Seat Ibiza Ecomotive přichází se „zeleným“ turbodieselem

Španělská automobilka Seat vytáhla v ostatních dnech z rukávu hned dvě novinky. Ostrou Ibizu Cupra jsme vám představili již včera, nyní se podívejme na tu druhou stranu - jak vypadá umírněná Ibiza s přívlastkem šetrných modelů Ecomotive.

Zvenčí se Ibiza Ecomotive od běžné verze liší jen v detailech, patrnější rozdíl je však vidět při pohledu pod kapotu, kde najdeme koncernový tříválec 1,4 TDi nastavený na výkon 80 koní, kterému sekunduje pětistupňová převodovka s upravenými převody. Samozřejmostí je i filtr pěvných částic DPF a pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 175/70 R14. 

Paradoxní je však fakt, že automobilka zatím nezveřejnila bližší informace o spotřebě, které můžeme v souvislosti s tímto úsporným vozem považovat za dosti podstatné. Stejný agregát však ve svých útrobách ukrývá i VW Polo BlueMotion, který s ním dosahuje kombinované spotřeby 4 l/100 km. Z toho tedy můžeme vyvodit, že spotřeba tohoto Seatu bude zhruba stejná. Tuto domněnku potvrzuje i oficiální informace, že vůz vypustí 99 g emisí CO2 na kilometr.

 Připomeňme si, že předešlá generace tohoto vozu získala jen přednedávnem ocenění „Nejekologičtější vůz“ udělené německým automotoklubem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků