Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogalerie: Seat Ibiza Cupra

Skutečně se potvrdilo to, co jsme psali před třemi měsíci. Hot hatch Seat Ibiza v ostré verzi Cupra dostal motor 1.8 TSI místo dřívější jednotky 1.4 TSI. Navíc teď konečně můžete mít klasickou manuální převodovku, dříve šlo motor spojit pouze s automatem DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod kapotu se nastěhoval motor 1.8 TSI a manuální převodovka. Nově má Seat Ibiza Cupra rovněž nastavitelné tlumiče a odezvu posilovače řízení

Princip upsizingu je v dnešní době, a v koncernu VW zvláště, skutečně velmi unikátní záležitost. Pokud se toho VW chytí, mohli bychom se za pár let dočkat třeba Škody Octavia RS 5.2 V10... Ale teď už zase vážně.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Motor 1.4 TSI s přeplňováním twincharger (kompresor pro nástup z nízkých otáček a turbo pro tlak v těch vyšších) byl svého času několikanásobný vítěz ankety Engine of the year. Je ale příliš složitý a drahý a Volkswagen od něj upustil.

Jednotka 1.8 TSI nyní posílá přes šestistupňový manuál a diferenciál se systémem XDS (elektronika supluje funkci uzávěrky) výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 320 Nm. Ten je k dispozici v rozmezí 1450 až 4200 ot./min. Proti předchozímu motoru 1.4 TSI je to zlepšení o 12 koní a hned 70 Nm.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

Pokud jde o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrychlí na stovku za 6,7 sekundy, rozjede se na 235 km/h a podle normy NEDC spotřebuje rovných šest litrů na 100 km. Nově jsou k dispozici i přepínatelné tlumiče, jejichž tuhost si můžete nastavit v režimech Comfort a Sport. S tím se změní i nastavení odezvy posilovače řízení.

Pak už se novinky týkají především výbavy, barev, kol a různých aplikací a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by se měla na trhu objevit záhy po představení na autosalonu ve Frankfurtu.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogalerie: Seat Ibiza Cupra
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků