Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogalerie: Seat Ibiza Cupra

Skutečně se potvrdilo to, co jsme psali před třemi měsíci. Hot hatch Seat Ibiza v ostré verzi Cupra dostal motor 1.8 TSI místo dřívější jednotky 1.4 TSI. Navíc teď konečně můžete mít klasickou manuální převodovku, dříve šlo motor spojit pouze s automatem DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod kapotu se nastěhoval motor 1.8 TSI a manuální převodovka. Nově má Seat Ibiza Cupra rovněž nastavitelné tlumiče a odezvu posilovače řízení

Princip upsizingu je v dnešní době, a v koncernu VW zvláště, skutečně velmi unikátní záležitost. Pokud se toho VW chytí, mohli bychom se za pár let dočkat třeba Škody Octavia RS 5.2 V10... Ale teď už zase vážně.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Motor 1.4 TSI s přeplňováním twincharger (kompresor pro nástup z nízkých otáček a turbo pro tlak v těch vyšších) byl svého času několikanásobný vítěz ankety Engine of the year. Je ale příliš složitý a drahý a Volkswagen od něj upustil.

Jednotka 1.8 TSI nyní posílá přes šestistupňový manuál a diferenciál se systémem XDS (elektronika supluje funkci uzávěrky) výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 320 Nm. Ten je k dispozici v rozmezí 1450 až 4200 ot./min. Proti předchozímu motoru 1.4 TSI je to zlepšení o 12 koní a hned 70 Nm.

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

Pokud jde o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrychlí na stovku za 6,7 sekundy, rozjede se na 235 km/h a podle normy NEDC spotřebuje rovných šest litrů na 100 km. Nově jsou k dispozici i přepínatelné tlumiče, jejichž tuhost si můžete nastavit v režimech Comfort a Sport. S tím se změní i nastavení odezvy posilovače řízení.

Pak už se novinky týkají především výbavy, barev, kol a různých aplikací a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by se měla na trhu objevit záhy po představení na autosalonu ve Frankfurtu.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogalerie: Seat Ibiza Cupra
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků