Seat Ibiza Ecomotive s rekordně nízkou kombinovanou spotřebou

Zhruba před týdnem se bývalý rakouský závodní jezdec Gerhard Plattner pokusil překonat rekord v kombinované spotřebě a hned na úvod nutno říci, že se mu to povedlo velice dobře. V Seatu Ibiza v úsporné úpravě Ecomotive na 1 526 km dlouhé trase ze španělského Martorellu do německého Gottingenu se mu totiž podařilo dosáhnout kombinované spotřeby pouhých 2,91 l/100 km, což v rámci koncernu představuje nový rekord. V této souvislosti připomeňme, že úsporná verze Ecomotive je vybavena 1,4 litrovým dieselovým tříválcem a od té standardní se liší upraveným stálým převodem, lepší aerodynamikou a pneumatikami s nižším valivým odporem.

Původní plán byl pokořit ve spotřebě Seat Leon, u něhož se při obdobném testu v reálném provozu podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 3,5 l/100 km, ještě před jízdou bylo přibližně vypočítáno, že Ibize Ecomotive se svého většího bratra podaří překonat o 0,2 l, avšak po dojezdu do německého Gottingenu mohli organizátoři konstatovat ještě lepší výsledek. Po celou dobu jízdy dodržoval řidič všechny úsporné zásady, rychlost přitom obvykle nepřesahovala 110 km/h a na některých úsecích dálnic byla i 130 km/h, po počátečním tankování byla úplně plná 45,53 litrová nádrž zaplombována, aby se tak zabránilo různým machinacím a podezřením.
Výsledek je to určitě pro mnohé záviděníhodný, ovšem bez potřebných zkušeností a jakési vnitřní disciplíny v reálném provozu těžko dosažitelný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive a její vzorný řidič
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků