Seat Ibiza, Cordoba, Leon a Toledo jsou až o 120 tisíc levnější

55 komentářů

Petr
7. ledna • 22:40

Jak na to tak koukám, propagátor Seatu Leonardo Cupránek asi zapláče  Mohl ušetřit sto klacků.

vita
7. ledna • 23:43

Pochybuji slevy jsou na Leona bez motoru. A slovo "ušetřit" a nějaký pátek jezdit a pak "ušetřit" vyzní jako "koupim si nový P4 3.2G až zlevní".

Leonardo Cupranek
8. ledna • 8:57

Ale nezaplacu. Jednak jsem dostal dost dobrou cenu a jednak to bylo skoro pred rokem.

Za kolik je ted Toledo Signo TDI? Treba na to ted budou mit i ti, kterym vadi, ze do Octavie davaj jen slabe diesely. A treba si ted Leona bude moct koupit clovek, kteremu vadi, ze do Octavie nedavaj najednou silny motor, ctyrkolku a sestikvalt.

Kazdopadne v porovnani s Ibizou je jedina cenove vyhodna Fabia asi jen ta s napisem RS.

A kdo si porovna ceny srovnatelnych Octavii s podobne vybavenymi a zmotorovanymi Toledy, tomu uz pred slevama bylo jasne, ze Octavia moc vyhodna neni. A to sem to Toledo chudaci musej dovezt az z Belgie, skodivky jen z Boleslavi )

Michal
8. ledna • 9:28

Proč by si lidi museli neustále kupovat šestikvalty? Např. já jsem rád, že nemusím tolik řadit, prostě se rozjedu na osmdesát, dám tam pětku a jedu až do 220... Na dálnici bych pak musel furt přehazovat pětku a šestku, fuj

Raději bych

Leonardo Cupranek
8. ledna • 21:48

Tak to mi teda ver, ze zas tak casto radit nemusim. Sestku tam klidne dam v 60ti, nejpozdeji v 80ti (pokud nechci dramaticky akcelerovat). A pak to na ni vydrzi az nekam za posledni dilek tachometru oznaceny 240km/h.

Ale fakt je, ze bych ten sestikvalt chtel mene sportovne odstupnovany. Prijde mi (i petikvalt) na nic, pokud tam nejvyssi stupen vrazim treba v 70ti a dalsich 140 neni kam zaradit. Jenze tento problem zadny automat neresi, spise naopak.

Ale po sestikvaltu jsem touzil v dobach, kdy jsem mel slabsi TDI s petikvaltem a tuto touhu jsem si proste splnil. A naprosto nelituji a do petikvaltu buch uz nikdy dobrovolne nesel. A automat (sorry) si poridim, az budu senil v duchodu s chromou pravackou.

Kdyz jsem vezl znameho z jedne parby domu, ptal se me:"Ty mas automat?". Ja na to:"Ne, proc?". A on:"No protoze jsem se vubec nevsiml, ze bys radil.". A je to proste tak. Se 430Nm proste na tu sestku muzete jet v obci tachometrovejch 55 a na konci obce v pohode plynule zrychlit. Pokud zrovna nemam potrebu nejakemu zavodnikovi ukazovat, jak jede spravne TDI a v duchu mu hrozit "neprovokuj, nebo podradim na petku", tak proste k nejakemu dramatickemu kvedlani s pakou moc duvodu neni. Ale samozrejme u petikvaltu by tech duvodu asi bylo jeste min. Ale jelikoz mam zkusenost s obojim, uz bych nikdy nemenil a zavidim autobusakum osmikvalty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jakub
11. ledna • 17:55

To musel bejt ten tvuj znamej docela dost sparenej, kdyz ti polozil takovouhle otazku...

Leonardo Cupranek
11. ledna • 18:12

To ne, ale byl ze svoji Fabie 1.4 zvyklej radit casto jako ve formuli 1

Tam se musi podrazovat prakticky pred kazdou bouli ci vlnkou na silnici

Šumík
11. ledna • 23:53

Přesně taky jsem měl pújčenou tu tragickou Fabii od strýce(1.4 MPI 44Kw). No to byla ale "jízda" Když to netočilo aspoň 4000, tak to moc nejelo. A pod 2000 neměl daleko k chcípnutí. Vibrace na volnoběh, no hrůza. Auto jako celek je perfekní, byl jsem dokonce překvapen předností řazení, ale motor ten dojem rychle pokazí.  

Leonardo Cupranek
12. ledna • 9:18

No, ono to samozrejme k tride auta a k jeho cene tak hrozne neni. Ale v absolutnim srovnani ano. Me ve fabii ale vadily jine veci. Takova ta neutulnost a nepohodli (odpocivadlo na levou nohu, operka pro levou ani pravou nohu, hluk z venku - mel jsem pocit, ze mam otevrene okenko).

SL
9. ledna • 8:01

Promiňte, nejsem starý a senilní, ale mám pod zadkem 505 koní, a 700Nm na zadní nápravě, automat a ESP mi zvláště v těchto měsících dost pomáhají udržet to stádo na silnici a věřte mi, skutečně bych neměnil za 6-ti kvalt. Jsem fajn řidič, ale tak rychle jako ten automat řadit zkrátka neumím.

Leonardo Cupranek
9. ledna • 8:57

No jo, mit v tehle sragorach motor ve predu a nahon na zadek, tak bych asi taky chtel, aby mi s tim elektronika a automaticka prevodovka trochu pomohla. Ale radeji nez automatem bych to resil pohonem 4x4 v kombinaci s ESP.

Ja proste jen srovnavam srovnatelne - tedy stejne auto s peti a sestikvaltem. Mel jsem Toledo TDI s peti i se sestikvaltem a ten sestikvalt ma rozhodne vyznam. Jinak by ho tam ani nedavali. Davaj tam i automat, ale to neni nic pro me. Az budu mit nekdy neco vetsiho, tak mozna. V takovem Superbu 2.5 TDI bych uz o nem asi uvazoval, ale do chrastitka v nizsi stredni tride je to asi nesmysl.

To stare Toledo jelo maximalne tak 190. Tohle jede 240. Jelikoz ten motor ale ma stejne spektrum vyuzitelnych otacek (omezovac je ve stejnych otackach), tak proste potrebuje jednak tezsi prevod a vice prevodovych stupnu je samozrejme vyhodou.

SL
9. ledna • 16:07

Tak to potom jo, myslel jsem že haníte automaty v celém spektru. Když jsem měl Alfu GTV, tak bych tam taky automat nezkousnul, ale prostě u V6 a více je to fakt k nezaplacení. Opravdu si troufnu tvrdit, že bych u svého motoru nedokázal řadit s takovou noblesou jako onen automat.

ace3
9. ledna • 18:00

Nechtel byste sestikvalt... No dejme tomu, ALE co takhle sedmikvalt? To uz je neco jinyho co? Docela bych to s tim chtel zkusit..

SL
10. ledna • 16:59

Ano,samozřejmě. Sedmikvalt, ale v automatu. A myslím, že se ho dočkám jen to chce trochu trpělivosti.

Leonardo Cupranek
11. ledna • 12:46

Jo, do medaku uz snad automatickej sedmikvalt davaj, nebo brzy zacnou. Ale jednak to je alespon 2x drazsi auto a jednak je to strasna nuda. Ja mam manual fakt rad. Automat je pro lidi, kteri v jezdeni nespatruji zadnou zabavu, jen se chteji prepravit z bodu A do bodu B. Manual (zejmena sestikvalt a vice) je pro lidi, kteri si jizdu uzivaji, nectou si pri tom Wall Street Journal, nevyrizujou hovory, neposlouchaj Aidu, atd...

Šumík
11. ledna • 14:42

No přesně, s automatem bych za volantem asi usnul. Měl jsem půjčený Mercedes 270CDI s pětistupňovým automatem, zátah parádní, komfort taky, takže příjemný svezení, ale měl jsem pocit takový izolovanosti, že už jen točím volantem a mačkám dva pedály. Prostě nebyl to řidičský zážitek, kdy tam kopu kvalty, smažím kola, vyrovnávám smyky.....atd.

Leonardo Cupranek
11. ledna • 17:00

Mimochodem, jaky vykon ma ten 270CDI?

Z
11. ledna • 23:51

130 kW.

http://www.autorevue.cz/Text/Ar.asp?ARI=2137

Leonardo Cupranek
12. ledna • 9:15

Jen 130kW z 2.7 litru? Proboha vzdyt VW 2.0 TDI je i 132kW !

To teda zlate VW a BMW. Opravdu asi plati, ze nikdo jinej diesel vyrobit neumi  ;-((  Pak nemaj mit diesely spatnou povest, dve automobilky to vylepsit nezvladnou.

SL
13. ledna • 7:45

U tohodle auta jde o plynulost zatahu a klid, nikoli o nakopnuti kobylou, kdyz zabere turbo! Chapete?

C 30 CDI AMG ma taky hodne koniku, protoze je k tomu urceno.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 20:16

No o tom ja preci vubec nepochybuju a nepolemizuju. Jen jsem si dovolil konstatovat, ze se jeden majitel 270CDI dost snazil a pak dost divil. To, ze pri tom zavodeni zazival vic komfortu, o tom neni pochyb. A to, ze 320CDI v uprave od AMG ujede ledascemu, tak o tom taky nepochybuju.

SL
15. ledna • 8:38

Zdravím. Včera jsem jel něco kolem páté z Brna a získal jsem zajímavé garde. Stříbrný Seat Leon s červeným TDI. Jelo mu to moc pěkně musím přiznat. Nevím jestli chtěl závodit, ale musím uznat, že kromě zrychlení např 160 - 200 se mě vcelku zdatně držel až po Průhonice. Někde u Jihlavy se nás chytla ještě A4 v avantu, ale ten se odpojil u Benešova.

Leonardo Cupranek
15. ledna • 21:00

Ja to nebyl, ja mam Toledo )))))

Co mas ty?

Taky by me zajimalo, jestli ten Leon TDI byl bez upravy, nebo ciplej (+-30% navrch). Ale to se asi nedozvime.

Mimochodem - to ses na nej musel podivat hodne zblizka, kdyz jsi poznal barvu tech malinkejchpismene. Ja to vetsinou nepoznam - leda tak z hodne male vzdalenosti a nesmi to bejt moc spinavy - pak je vse stejne sedive.

SL
17. ledna • 17:32

Teď momentálně kočíruju SL55AMG. :o)
Jel v levým asi 180, já za ním asi 200, tak jsem se na něj nalepil a čekal až mi uhne, takže jsem písmenka viděl docela zřetelně. Uhnul, ale hned se za mě zapřáhl a držel. Počasí a počet lidí na silnici nebyl opravdu příznivej pro závodění, ale s tempomatem na 190 se za mnou držel až po Průhonice (nevím jestli ho provokovalo to AMG :o)). Fakt mu to jelo pěkně musím uznat, na 4 válec a ještě diesel .... ale jak jsem psal je to o tom, že když jsem chtěl zrychlit ze 160 na 200, tak jsem tam byl o velkou chvíli dřív než on --- jenže to se nedá srovnávat, mám o čtyři válce víc, velikej kompresor a asi tak 350 koní k dobru

Z
12. ledna • 23:09

Já bych to viděl spíš tak, jak to bylo napsaný v diskusi pod tím článkem - nehonili to aby to mělo "meďourovkou" výdrž a lepší křivku Mk. Z toho by vyplývala větší využitelná rezerva motoru při tunění.

Šumík
12. ledna • 21:38

O tom, že diesely má nejlepší VW a BMW není vůbec pochyb. Meďour má sice jen 130Kw, ale jak jsem v něm jel, tak měl díky tomu hladce položený krouťák a vyrovnaný zátah(točil jsem to až k 5000ot.

Takový BMW 330Cd to je můj sen....

Leonardo Cupranek
12. ledna • 22:02

Me by se taky 330d libila, ale mam pocit, ze mnou favorizovanou kombinaci 330xcd asi nedelaj. Takze radeji 330xd, nez 330cd - preci jen te zadokolky bych se bal.

Šumík
11. ledna • 23:49

Něco před 170 koníků a 400N.m.. Stovka tam byla za 9 vteřin a něco. Neboj se na tebe by nestačil, je to vypasený prase.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 9:13

No prave, on se snazil zavodit do kopce, ale docela v pohode jsem mu ujel. Ted jsem na AUTO.CZ cetl, ze 320CDI ma 150kW. To teda neni na 3.2 moc, kdyz treba VW 2.0 TDI ma 132kW. Mercedes evidentne kazi povest dieselovym motorum )  Pokud je medak s 320CDI fak o dost tezsi, mozna bych ujel i jemu

Carlos
12. ledna • 13:51

to Leo: Ehm kolega ma toho MB 320 CDI a ver mi, ze by tvuj sen spanelskych tuneru na nej nestacil. Nechci te nejak schazovat, ale je to uplne o necem jinem. Jedes 200 km/h a mas pocit, ze ten Mercedes stoji. V Seatu mas pocit, ze se zabijes. Holt ten Mercedes je jina trida, i kdyz mi vadi urcita cigo image.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 19:10

No to mas samozrejme pravdu. O tom nikdo nediskutuje. Ve dvou kilech je v Seatu cejtis (a 240 jakbysmet), kdezto medak se furt chova klidne a komfortne. Taky to ale stoji odpovidajici penize.

Rikal jsem jen, ze 270CDI jsem v pohode ujel. Taky neni divu, 144kW je proste vic, nez 130kW. 320CDI by mi to pravdepodobne natrel, ale asi to nebude nic tak dramatickyho - rozdil vykonu neni az tyak zasadni a medak je asi trochu tezsi.

Ale nikdo nepochybuje, ze medak je uplne jina trida. Uroven komfortu jsem se nikdy ani nepokousel srovnavat.

Nicmene musim rict, ze jsem s Toledem (za ty penize) docela spokojen - a to jak s motorama a prevodovkou, tak i s urovni vybavy. Ani co do vybavy mi tam nic nechybi, climatronic s nezavislym topenim spolupracuje na vybornou, tempomat, kontrola trakce, ale treba i destovy senzor ci elektrochromaticke zrcatko funguji take dobre. Vnejsi zrcatka nejen hrejou, ale i se sklapej, radio prizpusobuje hlasitost hluku v kabine, atd... Ne ze bych si nedovedl predstavit zadna zlepseni (to teda chran Buh), ale tehdy mi to docela prislo jako docela dobry auto za penize, ktere me nepolozi. Ne ze by Seat nedelal jsete vykonnejsi auta, ale proste jsem volil mezi vykonem a nizkou spotrebou nafty. Ale kazdy ma miru jinde - nekdo si presne toto muze myslet o 320CDI, nebo treba o BMW 745. A nekdo hlolt o Fabii HTP.

Carlos
13. ledna • 7:35

to Leo: to jo mas recht, me se ten tvuj vykon taky libi. Jelikoz vsichni tihle sportaci jak tvrdej, ze nafta patri do kamen si musi uvedomit, ze je rozdil jet na krev za 8l/100 km nebo jet na krev za 15l/100km. Nejde jen o penize, ale i o tu nutnost porad hlidat, jestli jeste dojedu a ted uz musi tankovat atd. Holt i ja mam naftaky kvuli tomu rad. Neni problem koupit Subaru WRX, ale jezdit s nim kazdej den do prace je uz vec jina.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 20:23

No, Subaru WRX STI je trochu extrem a na jezdeni do prace fakt moc neni (furt menit desticky, dolejvat vodu do intercoolerove mlhy, atd... ). I kdyz i po meste jich clovek par potka.

Ale i o dieselech se rika, ze nejsou vhodne na kratke popojizdeni. Ani nevim proc, nejak mi to neprijde. Ale urcite se to dyl zahriva a nechat celej den bezet nezavisle topeni taky neni zadarmo.

Nizsi spotreba dieselu je moc prijmna, ale jestli spidlove budou postupovat v nastoupenem kurzu, tak nevim.

SL
11. ledna • 16:03

Samozrejme, jak jsem psal. Manual ma velke kouzlo, ale musi se s tim umet sakra zachazet. Je pravda, ze jsem hodne zpohodlnel, ale taky je pravda ze jsem na okruhu na rozjezd vzdycky udelal i Modenu a Maranello. Samozrejme, kdyz sedim v Lambu nebo eFku, je to pocit k nezaplaceni a tan "kvalt-klacek" je proste cast duse toho auta, kdyz tam kolem osmi tisic za velkeho buraceni muzete zacvaknout do kulisy dalsi rychlost, pretekate blazenosti a adrenalinem. Ale k cemu je mi to na silnici? Sednu do SL a citim komfort, nic mi na te silnici nechybi a verte, ze kdyz potrebuju predjed, zrychlit ci cokoli jineho a do 55 pod kapotou nezne zafouka kompresor , tak ten automat se chova naprosto korektne, kickdown je uzasnej a ty dve rychlosti jsou dole driv nez byste na tu paku vubec sahli.

Leonardo Cupranek
11. ledna • 16:59

No jo, ale ta cena ;-((

To ja bych taky nejradeji Veyrona, ale leda na hypoteku

jimi
11. ledna • 14:36

neni automat jako automat...,nemuzeme vsechny automaty hazet do jednoho pytle...jine je to klasika u starych medouru a u soucasnych 4-valcu i vic(starej system bez vetsiho zasahu a kontroly elektroniky)...-tam si dela automat co chce on a ne vy...ale casy se meni-elektronika dela divy-nekdy je s nimi vice zabavy nez s manualem(steptronic,multitronic,...) a mate na vyber- chci si zaradit na okresce(jako s manualem-fyzicke razeni ale bez spojky) nebo jet klidanko a vsechno nechat na prevodovce...zatim mam jenom manual,ale ta moznost vyberu razeni se mi osobne vice zamlouva, ale motor musi mit urcitou kulturu chodu a hlavne vykon a tocak(6-valce a vice...)

Leonardo Cupranek
11. ledna • 17:06

Ale jo, jenze takovej petilitrovej osmivalec s dobrym automatem stoji uz nejakou tu kacku....  Pri vyberu musim srovnavat podobna auta za podobnou cenu. Takze kdybych volil mezi Toledo TDI 81kW 4stAutomat a Toledo TDI 110kW manualni sestikvalt, zvolim (zvolil jsem) rozhodne  to druhe.

Pája
10. ledna • 21:37

Tak  

Do V6 a více prostě automat patří...

...do traktorů (kde se stejně díky nekonečné pružnosti motoru řadit nemusí) a do "sportovních" (R4 100 koní apod.) aut ale NE

Tomáš
10. ledna • 23:39

"Nekonečné pružnosti motoru"  Jasně, v rozsahu dvou tisíc otáček, paráda... A zkusil jsi někdy turbo v benzínu? Kam se na ně hrabe nějakej traktor...

Leonardo Cupranek
11. ledna • 12:42

Ad pruznost: turbobenzin ma asi pruznost vetsi (zejmena nekterej), ale me to proste na sestku jede od 60ti do 240ti. Jakou jeste vetsi pruznost bych asi mel chtit? Od 20ti do 350ti? No proc ne, ale to uz by asi byla trochu jina kategorie auta.

Šumík
12. ledna • 0:00

Turbobenzín je akorát tišší (a to jen při nižších rychlostech, ve vyšších má navrch TDI s 6-ti kvaltem) ale jinak žere jako tank. Já klidně pominu TDI jejich trochu nevyrovnaný zátah, ale ta spotřeba je fakt zlatá. Jel jsem se známým co má Octávku 1.8T, ale ten se snažil horko těžko udržet spotřebu na přijatelný úrovni(jel podle předpisů, což znamená v podstatě pomalu), ale steně míň než 9l/100km to neudělalo. S takovou spotřebou TDI už jede ďábelsky rychle.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 9:31

A to bych rekl, ze 1.8T patri k tem lepsim motorum. Vlastne vzhledem k vykonu ani moc nezere a jede velmi dobre.

Co se dynamickych vlastnosti tyce, je na tom 1.9TDI asi o neco hure, zejmena oproti 132 a 165kW verzi toho 1.8T motoru. Taky je videt ta uroven vyhonenosti turbem:

Bez turba ma diesel (SDI) 50kW a benzin 1.8 20v ma 92kW. Takze az nekde u silnejsih verzi te 1.8T (132 az 165kW) to je procentualne stejne vyhonene, jako u 1.9TDI 110kW.

Ja nejsem nejakej zaslepenej zastance dieselu. Pokud bude za 2 roky nafta drazsi, nez benzin (coz se diky spidlum klidne muze stat), tak si klidne koupim benzina. Takovej Leon 1.8T 165kW bych docela snesl. I kdyz ja bych radeji k takovemu vykonu uz ctyrkolku, takze bych asi spis sel do Leona 2.8 V6 150kW - ten ma i lepsi moznosti tuneni: 1.8T 165kW je uz skoro na vrchlu svych moznosti, kdezto 2.8 V6 lze nechat (v nemecku) za rozumny peniz predelat na 3.2 BiTurbo. A to se vyplati!  

Šumík
12. ledna • 21:52

Pokud bude nafta stát minimálně stejně jako benzin, tak ještě bych u ní zůstal, ale pokud by stála víc, tak bych o nějakým turbobenzinu(jedině turbo) holt zauvažoval Já prostě mám diesely rád, ta jejich masívní síla odspodu, trošku drsnější chod, trocha černýho dýmu při akceleraci. Mám díky tomu pocit, že mám pod kapotou něco pořádnýho, ne nějakýho benzinovýho chcípáka(nemyslím tím turbomotor nebo velkoobjemovej benzin).

Ten León Cupra R, to je žihadlo, ale je přeci jen už konstrukčně za zenitem. Ale za ty prachy, pokud bych nechal stáří stranou, to stojí. Takový Audi TT se stejný motorem stojí myslím přes melouna a půl. A to má stejný motor. A pozor, je nebezpečný(AudiTT) - dříve měl problémy se stabilitou, sice to vyřešili s ESP a křidýlkem vzadu, ale stejně bych se ho bál koupit.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 22:05

Jo, prisli na to podle statistik - zjistili, ze jim hodne umiraj mladi manageri.

Uvidime, co Seat postavi na novem golfovem podvozku. A hlavne co do toho daj za motor. Pokud chtej v ramci koncernu 1.8T nahradit motorem 2.0 FSI, tak si musime pockat, nez udelaj neco silnejsiho, nez nyni avizovane 2.0 FSI Turbo. To by jako nahrada 1.8T 165kW bylo zcela nedostatecne.

Petr
8. ledna • 22:30

To si ale dost protiřečíš - k čemu 6 kvaltů, když řadíš 1-6? Takhle by ti stačil krátký a dlouhý převod, proč 6, 7 nebo 8 rychlostí? Proto je lepší pětikvalt - pětka je zhruba stejná jako šestka, jen ty převody mezi jsou jinak odstupňovaný. V tvém případě je fuk, jestli je auto 3/4/5/6 kvalt, protože nejčastěji jezdíš na nejvyšší stupeň, který je u všech těchto převodovek zhruba stejný.

PS. Pokud chceš jezdit v nízkých otáčkách, kup si automat CVT a máš to

Leonardo Cupranek
9. ledna • 8:51

Ta sestka je urcite tezsi prevod, nez bezna petka. Petikvalt mi na volnobeh pri petce jel lehce pod 50 (tak 48), sestka jede na volnobeh lehce nad 50 (tak 55). To na prvni pohled vypada, jako o 10% tezsi prevod. Pred chiptuningem tam sestku melo smysl davat tak nejdriv ve 120km/h, ale 100Nm navic diky vyladeni motoru proste umoznilo pouzivat sestku tam, kde jsem driv pouzival petku. Takze by to urcite sneslo tvrdsi staly prevod (alespon ten druhy - ta prevodovka ma dva).

Ale samozrejme vyuzivam vsechny prevody - pri sportovnejsi jizde, pri prudsi akceleraci, pro lepsi pruzne zrychleni pri predjizdeni, atd... Samozrejme, ze ta sestka v 60km/h nedela zadne zazraky. Proste jen poklidne jede za 3 litry. Kdyz chci na konci obce prudceji akcelerovat, jde tam 4, nebo dokonce 3.

Ale v obci to urcite zere min na sestku pri volnobeznych otackach, nez na ctyrku pri stejne rychlosti (udrzovane tempomatem).

Mac
10. ledna • 2:36

Tak to je výbornej způsob, jak to auto "utahat".

Leonardo Cupranek
10. ledna • 10:07

Nesmysl. Vsichni s TDI, ktere znam, po meste proste jezdi na nejvyssi stupen na volnobeh. A nikdo z nich nema problemy a nekteri maj najeto pres 100tKm. Ja to tak casto neprovozuju, ale problem v tom nevidim.

Petr Broža
10. ledna • 10:20

Já třeba tak nejezdím s žádným nafťákem, naopak držím otáčky "pod turbem"; když je pak potřeba zrychlit, nemusím řadit.

Leonardo Cupranek
11. ledna • 12:52

Ja ale taky nemusim radit, pokud se chci jen v pohode plynule rozject. Kdyz bych chtel na konci obce prudce zrychlit, tak tam z te sestky vrazim klidne trojku. Ale normalne hustem provozu to proste nema cenu.

mates
9. ledna • 15:38

no tak ja mam svy auto docela rad na to abych ho ukazkove kurvil zpusobem jizdy o jake pise leonardo, tj. na sestku na volnobeh 50, ten motor to urcite brzy oceni to si bud jist.... kolipak toci na sestku v rychlosti 50 otacek?? to ja pumpa diesely zasadne drzim v rozsahu jak ma byt, tj 1900 minimalne, pod tyto otacky by me ani nenapadlo plynule jet....  a radim rad, bavi me to, a jaksi od toho tam ta radici paka je.....  ale proti gustu...

Šumík
10. ledna • 0:50

Tak to se asi hodně uřadíš.. No já se svým TDI sice nejezdím úplně na volnoběh při plynulé jízdě, ale otáčky kolem 1200 - 1700 vůbec nevaděj, akorát turbo nefouká naplno, ale když chci jezdit fofrem, tak nezbejvá nic jinýho než držet otáčky nad 1900. Ale abych to držel úzkostlivě na 1900 při klidný jízdě, to je pro mě nesmysl.

Leonardo má holt strašlivej krouťák, vlastně dvojnásobnej než mám já, takže i na volnoběhu má hodně síly, pokud ten motor necuká, tak se nic neděje.

Leonardo Cupranek
10. ledna • 10:12

Urcite necuka.

Ja jizdu na volnobezny otacky provozuju taky jenom nekdy. V Praze to moc nejde, protoze zde neni plynuly provoz. Ale pri prujezdu nejakym mensim mestem ci obci to je v pohode.

I kdyz i v Praze samozrejme jezdim na volnobezne otacky, ale ne na sestku. Pri popojizdeni v kolonach pouzivam volnobech na 1,2 a 3. prevodovy stupen. Kdyz v kolone potrebuji popoject 20 metru, rozhodne neslapu na plyn. Ale to mam pocit, ze dela hodne lidi, pokud zrovna nemaj uzasnej 1.2 benzinovej motor, kterej to svoje stado koni ma az v 6000ot

Michal
8. ledna • 9:29

...ocenil 4x4 a automat, to nemá ani Seat

Michal
8. ledna • 9:28

Proč by si lidi museli neustále kupovat šestikvalty? Např. já jsem rád, že nemusím tolik řadit, prostě se rozjedu na osmdesát, dám tam pětku a jedu až do 220... Na dálnici bych pak musel furt přehazovat pětku a šestku, fuj

Raději

Doporučujeme

Články odjinud