Seat Ibiza Cupra R

Seat představil na birminghamském autosalonu první automobil, vyvinutý Seatem Sport, určený pro sériovou produkci.
Seat Ibiza Cupra R
Seat představil na birminghamském autosalonu první automobil, vyvinutý Seatem Sport, určený pro sériovou produkci.

Při vývoji modelu Ibiza Cupra R byly využity více než šestileté zkušenosti z světových automobilových soutěží – první etapa se odehrávala v dvoulitrové třídě s Ibizou KitCar a druhá pak s Cordobou WRC.

Novou Ibizu Cupra R pohání čtyřválcový motor 1.8 Turbo, nabízející výkon 180 ks. Jedná se v podstatě o tentýž motor jako např. ve Škodě Octavia RS. Ibiza Cupra R s ním dosahuje maximální rychlost 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,2 vteřiny.

Právě to, že tento motor nabízí výkon přes 100 ks na jeden litr objemu a na jednoho „koně“ připadá pouze 6,2 kg hmotnosti Ibizi, umožňuje zvládnou 1 kilometr s pevným startem za 28,3 vteřiny.

Dalším důležitým údajem je hodnota točivého momentu. Maximální hodnota točivého momentu 235 Nm je dostupná v rozmezí od 2100 do 5000 ot./min. Právě této impozantní hodnotě točivého momentu vděčí Ibiza za vysokou pružnost i na pátý rychlostí stupeň (např. 60 na 100 km/h za 10 vteřin).

Protože sportovní automobil se neskládá pouze z výkonného motoru, má Cupra R upraven i podvozek. Kromě o 10% tužšího nastavení tlumení je Cupra R posazena o 7 mm níže k vozovce a rozšířena o 6 mm (srovnáváno s Ibizou Cupra). Za zmínku stojí i brzdový systém vybavený vpředu kotouči o průměru 305 mm a čtyřpístkovými třmeny Brembo. Vzadu jsou kotouče o průměru 232 mm. Právě díky těmto zmíněným komponentům zastaví Cupra R ze 120 km/h na 38,5 metrech. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Pirelli Pzero o rozměru 205/45 ZR16 na litých discích O.Z. Racing.

Ve výbavě Ibizi Cupra R najdeme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, ABS, protiprokluzový systém TCS, elektronický stabilizační program ESP, centrální zamykání, rádio s osmi reproduktory a přípravou na CD měnič v zavazadlovém prostoru. V interiéru přibyl také teploměr oleje a voltmetr.

Seat Ibiza Cupra R se bude vyrábět ve žluté, červené nebo černé barvě. Vyrobeno bude pouze 200 ks modelu Cupra R, tím je zajištěna vysoká exkluzivita tohoto výjimečného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků