Seat Ibiza, auto emoción: představení novinky

23 komentářů

Milan
23. července • 13:08

S povděkem kvituji množství fotek u každého článku o autech, to mi dříve na autorevue chybělo!

DLABAS
23. července • 11:06

Měl jsem možnost řídit Ibizu s motorem 1,4/55kW. Pneumatiky 185/60 tomu autíčku dávají hodně. Koupil bych si ji radši než nějakou Fabii. Na jediné co jsem si chvilku zvykal, byl posilovač řízení. A ten vzhled zvenku a zevnitř

Cupra
23. července • 13:04

No hlavně Fabia má patery dveře a o tom to je!

skl
25. července • 16:46

a ibiza ich akoze nema ??

Cupra
25. července • 19:08

Koukal jsem na webík a jsou tam jen tři dveře!

Spirit
25. července • 20:04

Ve vybave na prani maji priplatek 11.500/18.500 za 5dveri. Tezko verit, ze by delali jenom tridverak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
25. července • 23:34

Všechny modely s výjimkou TDI 96 kW jsou v tří i pětidveřovém provedení.

Honza
14. srpna • 9:49

V pětidvéřáku jde samozřejmě i 130 PS TDI SPORT . Mám ho a je to super!!!

šroubek
23. července • 12:35

Mám Fábii na těchto pneumatikách s tím samým motorem a koupil jsem si ji mnohem raději než nějakou Ibizu.  Ibiza na malých kolech 14-kách  vypadá dost blbě.  Na zadní světla si taky člověk musí chvilku zvyknout.

Back
22. července • 9:18

Nyní probíhá v motoristických časopisech soutěž 10 malých aut. V časopisu auto motor sport se Ibiza umístila na 2. místě a v Autobildu dokonce na 1.

U Ibizi stojí za povšimnutí její šířka 1698 mm, která již zapadá do nižší střední třídy ( srovnejte s Focusem nebo s Meganem ).

Tomáš Votruba
22. července • 13:28

Seat Ibiza patří a vždy patřila do třídy malých vozů, Mégane naopak do nižší střední třídy. Dle šířky bych to zásadně neškatulkoval. A délka už v dnešní době taktéž není směrodatná. Obecně lze říci, že se všechny kategorie "nafukují".

Back
22. července • 13:49

Souhlasím, že Megane patří jinam, ale za povšimnutí to stojí. Nové modely se skutečně nafukují a to včetně Pola, Fiesty, MeganeII, Golfa 5, atd. Nové modely jakoby spadají o třídu výš.

Ale pro srovnání jsem našel velikosti (DxŠxV):
Ibiza    3953x1698x1448
Megane   4164x1698x1420
Focus   4152x1702x1440.

Nyní vidím, že za povšimnutí stojí i výška. 

 

Ajvn
23. července • 10:37

Tak pridam pro cestujiciho to zajimavejsi srovnani Megane vs. Ibiza ... sirka interieru vpredu/vzadu:
1440/1430 vs 1335/1340

To mi prijde dost ilustrativni, kam Ibiza patri. To i Clio se proti Ibize tvari jako o stupen vyssi trida se svymi 1420/1420 mm, a to i presto, ze vnejsimi rozmery je mensi  Holt nekdo ten prostor umi vyuzit, nekdo ho jen prohospodari.

Back
23. července • 11:32

To je dost odvážné srovnávat Clio s Ibizou. To už sem můžeš zaplést i Matize. Nová Ibiza se bude moci srovnávat až s novým Cliem v roce 2004.

Ibiza     3953 x 1698 x1448
Clio      3773 x 1639 x 1417
Rozdíl    180       59        31

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ajvn
23. července • 13:01

Back, nevedomky mi nahravas na smec. Co je po provozne-komfortni strance ideal? Auto, ktere oproti ostatnim nabizi vetsi vnitrni prostor, zatimco vnejsi rozmery jsou mensi! Tohle si uvedomis pri denodennim jezdeni po meste, parkovani, manevrovani, atd .. a to bez ujmy na vnitrnim komfortu. Rikam rovnou, Clio neni auto pro jezdeni ve 4 lidech. Je to idealne pro 1-2clenou posadku. (muj pripad) Je to o tom, na co auto potrebujes, pro kolik lidi. Proto zcela otevrene pomijim znamou "slabinu" Clia, a to prostor na zadnich sedadlech, coz pro lidi jako ja neni vubec handicap. Ovsem zkus mi najit vuz nizsi tridy, a to vcetne poslednich novinek, ktery by na PREDNICH sedadlech nabidl vic mista, nez Clio? Takovy vuz doposud nenajdes. Vzato komplexne, ne .. sirkou rozhodne ne, delkou od sedaku k pedalum jsou vsechny tyhle vozy de facto stejne a vyska zajima pouze vyrazne nadstandardni dlouhany :)

A kdyz uz sis o to rekl s tim Matizem :), ok, odpovim dalsim velmi ilustrativnim srovnanim .. a jestli dovolis, pripletu do toho navic Twingo.

Poradi vozu vzhledem k sirce interieru vpredu/vzadu:
1. Clio      1420/1420 mm
2 Twingo  1390/1340 mm
3. Ibiza     1335/1340 mm
4. Matiz    1295/1280 mm

OK, chtel jsi Clio srovnavat s Matizem, cili jak vidis, jiny vuz stejne tridy jako Matiz, Twingo, nabizi znatelne vetsi siri v interieru, nez o tridu vyssi Ibiza Stale mi chces tvrdit, ze Clio je Matiskovi bliz, nez Ibiza?

ihricky
1. srpna • 12:38

Ajvn! Nemeral som ani Ibizu, ani v Clio. Ale cital som testy urobene v Madarsku, kde udaje o vnutornej sirke boli uvedene presne opacne, ako ich uvadzas Ty. Ibiza mala 1400/1370 a Clio 1360/1360. Testy robila redakcia toho isteho casopisu, je tam aj kopa inych udajov, takze, myslim si, su objektivne.

Ajvn
23. července • 13:13

Ale at to nebudi pocit, ze Ibizou opovrhuju, opak je pravdou, moc se mi libi. Uprimne .. je to supr auto a nebyt toho vnitrniho prostoru, tak asi neni co resit, ktere auto tehle tridy by bylo nej .. ale timhle si SEATaci sami sobe dost podkopli nohy a je to vecna skoda. :(

A snad jeste jedna vec .. pro SEAT je dost smula, ze jeste nenabizi kvalitni a skutecne srovnatelny maloobjemovy diesel proti Renaultimu 1.5dCi ve verzi s IC. Stavet na tom, ze Ibiza je lakava vice mene jen pro ty, kteri od ni cekaji sportovni pozitek, je v nizsi tride hodne kratkozrake, az nebetycne hloupe. Lide kupujici vozy v tehle tride hodne hledi na ekonomicnost provozu a Ibiza v tehle oblasti dvakrat prispevek do konkurence neni. Asi je to svym zpusobem ucelove rizene "maceskym" VW, ktere timhle SEAT dusi.

Sedan
23. července • 10:56

Ibiza má silnější boky a je proto bezpečnější při nárazu z boku, clio je takový tintítko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ajvn
23. července • 12:37

No bohuzel nemuzeme hodnotit soucasnou novou Ibizu, posledni EuroNCAP test je sice z roku 2000 (shodne jako Clio z roku 2000), ale tam melo Clio 4 hvezdicky a Ibiza jen 3. Da se sice predpokladat, ze ta novejsi se na 4 vysplha, byla by ostuda, kdyby to nezvladla, ale necekej,ze bude z boku vyrazne lepsi jen na zaklade toho, ze tam ma vic materialu. Zalezi predevsim na tom, jaky je ten material, jde o vnitrni vyztuhy. Videl jsem Clio, ktere to chytlo z boku na misto spolujezdce .. ten vnejsi material byl sice znacne pomuchlany, ale dvere dovnitr nesly. Cimz nerikam, ze pri vesti energii by se tak nestalo .. nic nevydrzi cokoliv
Takova drobnost .. Nova Ibiza ma bez priplatku bocni airbagy jen ve verzi Sport, zatimco Clio je ma uz v te nejslabsi vybave standardne.

Tomáš Votruba
22. července • 14:23

Ano, může se to tak zdát, ale ono se tak děje v rámci oněch tříd. Právě jejich hranice se jakoby natahují. Ale stále platí to, že každý výrobce běží, alespoň formálně, ve stejných drahách. Nikdy se tedy, podle mě, nedočkáme situace, že VW například golfa pokřtí ve střední třídě :) Proč by tak dělal? Má tam passata a v malých vozech zase polo. U ostatních výrobců je to podobné, ačkoli docela rozporu vyvolala například octavia, kterou většina veřejnosti pokládala za zástupce střední třídy, a to i přesto, že je postavena na podvozkovém základu golfa, leona či bory, což je nižší střední třída

Jaroslav
22. července • 12:46

Podle šířky se auta do tříd nerozdělují, ale podle celkové délky a délky rozvoru. Mégane má o cca 120 mm delší rozvor a tak patří o třídu výše.

Ajvn
22. července • 10:08

Zminena sirka je houby platna .. podivejte se, kolik mm meri sirka interieru vepredu a zjistite, ze je jedna z nejmensich v NIZSI tride. Srovnavat novou Ibizu s Meganem po strance velikosti a prostornosti je opravdu usmevne

Mava
22. července • 8:00

Pane Dolejši, v čem proboha tohle auto připomíná Arosu a Toledo? Snad ne logem Seat na přední kapotě a servisem kam bude jezdit!?

A co to je plošinová platforma?

Mírné natočení středové konzoly k řidiči neusnadňuje ovládání vypínačů, jak se naivně domníváte, ale podporuje individualitu řidiče, račte prohodit pár slov s psychologem, vysvětlí Vám to.

Doporučujeme

Články odjinud