Seat Ibiza Ecomotive přichází se „zeleným“ turbodieselem

Španělská automobilka Seat vytáhla v ostatních dnech z rukávu hned dvě novinky. Ostrou Ibizu Cupra jsme vám představili již včera, nyní se podívejme na tu druhou stranu - jak vypadá umírněná Ibiza s přívlastkem šetrných modelů Ecomotive.

Zvenčí se Ibiza Ecomotive od běžné verze liší jen v detailech, patrnější rozdíl je však vidět při pohledu pod kapotu, kde najdeme koncernový tříválec 1,4 TDi nastavený na výkon 80 koní, kterému sekunduje pětistupňová převodovka s upravenými převody. Samozřejmostí je i filtr pěvných částic DPF a pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 175/70 R14. 

Paradoxní je však fakt, že automobilka zatím nezveřejnila bližší informace o spotřebě, které můžeme v souvislosti s tímto úsporným vozem považovat za dosti podstatné. Stejný agregát však ve svých útrobách ukrývá i VW Polo BlueMotion, který s ním dosahuje kombinované spotřeby 4 l/100 km. Z toho tedy můžeme vyvodit, že spotřeba tohoto Seatu bude zhruba stejná. Tuto domněnku potvrzuje i oficiální informace, že vůz vypustí 99 g emisí CO2 na kilometr.

 Připomeňme si, že předešlá generace tohoto vozu získala jen přednedávnem ocenění „Nejekologičtější vůz“ udělené německým automotoklubem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 7 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků