze jako je FR a Cupra se ponesou na 17" kolech. Interiér se také nevyhnul menším změnám. Nový je volant, řadička, výplně dveří, středový panel a mírně modifikované jsou také výdechy ventilace. Klasicky se změní i paleta čalounění.

Jak jsem již zmínil výše, Ibiza se nedočkala modernizace a obměny motorů ani výbav či jiné techniky. Tedy až na malou drobnost. Všechny verze s výkonem nad 59 kW dostanou kotouče i na zadní nápravu. Pod kapotou se tak bude i nadále nabízet benzínový tříválec 1,2 12V 47 kW (64 k), čtyřválec 1.4 16 V 55 kW (75 k) a 74 kW (100 k), dále 1,8 turbo 110 kW (150 k) a 130 kW (177 k). Naftu zastupuje dvojice motorů v pěti výkonnostních variantách. Koncernový tříválec 1,4 TDI o výkonech 51 kW (70 k) a 59 (80 k) kW a dále čtyřválec 1,9 TDI o výkonech 74 kW (100 k), 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k). Všechny benzínové motory jsou i nadále nabízeny s pětistupňovou manuální převodovkou, jen pro motor 1,4 16V 74 kW je k dispozici i automat. Naftové motory 1.9 TDI 96 a 118 kW mají standardně šestistupňový manuál a zbytek naftových motorů je vybaveno pětistupňovým manuálem. Stejné zůstaly i výbavy, a tak u Ibizy stále najdete pětici stupňů a to Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra. Novinkou je pouze u všech modelů s výkonem větším než 74 kW standardně montovaná kontrola trakce TCS a u modelu Cupra i systém ESP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza facelift

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků