Seat Ibiza Cupra R: ostrý hatchback v prodeji

O nejvýkonnější verzi Ibizy jsme už krátce psali několikrát (naposledy v článku o zahájení prodeje Ibizy FR). Pod kapotou se budou ukrývat dva známé motory, přeplňované čtyřválce 1.8T a 1.9 TDI, které budou vyladěné na 180 (132 kW, 245 Nm) a 160 (118 kW, 330 Nm) koní.

S naftovým motorem 1.9 TDI dosáhne Cupra R na stovku za 7,6 sekundy a může jet až 220 km/h. Standarně bude kombinována s šestistupňovým manuálem a spotřebuje 5,4 l na sto km. Výkonnější benzínový motor 1.8T urychlí Ibizu na stovku za 7,3 s, maximálka bude 230 km/h a spotřeba 7,9 litru na sto km; ve standardu je opět šestikvalt.

V základní výbavě Cupry najdete sportovní designové doplňky exteriéru i interiéru, samozřejmostí je přitvrzený podvozek s 17" litými koly a pneumatikami 205/40. Ve standardní výbavě najdete rádio s CD přehrávačem se šesti reproduktory, okna v elektrice, palubní počítač, dálkové ovládání centrálu, přední a boční airbagy a ABS.

V Německu stojí obě varianty 20 960 eur, tedy cca 670 tisíc (ve standardu je ale navíc ESP a automatická klimatizace); u nás přijde 1.8T na 609 900 Kč a 1.9 TDI pak 654 900 Kč.

Poznámka: Verze 1.8T FR stojí 489 000 Kč, 1.9 TDI FR pak 534 900 Kč.

Přehled parametrů

Motor 1.2 12V 1.4 16V 1.4 16V aut. 1.4 16V 1,8 20v 1,8 20T 1.4 TDI 1.9 SDI 1.9 TDI 1.9 TDI 1.9 TDI
Typ motoru Řadový tříválec Řadový čtyřválec Přeplňovaný čtyřválec Řadový tříválec Řadový čtyřválec
Max. výkon kW/k 47 55 74 110 132 55 47 74 96 118
Max. výkon k 64 75 100 150 180 75 64 100 130 160
při ot/min 5400 5000 6000 5800 5800 4000
Zdvihový objem válců cm3 1198 1390 1781 1781 1442 1896
Kompresní poměr 10,4 10,5 9,5 9,5 19,5 19,5 19 19 19
Počet ventilů na válec 4v 4v 4v 5v 5v 2v 2v 2v 2v 2v
Max. točivý moment Nm 112 126 126 220 245 195 125 240 310 330
při ot/min 3000 3800 3440 1950-4500 2000 2200 1600 - 2800 1800 - 2400 1900 1900
Jízdní vlastnosti
Max. rychlost km/h 166 173 169 190 216 229,7 172 162 190 206 220
Zrychlení 0-100 km/h/s 14,9 13,2 15,6 11,2 8,4 7,29 13,9 17 10,8 9,4 7,6
Spotřeba paliva
Ve městě, l/100 km 7,7 8,9 10,3 9,5 10,8 10,9 5,7 6,4 6,5 6,5 7.0
Mimo město, l/100 km 5,1 5,3 5,9 5,6 6 6,1 4,1 4,1 4,1 4,2 4.5
Kombinovaná, l/100 km 6 6,5 7,5 7 7,8  7,9 4,6 4,9 5 5,1 5.4
Druh paliva Natural Nafta
Objem nádrže, l 45
Rozměry
Délka, mm 3953
Šířka, mm 1698
Rozvor, mm 2460
Výška, mm 1441
Objem zavazadlového prostoru, l 267
při sklop. zadní sedačce, l 665/900
Brzdy
Přední náprava Kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní náprava Bubnové Kotoučové Bubnové Kotoučové
Převodovka
Typ Manuální Automat Manuální
Počet převodových stupňů 5 5 4 5 5 5 5 5 5 6 6
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost, kg 1015 1034 1067 1049 1154 1177 1128 1090 1142 1192 1215
Celková hmotnost, kg 1510 1529 1532 1544 1649 1649 1623 1585 1637 1687 1675

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků