Seat Ibiza Cupra R

Seat představil na birminghamském autosalonu první automobil, vyvinutý Seatem Sport, určený pro sériovou produkci.
Seat Ibiza Cupra R
Seat představil na birminghamském autosalonu první automobil, vyvinutý Seatem Sport, určený pro sériovou produkci.

Při vývoji modelu Ibiza Cupra R byly využity více než šestileté zkušenosti z světových automobilových soutěží – první etapa se odehrávala v dvoulitrové třídě s Ibizou KitCar a druhá pak s Cordobou WRC.

Novou Ibizu Cupra R pohání čtyřválcový motor 1.8 Turbo, nabízející výkon 180 ks. Jedná se v podstatě o tentýž motor jako např. ve Škodě Octavia RS. Ibiza Cupra R s ním dosahuje maximální rychlost 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,2 vteřiny.

Právě to, že tento motor nabízí výkon přes 100 ks na jeden litr objemu a na jednoho „koně“ připadá pouze 6,2 kg hmotnosti Ibizi, umožňuje zvládnou 1 kilometr s pevným startem za 28,3 vteřiny.

Dalším důležitým údajem je hodnota točivého momentu. Maximální hodnota točivého momentu 235 Nm je dostupná v rozmezí od 2100 do 5000 ot./min. Právě této impozantní hodnotě točivého momentu vděčí Ibiza za vysokou pružnost i na pátý rychlostí stupeň (např. 60 na 100 km/h za 10 vteřin).

Protože sportovní automobil se neskládá pouze z výkonného motoru, má Cupra R upraven i podvozek. Kromě o 10% tužšího nastavení tlumení je Cupra R posazena o 7 mm níže k vozovce a rozšířena o 6 mm (srovnáváno s Ibizou Cupra). Za zmínku stojí i brzdový systém vybavený vpředu kotouči o průměru 305 mm a čtyřpístkovými třmeny Brembo. Vzadu jsou kotouče o průměru 232 mm. Právě díky těmto zmíněným komponentům zastaví Cupra R ze 120 km/h na 38,5 metrech. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Pirelli Pzero o rozměru 205/45 ZR16 na litých discích O.Z. Racing.

Ve výbavě Ibizi Cupra R najdeme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, ABS, protiprokluzový systém TCS, elektronický stabilizační program ESP, centrální zamykání, rádio s osmi reproduktory a přípravou na CD měnič v zavazadlovém prostoru. V interiéru přibyl také teploměr oleje a voltmetr.

Seat Ibiza Cupra R se bude vyrábět ve žluté, červené nebo černé barvě. Vyrobeno bude pouze 200 ks modelu Cupra R, tím je zajištěna vysoká exkluzivita tohoto výjimečného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků