Seat Ibiza Ecomotive přichází se „zeleným“ turbodieselem

Španělská automobilka Seat vytáhla v ostatních dnech z rukávu hned dvě novinky. Ostrou Ibizu Cupra jsme vám představili již včera, nyní se podívejme na tu druhou stranu - jak vypadá umírněná Ibiza s přívlastkem šetrných modelů Ecomotive.

Zvenčí se Ibiza Ecomotive od běžné verze liší jen v detailech, patrnější rozdíl je však vidět při pohledu pod kapotu, kde najdeme koncernový tříválec 1,4 TDi nastavený na výkon 80 koní, kterému sekunduje pětistupňová převodovka s upravenými převody. Samozřejmostí je i filtr pěvných částic DPF a pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 175/70 R14. 

Paradoxní je však fakt, že automobilka zatím nezveřejnila bližší informace o spotřebě, které můžeme v souvislosti s tímto úsporným vozem považovat za dosti podstatné. Stejný agregát však ve svých útrobách ukrývá i VW Polo BlueMotion, který s ním dosahuje kombinované spotřeby 4 l/100 km. Z toho tedy můžeme vyvodit, že spotřeba tohoto Seatu bude zhruba stejná. Tuto domněnku potvrzuje i oficiální informace, že vůz vypustí 99 g emisí CO2 na kilometr.

 Připomeňme si, že předešlá generace tohoto vozu získala jen přednedávnem ocenění „Nejekologičtější vůz“ udělené německým automotoklubem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků