Seat Ibiza, auto emoción: představení novinky

Více než 2,7 milionu prodaných vozů od uvedení první generace vyneslo Ibizu na pozici nejprodávanějšího modelu Seatu. Na našem trhu se právě objevuje Ibiza čtvrté generace, opět v duchu sloganu španělské automobilky „Seat auto emoción“.
Seat Ibiza, auto emoción: představení novinky
Seznam kapitol
  1. Vzhled, konstrukce, rozměry
  2. Motory, ceny a výbava

Na podvozku Fabie

Nový Seat Ibiza si přináší design, který v mnoha detailech připomíná své sourozence Arosa nebo Toledo. Některými stylistickými prvky zase nová Ibiza připomíná designerské koncepty Salsa či Tango. Karoserie vyniká tuhostí, která se pozitivně projevuje v lepších jízdních vlastnostech, zaručuje lepší ochranu pasažérů při případných kolizích a ukazuje také na celkově vysokou kvalitu vozu - o té svědčí například jen minimální technologické spáry mezi jednotlivými karosářskými panely, které jsou výsledkem zavedení technologie laserového svařování. Na plně galvanizovanou karoserii poskytuje výrobce dvanáctiletou záruku proti prorezavění.

Nový SEAT Ibiza je dlouhý 3953 mm, široký 1698 mm a vysoký 1441 mm, je tedy o 77 mm delší, o 58 mm širší a o 19 mm vyšší než předchozí model. Rozvor náprav činí 2,46 m - stejný má i Fabia a Polo; jak by také ne, když všechny tyto vozy jsou postaveny na stejné plošinové platformě. Zajímavě řešená koncová světla se čtveřicí kruhových reflektorů pod jedním krycím sklem nový model opticky ještě rozšiřují. Koeficient aerodynamického odporu se podařilo snížit o 6 procent až na vynikající hodnotu cx = 0,31.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design Ibizy má sportovní charakter, zatímco Polo a Fabia,
vozy postavené na stejné podvozkové platformě a patřící do
stejné třídy malých vozů, jsou podstatně konzervativnější.

Sportovní tvary

Palubní deska je důsledně zaoblená a je protažená až do boků vozu. Středová konzole je mírně natočena k řidiči, což mu usnadňuje ovládání spínačů a ovladačů. Sportovnímu charakteru vozu odpovídá i výrazné anatomické tvarování sedadel. Palubní deska je u modelů SEAT Ibiza Stella a Sport v šedé barvě, modelům Ibiza Signo stylisté dali dvoutónové ladění šedé a černé barvy. Pravá přední sedadla třídveřových modelů jsou u vybraných verzí vybavena systémem „Access Plus“, který usnadňuje nastupování do zádi vozu. Souběžně se sklopením opěradla předního sedadla se pohybuje směrem vzhůru i sedák a celé sedadlo se posouvá dopředu. Díky tomu vzniká po sklopení předního opěradla mezera mezi sloupkem karoserie a zadní stranou opěradla široká 310 mm, což je dost pro pohodlný přístup do zadní části vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Vzhled palubní desky vyjadřuje sportovního ducha Ibizy
a přitom je přísně ergonomický. Volant je seříditelný v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Přední sedačky jsou tvrdší a mají výrazné boční
vedení. Vzadu sice není místa jako v obýváku,
ale na kratší trasy to nevadí. Zadní sedáky jsou
bohužel docela kolmé.

Ibiza je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem hřebenového řízení, elektrické čerpadlo posilovače mění svůj výkon v závislosti na pokynech řídicí jednotky, která přijímá informace o rychlosti natáčení volantu i o okamžité rychlosti jízdy. Elektro-hydraulický posilovač není mechanicky propojený s motorem, takže ke své činnosti spotřebuje asi dvacetkrát méně energie než konvenční hydraulické posilovače.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Detail zádě a přídě. Zadní část je nápadně podobná Alfě Romeo 156,
přední maska vyjadřuje dravost a rychlost.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, konstrukce, rozměry
  2. Motory, ceny a výbava
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků