Seat Ibiza prošel modernizací. Na první pohled možná není až tak znát, uvnitř ale najdete techniku, kterou třeba Škoda Fabia dostala až v rámci mezigenerační obměny.
Zatímco zvenku se Seat Ibiza po faceliftu moc nezměnil, uvnitř nastala malá revoluce. Nový je multifunkční volant, postranní výdechy ventilace jsou kruhové a infotainment se přesunul více nahoru. Středový tunel včetně tlačítkového ovládání klimatizace zůstávají skoro beze změn. Seat představil modernizovanou ibizu v polovině dubna a nyní už je k dispozici český ceník. Podíváme se tedy, jak to vypadá s cenami a výbavou.
Ibiza po modernizaci v Česku začíná na ceně 389.900 Kč. Jde o výbavu Reference, která nabízí pouze motor 1.0 TGI/66 kW spalující benzin a zemní plyn. Nejlevnější ibiza vyjíždí na 15palcových kolech s okrasnými kryty, má šest airbagů, full-LED světlomety, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, infotainment s 8,25palcovým dotykovým displejem, multifunkční volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, digitální příjem rádia, systémy Front Assist, Lane Assist nebo senzor únavy řidiče.
Ibiza Style už vedle tříválce TGI na zemní plyn nabízí i běžné verze TSI spalující pouze benzin (70 a 81 kW). Začíná na ceně 421.900 Kč (1.0 TSI/70 kW, pětistupňový manuál) a oproti verzi Reference dostanete třeba 15palcová litá kola, automatickou klimatizaci, multifunkční volant s plochou spodní částí, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná zadní okna, šest reproduktorů místo čtyř, dvojitou podlahu v kufru, konektivitu Apple CarPlay a Android Auto či dojezdovou rezervu (neplatí pro TGI).
Silnější verze motoru 1.0 TSI (81 kW, 110 koní) u linie Style stojí 438.900 Kč. Je možné ji párovat i s převodovkou DSG (v základu je šestistupňový manuál) a vedle vyššího výkonu dostanete i větší přední kotouče a kotoučové brzdy na zadních kolech. Ty má ibiza standardně u verzí s výkonem vyšším než 100 koní.
Co se motorů týče, je u luxusněji laděné verze Xcellence situace naprosto stejná jako u výbavy Style. Litrové TSI s výkonem 70 kW začíná na ceně 444.900 Kč a oproti výbavě Style dostanete navíc třeba litá 16palcová kola, ambientní osvětlení interiéru, bezklíčové odemykání a startování, zadní parkovací senzor, komfortní přední sedadla, multifunkční volant potažený perforovanou kůží, černé čalounění stropu či LED svítilny. Z praktických prvků nechybí zapsy na zadní straně předních sedadel a síť na boku středové konzole u spolujezdce.
Na samém vrcholu nabídky najdete sportovněji střiženou linii FR. Verze na plyn nechybí (od 455.900 Kč), v paletě motorů však nenajdete litrový tříválec TSI se 70 kW. Linie FR je zároveň jediná, která nabízí čtyřválec 1.5 TSI/110 kW kombinovaný s převodovkou DSG (od 544.900 Kč). V jeho případě se bavíme o nejdražším pohonu celé nabídky.
Výbava vychází z linie Style, nad její rámec však dostanete třeba litá 17palcová kola, volbu jízdního profilu (neplatí pro TGI), zadní parkovací senzory, sportovní přední sedadla a multifunkční volant s logem FR, sportovní nárazníky, falešné koncovky výfuku či sportovní podvozek (nelze pro TGI). Podle českého ceníku je navíc verze FR jediná, která nabízí elektronickou náhražku uzávěrky diferenciálu XDS.
Seat Ibiza po faceliftu: Technická data a české ceny |
Motor |
1.0 TGI |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
999 |
1498 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/k] |
66/- |
70/- |
81/- |
110/- |
Točivý moment [N.m/min-1] |
160/1800 |
175/2000 |
200/2000 |
250/1500 |
Převodovka |
6M |
5M |
6M(7A) |
7A |
Maximální rychlost [km/h] |
181 |
186 |
195 |
216 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
12,1 |
10,9 |
10,2(10,0) |
8,2 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,0 - 5,3* |
4,5 - 4,8 |
4,7 - 4,9 |
4,8 - 5,0 |
Cena Refefence [Kč] |
389 900 |
- |
- |
- |
Cena Style [Kč] |
429 900 |
421 900 |
438 900 |
- |
Cena Xcellence [Kč] |
452 900 |
444 900 |
461 900 |
- |
Cena FR [Kč] |
- |
- |
464 900 |
544 900 |
*Spotřeba v m3 CNG/100 km, příplatek za DSG činí 40.000 Kč |